76 Reacties

één maand geleden

Geen ervaring mer roken. Maar vind het wel heftig te lezen dat je halverwege je zwangerschap nog steeds rookt. Krijg je hulp gezien het je zo zwaar lijkt te vallen? Doet je kindje het goed?

één maand geleden

Ik rook zelf ook nog, ik heb hulp ingeschakeld om te stoppen, maar helaas niet echt geholpen nog. Tot nu toe met alle echo's ect. Doet het kindje het nog heel goed. Wel voel ik me schuldig bij elke sigaret en rook dan een halve. Ook ik wel gaan minderen. Rookte eerste 10-12 nu 5a6.

één maand geleden

Hier ook geen ervaring met roken maar ik ken wel iemand die bij al haar 4 kinderen tijdens de zwangerschap heeft gerookt. Zij nam als excuus; stress van het stoppen is ook niet gezond voor het kind

één maand geleden

Ik rookte een pakje per dag van 20 toen ik hoorde dat ik zwanger was kon ik heel simpel zonder moeite stoppen

één maand geleden

Ik rook ook nog helaas lukt het stoppen ook nog niet maar ik blijf het proberen me kindje doet het super goed

één maand geleden

Ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Heb het er na 20 weken nog steeds moeilijk mee!

één maand geleden

Overgaan op nicotine kauwgom?

één maand geleden

Ik rookte voor mijn eerste zwangerschap een pakje per dag, maar ben vanaf het moment van mogelijke bevruchting per direct gestopt. Inmiddels is mijn zoontje 1,5 en ben ik 19 weken zwanger van nummer 2, en heb ik geen sigaret meer aangeraakt. Het stoppen is echt niet altijd leuk of makkelijk, maar de lange termijn schade die je kindje ervan kan krijgen is dat ook niet (en dat is dus niet te zien op echo's e.d.) Ik hoop dat het iedereen gewoon lukt om te stoppen, voor je kindje.

één maand geleden

Ik ben 1 van die mensen die hier graag boos op zou reageren maar ik zal me inhouden :). Ik rookte een pakje zware shag per drie a vier dagen. I know, supersexy als vrouw zijnde. Ik stopte ongeveer een maandje voor de bevruchting. De motivatie om gestopt te blijven, was vervolgens zó enorm. Ik heb er niet eens meer aan gedacht. Ik begrijp dan ook niet dat er vrouwen zijn die doorroken, met welk excuus dan ook. Ik vind het een vorm van kindermishandeling, nog voordat het kind überhaupt is geboren. Na de geboorte was het nog simpeler om gestopt te blijven. Kijk dat lieve babietje nou... Die ga je toch niet vergiftigen met tweede- en derdehands rook!? Met de smerigste behoefte op aarde? Waarbij de kans ook nog eens groot wordt zal ze zelf later zullen gaan roken, als jij het slechte voorbeeld geeft?? Dus om je vragen te beantwoorden: hoe het stoppen was: doodsimpel, hoe ik me voelde: fantastisch, wetende dat ik 1 van de beste moeders ooit zal worden, en hoe ik ermee om ging: mwah ik deed niks specifieks. Beetje thee drinken ter vervanging, kauwgompje eten af en toe. Stop gewoon alsjeblieft ❤️.

één maand geleden

Ik rookte tot het moment dat ik zwanger bleek te zijn. Naast sigaretten rookte ik ook wiet. Sinds mijn zwangerschap heb ik de neus van een bloedhond en was ik vaak misselijk & stond het roken, de bijbehorende geuren en smaak mij niet meer aan. Mijn man rookt nog steeds en de geur die hij meebrengt als hij binnenkomt is afgrijselijk. Ik wilde al stoppen met het roken van beide en ben er dan ook van overtuigd dat mijn zwangerschap mij heeft laten stoppen. Gelukkig!

één maand geleden

Geen oordeel, of ervaring, heb zelf nooit gerookt omdat ik het echt vind stinken en snap de verslaving dan ook niet. Het enige wat ik wil zeggen: stop alsjeblieft! Heel veel wilskracht is ervoor nodig, dat geloof ik vast, maar dat heb je over voor je baby toch? En heel eerlijk ook voor jezelf. Een vriend van mijn vader ligt nu al een aantal maanden af en aan in het ziekenhuis met een longkanker waarvan ze kunnen gegaranderen dat die door het vele roken door de jaren heen is ontstaan. Hij heeft het intens zwaar, is echt aan het strijden en er is nog niet zeker of hij te genezen is. Dit wil je toch niet? Dat je overlijd door iets wat je totaal niet nodig hebt in je leven en daarmee je kind te vroeg ouderloos achterlaat? Tuurlijk zijn er zat mensen die veel roken en niks krijgen, maar waarom de gok nemen voor jezelf (en je kind!) voor iets wat ook nog zoveel geld kost?

één maand geleden

Ik heb zelf jaren gerookt en bij de oudste 2 ook in mijn zwangerschap zo’n 2 a 3 sigaretten op een dag , heel mooi dat mensen roepen hoe kan dat nou dat je blijft roken en het is niet goed dat weten we allemaal wel , het is niet voor niets een verslaving. Met roken moet je echt klaar zijn wil je geest het stoppen kunnen volhouden. Hier was dat 2 jaar geleden door een longontsteking voelde me zo doodziek toen ben ik abrupt gestopt. Ben ik er blij mee ? Ja zeker maar geloof me ook nu ik niet meer rook vind ik het nogsteeds lekker ruiken alleen blijft het hierbij voor mij. Wat helpend kan zijn zijn nicotine kauwgoms die mag je ok hebben als je zwanger bent raadpleeg je huisarts maar voor info. Geloof me als je zin hebt en je neemt zo n kauwgom is het zin gevoel weg dit helpt goed om te stoppen iig in je zwangerschap. En dapper dat je het onderwerp aangaat 😘

één maand geleden

ik ben met mijn 1e niet gestopt max 5 per dag toen gerookt mannetje is kern gezond nu met 2e is me gelukkig gelukt te stoppen rond 8 weken zwangerschap schaam je niet ik weet hoe moeilijk het isn

één maand geleden

Wat heb je allemaal al geprobeerd om te stoppen met roken? Je kan wellicht beter een afspraak maken bij de huisarts om daar hulp te gaan zoeken. Ik heb zelf ook gerookt tot op het moment dat ik wist dat ik zwanger was. Ik ben in een keer gestopt en geen moeite mee gehad.

één maand geleden

Hier zelf nooit gerookt. Maar ik heb nu wel van dichtbij gezien hoe erg zo'n verslaving is. Mijn man rookte ook flink voordat ik bij hem kwam. Hij gaf aan dat hij voor mij wel wilde stoppen. Maar dat bleek in de praktijk een stuk moeilijker. Als ik er was deed hij alsof hij niet rookte. Maar als ik weer terug was naar mijn eigen huis rookte hij stiekem toch. Trouwens ook als ik er wel was deed hij het stiekem. Dikke ruzies hier over gehad. Ik heb me uiteindelijk verdiept in verslaving en ik snap nu waar het liegen en verdraaien vandaan komt. Hij heeft uiteindelijk hypnoses gedaan. Zowel i.r.l. als online. Acupunctuur. Nicotinepleisters en nu uiteindelijk is hij gestopt met roken, maar nog wel zwaar verslaafd aan nicotine tabletten. Wat hem uiteindelijk heeft geholpen om te stoppen met het roken was een artikel dat ik hem liet lezen. Over hoe slecht het roken is voor de baby. Niet alleen als je bij de baby rookt. Maar ook de rook die aan je kleding blijft hangen. Dat dit wordt terug gevonden in de urine van baby's die in de couveuse liggen. En wat dit doet met een baby. Sindsdien is hij zich steeds schuldiger gaan voelen. Hij kon wel stiekem roken op het werk. Maar daarmee besmette hij dus alsnog onze baby (aug. 23) In januari is er eindelijk een knop om gegaan en sindsdien eet hij alleen nog nicotine tabletten. Nu is het nog zaak om daar vanaf te komen. Maar ik ben heel blij dat hij in ieder geval niet meer rookt!

één maand geleden

Ik ben gestopt toen ik wist dat er medische hulp nodig was voor ik zwanger zou kunnen raken. Dit was een half jaar voor ik zwanger werd. Er werd mij verteld dat ik maar een hele kleine kans had om zwanger te worden met behulp van hormonen en dat was voor mij genoeg motivatie om alles op alles te zetten en ben toen direct gestopt. Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder en ben ik zonder hulp zwanger geworden van ons tweede kindje. In tussentijd niet meer gerookt. Ik vind dat ik dat op zijn minst verschuldigd ben aan mijn kinderen maar makkelijk is/was het niet. Dat wordt het ook niet. Zorg dat je het niet in huis haalt en weet waar je het voor doet. Succes met stoppen

één maand geleden

Direct gestopt, zonder moeite. Dus kan er geen begrip voor hebben als het andere niet lukt. Daarom ga ik verder ook geen mening geven, anders ben ik niet zo lief 😬

één maand geleden

Ik heb 13 jaar gerookt en was toevallig 6 dagen voor mijn positieve test gestopt dmv pleisters (ik wist het al 9 dagen na ovulatie). Op het moment van de positieve test heb ik ook gelijk de pleister van mn arm af getrokken. De dagen voor de test waren ontzettend moeilijk voor mij, daarna absoluut niet meer. Het idee dat ik zo'n klein hummeltje ziek maak en het mijn schuld is, omdat ik, naar mijn mening, zwak ben was voor mij de reden dat het gewoon weg niet kan.

één maand geleden

Pfff wat een heftige reacties terwijl er duidelijk gevraagd is om aardig te blijven omdat het een gevoelig onderwerp is. Niet dat ik rook maar mijn man en sommige vrienden wel dus soms adem ik ook wat rook in. Maar even heel eerlijk we proberen allemaal de beste moeder te zijn en worden maar maken allemaal fouten nu of straks als de kleine er is. En ik geloof voor 100% dat een rokende moeder net zoveel van haar kind houd als een niet rokende. En als je al flink minder rookt dan je deed vind ik dat al knap, en tuurlijk hoop ik dat je kan stoppen voor jou en je gezin.

één maand geleden

Reactie op Pareltje2023

Pfff wat een heftige reacties terwijl er duidelijk gevraagd is om aardig te ...
Ik vind de reacties tot nu toe erg netjes en vriendelijk eigenlijk. Het is nou eenmaal bewezen dat rook enorm schadelijk is voor je kindje, dus als je ervoor kiest om niet te stoppen zul je daar altijd reacties op krijgen die hier fel tegen zijn. Maar ik vind dat iedereen in dit topic zich tot nu toe netjes verwoord 🤷‍♀️