30 Reacties

4 maanden geleden

Ik dacht dat je ovulatie testen ook positief kunnen uitvallen als je wel zwanger bent.. misschien eens een test doen en kijken wat die zegt? Veel succes❤️

4 maanden geleden

Ik zou voor de zekerheid toch een test doen! Ovulatietesten geven ook positief aan als je zwanger bent

4 maanden geleden

Reactie op Katja0205

Ik dacht dat je ovulatie testen ook positief kunnen uitvallen als je wel zw ...
Dit klopt inderdaad, ik zou ook een zwangerschapstest doen voor de zekerheid.

4 maanden geleden

Dat wist ik niet! 🙈 Ik zal zo meteen even naar de Etos rennen voor een nieuwe test. 🤞🏼

4 maanden geleden

Dat wist ik niet! 🙈 Ik zal zo meteen even naar de Etos rennen voor een ni ...
Ik ga voor je duimen🤞🏾

4 maanden geleden

Zo is het bij mij ook gegaan! Ik dacht doe nog een ovulatietest (moest eigenlijk al ongesteld worden maar cyclussen zijn altijd wat langer) die was hartstikke positief. Volgende ochtend zwangerschapstest gedaan & kwam 1-2 als uitslag. Inmiddels gestegen naar 3+ 🙌🏼❤️

4 maanden geleden

Reactie op Kuskus

Zo is het bij mij ook gegaan! Ik dacht doe nog een ovulatietest (moest eige ...
Aah wat fijn, gefeliciteerd! ❤️ Heb je al veel symptomen?

4 maanden geleden

Aah wat fijn, gefeliciteerd! ❤️ Heb je al veel symptomen?
Moe, verschrikkelijke bandenpijn/krampen en de eerste dagen had ik hoofdpijn. Verder niet! Dit kwam ook pas na het testen.. 🙈 hopelijk is die van jou straks ook positief! 🤞🏼

4 maanden geleden

Reactie op Kuskus

Moe, verschrikkelijke bandenpijn/krampen en de eerste dagen had ik hoofdpij ...
Het is het waard 🥰

4 maanden geleden

Ik was té nieuwschierig, dus heb ik net een zwangerschapstest en nog een ovulatietest gedaan.. de ovulatietest is nog steeds best donker en de zwangerschapstest was negatief. Ik weet dat testen veel te vroeg is, maar ik kon het niet laten 🙈 ik zal op mijn NOD nogmaals testen.

4 maanden geleden

Ik weet niet of je dit weet, maar als je PCOS hebt, dan wordt het gebruik van ovulatietestesten vaak afgeraden, omdat deze misleidende resultaten geven. Als je dit niet wist, dan zou ik verder uitzoeken (al dan niet met een zorgverlener) of het gebruik van ovulatietestesten voor jou wel of niet aanbevolen wordt. Ik wilde dit even met je delen. Verder heb ik helaas geen antwoord op je vraag.

4 maanden geleden

Er zijn ook veel vrouwen met PCOS die een enigszins regelmatige cyclus hebben en hun eisprong wel kunnen vinden met een ovulatietest. Alleen testen kunnen vaker positief uitslaan, wat het bij een onregelmatige cyclus lastiger maakt om de daadwerkelijke piek te vinden (eitje wil dan wel springen, maar zet niet door, dus ‘vals’ positief resultaat). Amada, over een paar dagen in de ochtend nog eens testen met een vroege zwangerschapstest! Ik heb ook PCOS (en hiervoor in behandeling bij de gynaecoloog omdat mijn cyclus zeer onregelmatig was, sinds de regelmatige cyclus werkten ovulatie testen ook ineens goed). Maar als je rond 23 ongesteld moet worden dan zou het ook zomaar een iets wat latere eisprong geweest kunnen zijn, maar aangezien je de vorige keer ook vroeger was zou ik ook zeker een clear clue ultra vroeg digitaal test aanschaffen 😉 De klachten die jij omschrijft heb ik niet gehad in de periode met lange cyclussen. Ik kreeg pas klachten toen bleek dat ik zwanger was, en die startten al een week voordat ik mijn NOD had (wel pas later getest omdat ik niet teleurgesteld wilde worden als de test nog negatief was).

4 maanden geleden

Ik weet niet of je dit weet, maar als je PCOS hebt, dan wordt het gebruik v ...
Ah nee dit wist ik niet. Mijn huisarts zei nu mijn menstruatie wel heel regelmatig is na zoveel afvallen, dat ik wel een eisprong moet hebben en ovulatietesten kon gaan gebruiken. Het gekke is dat ik in de 5 maanden nooit een echt positieve ovulatietest heb gehad, tot deze week.

4 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Er zijn ook veel vrouwen met PCOS die een enigszins regelmatige cyclus hebb ...
Ik heb deze test en nog een paar normale testen gekocht vanmiddag! Ik ben benieuwd. Ik wacht nog een weekje met de volgende test. Dit is de eerste keer in 5 maanden dat ik een positieve ovulatietest had, laat staan dagen achter elkaar positief. Ik hoop misschien meteen iets teveel 🙈 Ik vind het overigens wel heel lastig met pcos, aangezien ik niemand ken die dit ook heeft en het internet zoveel tegenstrijdige dingen zegt.

4 maanden geleden

Ik heb deze test en nog een paar normale testen gekocht vanmiddag! Ik ben b ...
Ja super vervelend is dat hè dat je overal andere dingen leest. De gynaecoloog heeft me geadviseerd om niet meer van alles op internet te lezen omdat er zoveel opstaat wat niet klopt. Ik vond dat overigens echt super moeilijk om niet te doen 🙈 ik kreeg deze site door van haar als betrouwbaar: https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/pcos-polycysteus-ovarium-syndroom/ Mocht je nog meer (andere) vragen hebben stuur gerust een privé berichtje!

4 maanden geleden

Schiet me nog iets te binnen. In de groep kinderwens zijn ook verschillende topics over PCOS en veel dames die net als jij bezig zijn voor hun eerste kindje (en die ook PCOS hebben). Wellicht ook fijn om ervaringen uit te wisselen ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Wensje1992

Schiet me nog iets te binnen. In de groep kinderwens zijn ook verschillende ...
Ik zal eens kijken! Heb jij toevallig ook gebruik gemaakt van supplementen?

4 maanden geleden

Ik zal eens kijken! Heb jij toevallig ook gebruik gemaakt van supplemente ...
Anders dan de Davitamon zwanger conpleet niet, maar ik was me daar wel in aan het verdiepen omdat ik had begrepen dat het positief kon werken. Was net begonnen aan het boek it starts with the egg toen bleek dat ik zwanger was. In dat boek staan ook allemaal tips over supplementen en ook een stukje specifiek voor vrouwen met PCOS! Had op dit forum gelezen dat iemand dat boek aanraadde ☺️

4 maanden geleden

Ik heb ook pcos en heb het ook dat mijn ovulatietesten soms een week positief zijn. Ik slik ovulider op advies can dokter in Portugal, niet om zwanger te wordeb maar gewoon voor mijn pcos. Slik het nu 2,5 maand en ben zwanger geworden.

4 maanden geleden

Reactie op Yazmin

Ik heb ook pcos en heb het ook dat mijn ovulatietesten soms een week positi ...
Waren de ovulatietesten bij jou altijd knalpositief? Of werden deze oplopend donkerder? Wat fijn! Gefeliciteerd! 🥰