56 Reacties

19 dagen geleden

Vorige zwangerschap lag de placenta bij mij voor, toen voelde ik rond 20-21 weken plopjes en vanaf 22 ish echt wel flinke beweging, ook aan de buitenkant te voelen door anderen

19 dagen geleden

Reactie op kathelijne1999

Ik voel de kleine meid vanaf 19 weken, ik heb ook mijn placenta voor! Ben n ...
Ja hoor, heb ik ook. Ik voel de kleine ook vanaf 19 weken voorzichting en nu 20+1, gisteren bijna niet gevoeld en vandaag wel eventjes, maar ook nog niet structureel. Moet net geluk hebben op een rustig momentje. Ik ga ervan uit dat dit in de komende week wel veranderd 🙂. Pas als je het iedere dag goed voelt en dan ineens helemaal niet meer, zou ik me zorgen maken. Maar deze doffe bewegingen mis je nu eenmaal ook soms ivm placenta.

19 dagen geleden

Ik voel haar sinds een klein weekje ook dagelijks even denk ik. Ben nu 21+1. Wel voel ik de ‘plopjes’ echt heel erg laag onder in mijn baarmoeder. Meer die het zo laag voelen?

19 dagen geleden

Morgen ben ik 22 weken. Ik voel hem wel maar eigenlijk maar af en toe. Soms ook een hele dag niet.

19 dagen geleden

Reactie op Kuskus

Ik voel haar sinds een klein weekje ook dagelijks even denk ik. Ben nu 21+1 ...
Ja dat heb ik ook inderdaad! Voel die plopjes alleen maar heel laag en meestal op dezelfde plek

19 dagen geleden

Reactie op Kuskus

Ik voel haar sinds een klein weekje ook dagelijks even denk ik. Ben nu 21+1 ...
Ik ben 22+3 en ik voel de kleine ook erg laag gister toevallig opgezocht, schijnt niet erg te zijn

19 dagen geleden

Dit is geheel normaal en al helemaal bij een eerste zwangerschap. Deze zwangerschap ligt mijn placenta aan de voorkant en ik voel de baby al vanaf 13 weken. Dat is echt een uitzondering (ook al lees je het wel meer in deze geboorteclub). Vanaf 17 weken voel ik de baby dagelijks en sinds een week zijn de bewegingen ook duidelijk voelbaar aan de buitenkant van mijn buik. Dit is niet mijn eerste zwangerschap.

18 dagen geleden

Ik ben nu 21 weken, en voel heeeel soms lichtjes als ik in bed lig wat gerommel, ook placenta voor

17 dagen geleden

Reactie op mymiracle94

Ik ben 22+3 en ik voel de kleine ook erg laag gister toevallig opgezocht, s ...
Ik ben vandaag 21+3 en vandaag heb ik hem voor het eerst gevoeld! Echt heel bijzonder en gek. Het zijn totaal geen plopjes maar eerder hele lichte schopjes. Lijkt net een hartklopping. Ik voel ‘m opeens heel vaak nu terwijl hem daarvoor helemaal niet voelde haha

17 dagen geleden

Reactie op melliearb

Ik ben vandaag 21+3 en vandaag heb ik hem voor het eerst gevoeld! Echt heel ...
ah super wat fijn voor je prachtig gevoel is het hè 😍🥰

16 dagen geleden

Ik ben nu 20+2 en voel sinds 2 weken af en toe (als ik rust) wat mini schopjes. Als ik op mijn buik lig bij de fysio dan voel ik het het beste

16 dagen geleden

3e zwangerschap hier met een voorliggende placenta. Bij mijn dochters bleek die placenta erg dik en groot. Ik ga daar nu toch ook weer vanuit. De ene voelde ik rond de 20 weken een beetje en de andere pas met 23/24 weken ongeveer. Nu nog niets te voelen dus ik wacht het rustig af.

16 dagen geleden

Reactie op nice88

Dat kan niet als je placenta voor ligt zijn het toch echt je darmen geweest ...
Dit kan zeker wel de echoscopist zei dat het heel goed kan bij een tweede. Ik voelde beweging en zag het toen ook op de echo. Iedereen is anders. Ik weet heel goed wat mn darmen zijn en wat mn kindje is. De placentaligging staat ook nog niet vast bij 11 of 14 weken. Dit is pas rond de 20 weken dat ze kunnen zeggen waar deze ligt

16 dagen geleden

Reactie op Becky24

Dit kan zeker wel de echoscopist zei dat het heel goed kan bij een tweede. ...
Klopt hier ook hoor. Kleine ligt regelmatig aan de zijkant en daar voel ik haar dan ook. Schopt ze langs de placenta zeg maar. Dus je kan zeker de kleine voelen al heel vroeg ook al ligt placenta voor. 🥰

15 dagen geleden

Ik heb de eerste plopjes gevoeld met 16+2 en de placenta ook voor liggen! Nu is het meer geborrel, 1x een echt schopje gevoeld rechtsboven en maandagavond zag ik haar draaien en mijn vriend ook 🤣. Dat zag er pas gek uit. Nu ben ik 19+4 en we hebben een eigenwijze druktemaker! Echoscopiste zei net dat ik der snel genoeg meer en beter zal gaan voelen

15 dagen geleden

Toevallig net de 20 weken echo gehad en gehoord dat de placenta aan de voorkant ligt. Ben vandaag precies 20 weken en ook nog niks gevoeld, maar dat is dan niet zo gek zei ze 😅 Ik wacht rustig af. Ergens binnen nu en een paar weken zou ik wel wat moeten voelen 😂 Overigens is de kleine op iedere echo zo druk en aan het draaien, dat ik vanzelf merk als ik wel wat ga voelen. 😂