24 Reacties

één maand geleden

Opgemaakt wat we hadden gekregen en daarna vrij vlot maat 2. Wad wel een grote jongen van 5 kilo.. ik zou als t nog kan zeker meer dan de helft ruilen voor maat 2..

één maand geleden

Maat 1 is tot 5 kg. Volgens google zo'n 6-8 luiers per dag, dus laten we rekenen 50 per week. Dan heb je dus genoeg tot je kindje 10 weken oud is. Als ik dan weer wat google is 5 kilo een normaal gewicht voor 10 weken, maar je kindje kan dit ook aal veel vroeger bereiken. Zou er toch enkele terugbrengen denk ik, liever wat bijkopen dan met overschot zitten? Maat 2 is van 3-6. Als je niet mag terugbrengen mag je misschien daarvoor ruilen?

één maand geleden

Vraagje, ik heb een boel van maat 0 gekregen, lijkt echt mega klein. Gebruik je dit wel ?

één maand geleden

Het kan zo maar dat de pasvorm minder fijn is, ik zit altijd al snel in een maat groter en heb volgens mij voor mijn zoon die met 4250 gram geboren is amper maat 1 gebruikt. Zeker Pampers baby dry vind ik vrij klein vallen en de Harmonie is wat ruimer. Je kunt luiers bij kruitvat en Etos vaak wel ruilen voor een maat groter en raad wel aan om dat te doen. Je kunt altijd toch weer een klein pak bij kopen mocht je toch nog iets van maat 1 nodig hebben maar het is zonde als je ze niet kan gebruiken omdat je baby al snel naar de volgende maat is.

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Vraagje, ik heb een boel van maat 0 gekregen, lijkt echt mega klein. Gebrui ...
Het antwoord is nee. Maat 0 wordt met name gebruikt voor premature baby's. Het gemiddelde geboortegewicht ligt namelijk op 3500 gram en maat 0 is maar tot 3 kilogram. Als je geen premature baby verwacht, dan zou ik kijken of je de luiers kan ruilen tegen maat 1. Bij Kruidvat kan dit (ook) zonder kassabon mits de luiers nog in de originele verpakking zitten en deze ongeopend is.

één maand geleden

Reactie op Opgoedgeluk

Vraagje, ik heb een boel van maat 0 gekregen, lijkt echt mega klein. Gebrui ...
Alleen als de baby te vroeg geboren word. Een baby is anders echt wel rond de 3 kilo namelijk

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Het kan zo maar dat de pasvorm minder fijn is, ik zit altijd al snel in een ...
Ik sluit mij hierbij aan.

één maand geleden

Ik zou sowieso afraden teveel luiers van 1 merk al in te kopen.

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Ik zou sowieso afraden teveel luiers van 1 merk al in te kopen.
Sorry te snel op verzenden gedrukt! Wij hadden voor de kraamweek van mijn zoontje van verschillende merken 1 pakje, en kwamen er zo achter dat kruidvat te smal was, en dat hij zwaar allergisch is voor luiers van pampers. Als je er dan 500 hebt baal je 😅 Ook zaten wij al binnen 2 weken in maat 2 volgens mij. Ik zou kijken of je een en ander kan omruilen 😅

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Sorry te snel op verzenden gedrukt! Wij hadden voor de kraamweek van mijn z ...
Oh wat naar die allergie! Wat zit er in die luiers waar hij opreageerde? Lijkt me wel eng zo?

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Oh wat naar die allergie! Wat zit er in die luiers waar hij opreageerde? Li ...
Ja we zijn er nooit precies achtergekomen wat het is, maar pampers luiers hebben ook een bepaald luchtje, volgens mij zit daar iets van parfum in 😮. Het was heel zielig, zijn hele billen en benen knalrood en vol met bultjes en blaasjes, hij had zoveel pijn 🙁 . Wij gebruiken nu alleen nog maar eco merken luiers, en rascal and friends, dat gaat goed gelukkig! Laatst was het op de opvang wel weer fout gegaan. Daar gebruiken ze pampers en een nieuwe stagiaire had niet gezien dat Charlie zijn eigen luiers heeft voor daar. Gelukkig had zijn vaste juf het snel door, maar zijn billen waren alweer helemaal rood 😐.

één maand geleden

Oeh ik zou me eerder zorgen maken over de pasvorm🙈 Wij hadden express bijna niets in huis gehaald, ons zoontje lekte continue door, dus zijn toen een ander merk gaan gebruiken en het probleem was weg! Pampers was voor ons zoontje dus echt waardeloos! Ben blij dat ik maar 1 klein pakje ervan had

één maand geleden

Reactie op Bosdieren

Het kan zo maar dat de pasvorm minder fijn is, ik zit altijd al snel in een ...
Luiers ruilen bij kruidvat kan geloof ik alleen van kruidvat merk zelf (als de verpakking nog dicht is, zelfs zonder bon, zó fijn!)

één maand geleden

Reactie op Eeneneen

Ja we zijn er nooit precies achtergekomen wat het is, maar pampers luiers h ...
Oh ik ben blij dat je dit zegt!!! Niet dat mijn zoontje allergisch is voor pampers, maar dat luchtje🙈 Ik dacht altijd dat ik de enige was, ik vind dat echt best wel vies en ruik dat ook direct wanneer iemand Pampers voor hun baby gebruikt haha Bijna niemand lijkt dit te ruiken, ik direct🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Wij hebben bij fe eerste 4 pakken maat 1 gebruikt in totaal, dus dat is zo'n 200 luiers

één maand geleden

Wij zijn begonnen in maat 0 voor 2 weken (geboren met 3048gram) daarna maat 1 ongeveer nog 1 maandje

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Maat 1 is tot 5 kg. Volgens google zo'n 6-8 luiers per dag, dus laten we re ...
Ik heb ze voor 13 cent gekocht dus ik denk nu wel dat ik ze snel terug verkocht krijg mochten ze te klein zijn

één maand geleden

Ik volg even! Word onze 1e en had mij er nog niet over ingelezen 🙈. Hadden met een kruidvat actie, 2 pakken van 26 stuks pampers maat 1 gekocht (waren toevallig in Nederland en dit is voor ons een goede actie 😅), terwijl uit de gratis dozen we al 1 van pampers en 1 van kruidvat eigen merk hadden 🤭. Heb er dus in totaal 98 stuks van maat 1 (en 20 van maat 2, vanuit de etos naif box) Doe ik er verstandig aan, om die van de kruidvat om te ruilen naar een maat 2 of gewoon dit zo te houden en verder gaan met maat 2 bij te kopen?

één maand geleden

Reactie op LV00

Oh ik ben blij dat je dit zegt!!! Niet dat mijn zoontje allergisch is voo ...
Haha ja ik ruik ze ook meteen! Nou zijn wij er ook heel scherp op, omdat mijn zoontje echt slecht tegen parfum kan, maar ik vind het bij pampers wel opvallend, als je ze open maakt ruik je echt een parfumluchtje.

één maand geleden

Ik zweer nogsteeds bij pampers, vind het geweldig en zelden ongelukjes. Alleen ik heb een klein smal mannetje, het ligt volledig aan je voorkeur. Wij hebben heel lang in maat 1 gezeten maar hij is met 2600 gram geboren, de eerste 2 weken droeg hij zelfs nog maat 0.