34 Reacties

2 maanden geleden

Goede tip! In onze regio is het nog veel erger… ik heb bij m’n eerdere zwangerschap direct in week 5 aangemeld, helaas werd dit een MA. Aanmeldingen wel laten staan. Kindje zou nu net geboren moeten zijn. En denk maar niet dat daar al opvang voor is 🙈 Ik mag hopen dat we over een jaar ergens terecht kunnen 🤞🏻

2 maanden geleden

Ik meld me woensdag aan als de 10 weken echo goed is. Gelukkig is het hier in de omgeving nog niet zo'n drama.

2 maanden geleden

Hemel zeg 😳 wij hebben hier al wel aan gedacht maar we weten gewoon nog niet op welke dagen we opvang nodig hebben, en dat maakt het zo lastig 😅
Hier gelukkig niet nodig! Eerste pas bij 22/23 weken ingeschreven en de tweede ook zo ongeveer! Ondanks dat we in Amsterdam zuid wonen. ( maar wonen in een klein dorpje met gelukkig een KDV en basisschool) Maar ik herken deze problemen van vriendinnen die in Apeldoorn wonen😅

2 maanden geleden

Ik denk dat dit ligt aan de omgeving? Ik woon zelf in de Achterhoek en heb dit al uitgezocht, maar er is nergens wachtlijst voor (opvang, basisschool, zwemles, etc)

2 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Ik denk dat dit ligt aan de omgeving? Ik woon zelf in de Achterhoek en heb ...
Chill! Ik kom uit Papendrecht, 30k inwoners. Toch wel aardig wat opvanglocaties en het lijkt me niet dat er nou zoveel kinderen worden geboren 😅..

2 maanden geleden

Wij hebben ons inmiddels bij 1 aangemeld, maar daar krijgen we pas 6-8 maanden van te voren te horen of er überhaupt plek is. Bij de ander hebben we 5 aug een rondleiding en schrijven ons hopelijk daarna in. die gaven wel aan dat zoals het er nu uitziet, ze gewoon plek hebben half mei, maar dat kan natuurlijk nog veranderen in die tussentijd

2 maanden geleden

Gedsie wat een tijden. Ik moet nog mn eerste echo krijgen deze week (nu 9+5) . Nog helemaaaal niet in de regelstrand verder. Goede tip!!

2 maanden geleden

Ik ook gelijk met 8 weken aangemeld maar ook pas plek vanaf september 2025. Dus ga nu maar weer op andere reageren die iets minder m’n voorkeur hadden op t eerste gezicht, heb toch echt opvang nodig voor de maandag en dinsdag strakjes

2 maanden geleden

Reactie op Kiimi

Chill! Ik kom uit Papendrecht, 30k inwoners. Toch wel aardig wat opvanglo ...
Hee wat grappig dat je uit Papendrecht komt, plek zat aan opvang idd. Ik woon ook daar in de buurt

2 maanden geleden

Bij onze eigen onthaalmoeder, waar onze dochter al ging, vroeg ik 3 maanden vooraleer we startten met zwanger te worden wanneer er plaats was. April 2026!!! We zijn dus veranderd 😅

2 maanden geleden

Wat fijn dat je überhaupt weet of er plek is. Hier beginnen ze pas half jaar vooraf aan de planning en KUN je vanaf dat moment iets horen maar kan ook dat je dat na je bevalling hoort of pas 6 maand na je bevalling 🥸😂 Ik snap er echt niks van hoe dit kan werken. Iedereen schrijft zich overal in. Iedereen is druk met ieders inschrijving…

2 maanden geleden

Een ramp he! Hier bij 5 weken aangemeld, en pas 1 november 2025 plek... dus we zoeken ook nog een tussenoplossing.

2 maanden geleden

Wij hadden ons op 3 plekken ingeschreven, bij 2 kregen we te horen "we weten pas over x aantal maanden of er plek is" en bij een is er al plek vanaf juni voor onze 2 dagen per week. Ik wilde mijn verlof toch al wat verlengen, dus helemaal goed! Net de overeenkomst getekend, na een bezoekje voelde het meteen goed! Wij zijn er heel blij mee, ik zat zo in de stress en dat kan ik nu los laten ☺️ Dus hopelijk krijgen jullie ook snel goed nieuws mbt opvang!

2 maanden geleden

Oh wow, dat klinkt nog erger idd 😵‍💫. Ik weet ten minste waar ik aan toe ben. Maar 6 maanden van de voren pas horen hoe het zit... Blegh. D'r klopt echt iets niet in 'het systeem' 😅

2 maanden geleden

Wat vermeld je dan bij voornaam kind? Die hebben wij nog geen 🤣

2 maanden geleden

Reactie op lindaaaa25

Wat vermeld je dan bij voornaam kind? Die hebben wij nog geen 🤣
Gewoon een streepje! En vervolgens bij het aanbod noemen zij hem Baby *Achternaam* 😅.

2 maanden geleden

Reactie op lindaaaa25

Wat vermeld je dan bij voornaam kind? Die hebben wij nog geen 🤣
Bij ons stond dat je dan 'baby' moet invullen bij voornaam :)

2 maanden geleden

Hier gelukkig al een ouder broertje op de opvang, dus we hadden voorrang, alsnog met 5 weken al ingeschreven, en er moest al wat geschoven worden zodat hij niet bij broer op de groep zou hoeven 😅. We hebben plek vanaf juni, dezelfde dagen als grote broer 💙 en wij wonen in een dorpje in Brabant, dus niet alleen een randstad probleem helaas! Met de grote broer hebben we ingeschreven toen ik 12 weken was, toen waren we rijkelijk laat, hadden geluk dat de dagen ons niets uit maakte. Was toen plek voor 2 dagen vanaf 3 maanden, en de andere dag vanaf 6 maanden pas.

2 maanden geleden

Ik had dit bij de eerste! Meldde haar aan januari 2022, was toen 13 weken zwanger. Kreeg te horen dat ze april 2023 terecht kon 😂