15 Reacties

3 maanden geleden

Hoi! Ik ben vegan 🙋🏼‍♀️ ik denk dat ik wel wat meer aan de natuurlijke kant zit dan het gemiddelde, maar ik eet wel ook vegan processed foods (zoals kaas, soja yoghurt, en af en toe wat van die vleesvervangers). Ik ga wel voor echo's omdat ik die belangrijk vind. Maar ik heb ook al zo ongeveer mijn birth plan klaar liggen (nog voor ik zwanger werd lol), en uiteraard zoveel mogelijk natuurlijke materialen e.d. we willen onze kinderen thuis ook vegan opvoeden 😊

3 maanden geleden

Reactie op babydreams

Hoi! Ik ben vegan 🙋🏼‍♀️ ik denk dat ik wel wat meer aan de natuurlijke ka ...
Wat leuk 😄 Zoveel mogelijk natuurlijke materialen, fijn 😊 Ben je zwanger van je eerste?

3 maanden geleden

Reactie op Havik2025

Wat leuk 😄 Zoveel mogelijk natuurlijke materialen, fijn 😊 Ben je zwanger ...
Yep :) 3e zwangerschap wel.. vorige twee verloren bij 4+ weken dus ik ben nu al verder dan ik ooit ben geweest (5+3). Deze keer voelt het ook goed/beter, dus ik heb vertrouwen 😌 ik las al dat het jouw eerste kindje wordt, hoe ver ben je nu?

3 maanden geleden

Ik ben al 12 jaar veganist. Ik eet wel eens bewerkt voedsel, zoals vleesvervangers en ben gek op bakken en zoetigheid (alhoewel ik mijn baksels voornamelijk zoet met dadels bijvoorbeeld). Ook neem ik supplementen. Ik heb één zoon en ben nu zwanger ons tweede kind. Ik doe in beginsel graag alles zo natuurlijk mogelijk, maar weet ook dat dit niet altijd haalbaar, mogelijk of genoeg is (vooral waar het medische aangelegenheden betreft) en dat is ook OK zolang je het gevoel hebt dat je zelf de regie hebt en je zover mogelijk dichtbij jezelf kan blijven - althans dat is mijn ervaring gedurende mijn zwangerschap en nu ik moeder ben. Zo heb ik tijdens de zwangerschap wel alle medische onderzoeken gehad en ben ik in het ziekenhuis bevallen (thuis bevallen is waar ik woon niet mogelijk). Ondanks dat ik in het ziekenhuis ben bevallen heb ik dit gewoon kunnen doen zoals ik thuis zou doen; zoveel mogelijk hands off, zonder pijnstilling etcetera. Ik had een zwangerschaps- en geboorteplan en dat beviel ontzettend goed.

3 maanden geleden

Ik ben al 12 jaar veganist. Ik eet wel eens bewerkt voedsel, zoals vleesver ...
Ter aanvulling: als je op zoek bent naar ervaringen van zwangeren, die geen medische onderzoeken (zoals echo's) ondergaan, dan zou je ook een topic kunnen openen/plaatsen buiten de geboorteclub. Ik verwacht dat je dan meer reacties krijgt. Al moet je je dan denk ik wel voorbereiden op veel vragen, discussie en mogelijk negatieve opmerkingen. Het forum is niet altijd zo inclusief en open als ik persoonlijk zou willen zegmaar.

3 maanden geleden

Het kind in de buik heeft veel vetten nodig, vlees, eieren en boter voor de hersenen onder anderen. Je ontzegt jezelf en je kind heel veel..

3 maanden geleden

Reactie op khadijavlijmen

Het kind in de buik heeft veel vetten nodig, vlees, eieren en boter voor de ...
Dit is dus echt niet waar. Je kan prima een vegan zwangerschap doen hoor.

3 maanden geleden

Ik probeer ook zoveel mogelijk bewust te eten. Zo eet ik alleen grasgevoerd vlees uit Nederland, eieren, melk en verse boter van de boer. Rauwe honing uit de omgeving. Daarnaast veel groente, fruit, noten & zaden.

3 maanden geleden

Reactie op khadijavlijmen

Het kind in de buik heeft veel vetten nodig, vlees, eieren en boter voor de ...
TS vraagt om te horen van mensen die soortgelijk leven als zij. Zij zit dan vast niet op deze, compleet ongegronde reactie (gebaseerd op onwaarheden) te wachten. Veganisme en zwanger kan prima samen. Dat is ook al meermaals bewezen.

3 maanden geleden

Een aanrader is de kiind online speeltuin voor gelijkgestemden https://kiind.nl/kiindspeeltuin/

3 maanden geleden

Reactie op khadijavlijmen

Het kind in de buik heeft veel vetten nodig, vlees, eieren en boter voor de ...
Je die vetten gewoon verkrijgen uit plantaardige bronnen. Ik ben zelf veganist en ben sterk van mening (ook na wat inlezen van onderzoeken) dat het wel degelijk kan!

3 maanden geleden

Reactie op babydreams

Yep :) 3e zwangerschap wel.. vorige twee verloren bij 4+ weken dus ik ben n ...
Ik ben nu 7 weken :) Wat fijn dat je nu zoveel verder bent en er een goed gevoel en vertrouwen over hebt 😊

2 dagen geleden

Edit : inhoud verwijderd Het maken van reclame is niet toegestaan . Jaleesa|Moderator

één dag geleden

Hey, wat een interessant topic. Ik vind met de natuur leven ook heel belangrijk en probeer zo veganistisch mogelijk te leven sinds een jaar of 3. Maar ik neig in vergelijking met TS veel meer naar gemak qua eten (vleesvervangers etc.) en wetenschap. Tijdens de zwangerschap van mijn eerste kindje had ik gek genoeg echt enorme cravings naar vlees (ineens vond ik de spare ribs op andermans bord er echt onweerstaanbaar uitzien 🤔)... Daar kreeg ik van de vleesminnende mensen om mij heen over te horen dat dat dan is omdat je lichaam het nodig heeft... Met supplementen (zoals vegan Omega etc.) en verder een gevarieerd dieet ben ik happy en gezond mijn zwangerschap doorgekomen (hoewel ieder lichaam natuurlijk andere behoeften heeft). Daarnaast heb ik alle echos gehad omdat ik ook veel vertrouwen heb in de wetenschap, naast het vertrouwen in mijn lichaam. Natuur kan namelijk ook enorm bruut zijn, dus toen mijn bevalling begon met een weeënstorm was ik enorm dankbaar voor de ruggenprik en na 18 uur ook een spoedkeizersnede zodat ik en mijn zoontje allebei gezond samen naar huis konden. Dit vertel ik niet om bang te maken of betweterig te doen, maar ik geloof dat vertrouwen op jezelf en de natuur en gebruik maken van wetenschap heel goed samen kunnen bestaan. Wat fijn dat jij (TS) al jaren al heel natuurlijk leeft, dat zal het makkelijker maken denk ik om in je opvoeding diezelfde waarden en gewoonten mee te geven. Dat lukt bij ons nog niet altijd, maar ik vind het een mooie beweging waarvan ik hoop dat deze mooi verder groeit (net als al jullie kindjes! 🙂). Nemen jullie andere/extra dingen nu tijdens de zwangerschap? En voor de Mama's met al een kindje: hoe zetten jullie het natuurlijk/veganistisch leven voort in het dagelijks leven met een kleine?

20 uur geleden

Ik eet ook volledig veganistisch, al een aantal jaren. Nu zwanger van mijn eerste kindje. Heb mij nooit druk gemaakt hierover tot een 'vriendin' mij filmpjes begon te sturen over wel/geen vlees eten tijdens de zwangerschap (zij is pro meat). Ik begon toen te twijfelen omdat ik niet wil dat mijn kindje tekorten heeft of met een achterstand begint, maar heb mijn twijfels bij de verloskundige geuit en zij gaf aan dat het niet eens gaat om de voedingsmiddelen die je eet maar de balans in je vitaminen etc. Dit kun je dus prima doen met een veganistisch eetpatroon. Ik kwam zelf wel omega tekort, dus die ben ik bij gaan slikken (een natuurlijke en plantaardige variant) en ik voel me prima en het kindje groeit ook ontzettend goed. Het liefst wil ik mijn kind ook zoveel mogelijk veganistisch opvoeden, maar mijn man eet wel vlees dus heb me er bij neergelegd dat we daar een compromis in moeten gaan zoeken. Wel wil ik het belang van de natuur meegeven aan mijn kind en het vooral ook bewust maken van de keuzes die ze kan gaan maken. Ook ben ik wel nieuwsgierig hoe mijn dochter eventueel gaat reageren op melk, lactose en (koe)melkeiwitten, gezien ik daar zelf allergisch voor ben. Zij krijgt dit dus tijdens de zwangerschap helemaal niet binnen en vraag mij af hoe dit gaat zijn en hoe haar lichaam er op reageert mocht het na de zwangerschap wel gebeuren. Zit er eigenlijk lactose in moedermelk?