10 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou niet weten wat er anders is? 🙂

2 maanden geleden

Bedoel je pgt? Of echt ivf?

2 maanden geleden

Een nipt is een nipt maakt niet uit hoe je zwanger bent geworden. En hij wordt vergoed. Vanwaar je twijfel?

2 maanden geleden

Niets is anders maar ik weifelend aan het nut. Bij IVF wordt er van te voren gekeken of je een bloedvlekje hebt en of er bij de vader en moeder een chromale afwijking is. Je bent eigenlijk al deur 'de keuring' heen geweest. Maar inderdaad, het is niet schadelijk en het kost niets. Ik ga het alsnog doen.

2 maanden geleden

Reactie op Ninia

Niets is anders maar ik weifelend aan het nut. Bij IVF wordt er van te vore ...
Auto correct...weifelend= twijfel, bloedvlekje=bloedziekte,

2 maanden geleden

Reactie op Ninia

Niets is anders maar ik weifelend aan het nut. Bij IVF wordt er van te vore ...
Ja op die manier. Maar daarmee worden geen dodelijke chromosoomafwijkingen gevonden. Ik zou het afschuwelijk vinden om de zwangerschap te voldragen en vervolgens m’n kind te moeten verliezen. Nog los van het lijden van het kind. Dus hier ook zeker de NIPT (met nevenbedingen).

2 maanden geleden

Het is niet omdat beide ouders geen genetische afwijkingen hebben dat het kind geen genetische afwijking kan hebben. Als er ergens een foutje gebeurt in de vroege celdeling bijvoorbeeld. Trisomie 21 is ook iets wat niet door de ouders wordt doorgegeven. Een nipt is naar mijn mening dus altijd nuttig. Ja tenzij je een zwangerschap sowieso niet zou afbreken dan heeft het natuurlijk weinig nut.

2 maanden geleden

Ik zou de keuze om wel of geen NIPT te doen helemaal los zien van IVF. Wij hebben zelfs met een PGT traject (embryoselectie) de NIPT gedaan om de foutmarge van PGT en de aanvullende aandoeningen uit te sluiten

2 maanden geleden

Reactie op MariekeZ

Het is niet omdat beide ouders geen genetische afwijkingen hebben dat het k ...
Ook als je een zwangerschap niet zou afbreken kan de NIPT nuttig zijn, zodat je je er op kan voorbereiden en het kindje direct de juiste zorg krijgt bij de bevalling

2 maanden geleden

Reactie op JohannaLinda

Ook als je een zwangerschap niet zou afbreken kan de NIPT nuttig zijn, zoda ...
Dat is waar