76 Reacties

één maand geleden

Reactie op mimumo

Hoi topicstarter, goed en dapper idee. Jammer van de vele oordelen. Wel te ...
Mooi verwoord

één maand geleden

Ik snap dit echt niet 😂. Ik vond alle reacties zo beleefd en netjes verwoord. Het werd pas minder netjes toen juist mensen gingen klagen over de reacties 🧐...

één maand geleden

Reactie op Kiimi

Ik snap dit echt niet 😂. Ik vond alle reacties zo beleefd en netjes verwoo ...
Nou dit idd, blijkbaar mag je alleen zeggen "geeft toch niks meid, je hebt je best gedaan, ga je gang". Ik vind ook dat er juist goede tips werden gegeven en dat iedereen netjes bleef, natuurlijk word er genoemd dat het ongezond is en gevaarlijk voor je kindje, dat is nou eenmaal zo, en dat hoeft naar mijn mening ook niet verzwegen te worden. Een verslaving is rete moeilijk, maar een kindje met problemen ook.

één maand geleden

Wat ik wel nog heb is een tip, Lees het boek: stoppen met roken van Allen carr. Koop de e-book versie voor een tientje (pakje peuken is duurder) via bol.com lees de online versie en mijn advies: begin er vanavond nog mee.

één maand geleden

Mijn schoonzus vond het ook heel moeilijk om te stoppen. Die heeft uiteindelijk met hulp van de huisarts en een praktijk ondersteuner kunnen stoppen maar ook pas voorbij de 20 weken geloof ik. En een vriendin van mij heeft haar hele zwangerschap doorgerookt. Zij kreeg zulke heftige stress van het moeten stoppen dat zij zelfs op advies van haar vk door is blijven roken. De stress die zij ervaarde was volgens haar vk destijds slechter voor het kind dan een sigaret. Daar zijn de meningen verder over verdeeld. Haar kindje is nu 5 maar heeft wel astma/bronchitis. Ik was alleen een gezelligheidsroker, dus ik rookte alleen als ik had gedronken. Omdat ik geen wijntjes meer drink was het voor mij wel makkelijker om te stoppen.

één maand geleden

Ik heb 15 jaar lang flink gerookt, ruim een pakje per dag.. ik was toevallig al 6 dagen gestopt dmv pleisters toen ik erachter kwam (bij 2,5 week zwangerschap), de dag nadat ik erachter kwam ben ik ook direct gestopt met de pleisters en eigenlijk zonder moeite. Ik vind de gezondheid van mijn kindje echt een heel stuk belangrijker dan mijn verslaving. Dat zorgde er absoluut voor dat die knop omging bij mij. Ik vind het persoonlijk wel verschrikkelijk om rokende moeders (en vaders) te zien tijdens de zwangerschap of achter de kinderwagen..

één maand geleden

Hey lieve mama's (to be), Ik ben momenteel 20 weken zwanger en heb voor mijn zwangerschap 6 jaar lang een pakje sigaretten per dag gerookt. Mijn zwangerschap was zeer gewenst en ik heb na het zien van mijn positieve zwangerschapstest dan ook geen sigaretten meer aangeraakt. Wat mij heel erg hielp tijdens de momenten dat ik mijn sigaret het meeste miste was vasthouden aan de gedachte: als mama wil ik er ALLES aan doen om mijn kindje te beschermen, waarom zou ik daar pas mee beginnen als mijn babytje geboren zou zijn als ik hem nu al mijn verslaving kan besparen? Ik wil met mijn verhaal natuurlijk niemand opdringen om zijn gewoontes op te geven wanneer dit meer problemen zou veroorzaken als dat het goed zou doen. Maar ik hou tot nu toe echt vast aan de gedachte wat het gedaan zou kunnen hebben als ik door had gerookt. Ik ga er niet dood van als ik stop met roken dus waarom zou het me niet lukken? Nogmaals, ik heb hier echt mijn kracht en motivatie uit kunnen halen en ondanks dat ik dat niemand op wil dragen, denk ik wel dat jullie veel meer kunnen als dat je zelf denkt. Want ooooo wat ben ik nu ongelofelijk trots als ik terugkijk op wat ik overwonnen heb, en dat gun ik jullie ook❤️

één maand geleden

Reactie op LolavK0402

Hey lieve mama's (to be), Ik ben momenteel 20 weken zwanger en heb voor mi ...
Wauw geweldig !! Mooi verhaal en fijn dat je gestopt bent ❤️

één maand geleden

Reactie op nice88

Voor veel mensen blijkbaar niet anders zouden ze niet doorgaan met roken. ...
❤️!

één maand geleden

Een vraag voor iemand waarover ik dit topic vertelde… zij is pril zwanger maar stoppen is lastig. Mag je nicotine pleisters plakken?

één maand geleden

Reactie op Madeliefje33

Een vraag voor iemand waarover ik dit topic vertelde… zij is pril zwanger m ...
Nee, helaas, het gaat vooral om de nicotine en dat zit ook in de pleisters. Succes

één maand geleden

Voor iedereen die wil stoppen en dit topic leest: Succes!🍀 Laten we elkaar supporten !❤️

één maand geleden

Ik ben gestopt met roken op de dag van de positieve zwangerschapstest. Mijn eerste twee zwangerschappen eindigde in een miskraam. Waarschijnlijk niet het gevolg van roken. Maar ik weet nu wel zeker dat als er iets misgaat, of de ontwikkeling achterloopt het niet mijn schuld is. Als ik door zou roken zou ik altijd met die angst zitten en altijd een schuldgevoel dragen. Mijn kind is belangrijker dan die peuk. Ik ben wel bang weer te beginnen als ze geboren is. Mijn partner rookt nog en ik verzoek hem met klem te stoppen. Financieel gezien is het ook aantrekkelijk om te stoppen. Samen rookten wij voor ongeveer 15 euro per dag. Als mijn partner ook stopt hebben we tegen de 18de verjaardag van onze kleine meid bijna 100.000 euro uitgespaard! En dat is zonder de eindeloze prijsstijgingen. Succes!

één maand geleden

Nicotine patches gebruiken een idee?

één maand geleden

Reactie op Madeliefje33

Een vraag voor iemand waarover ik dit topic vertelde… zij is pril zwanger m ...
Ik lees dat je beter nicotinepleisters kan gebruiken dan roken omdat er veel meer schadelijke stoffen zitten in sigaretten. Maar ga niet zelf dokteren en overleg eerst met je verloskundige/arts.

één maand geleden

Reactie op LolavK0402

Hey lieve mama's (to be), Ik ben momenteel 20 weken zwanger en heb voor mi ...
Nog even een kleine aanvulling op mijn verhaaltje: Mijn oma heeft 50 jaar lang zwaar gerookt en is 3 jaar geleden gestopt. Zij zegt altijd: je sigaret missen is iets anders als hem nodig hebben om te overleven. Stoppen met roken is een gevecht tegen je verlangens, niet tegen jezelf Vind ik ook altijd wel heel mooi en motiverend🥰

één maand geleden

Hi, allereerst wil ik zeggen dat het goed is dat je wil proberen te stoppen voor je kindje. Ik houd mijn negatieve gedachten voor mezelf want je weet zelf ook dat het niet goed is. Ik heb 14 jaar gerookt, ik ben afgelopen oktober gestopt. Hoe het mij is gelukt: niet te veel druk op jezelf zetten, je gaat het gewoon proberen. Rook je pakje leeg (niet in 1 keer maar op de normale momenten dat je zou roken). Koop geen nieuw pakje. Ik had 2 wegwerp vapes gekocht met nicotine en 2 zonder nicotine. Ik had met mezelf afgesproken dat als mijn pakje leeg was ik over ging op de nicotine vapes tot die ook opwaren. (Maaarr niet binnen gaan vapen! Alleen buiten vapen.) Toen die op waren overgegaan op de nicotinevrije. De 2e heb ik eigenlijk al vrijwel niet meer gebruikt. Toen was ik genezen! Dit zal vast niet bij iedereen werken, maar ik had zelf niet verwacht dat ik zo ‘makkelijk’ van mijn verslaving af kon komen. Vind het nu ook gewoon ranzig om te ruiken. Hoop dat je er misschien iets aan hebt! Ps ik weet dat vapen ook slecht is, maar dit heeft mij persoonlijk geholpen.

één maand geleden

Reactie op rebekka3

Nee, helaas, het gaat vooral om de nicotine en dat zit ook in de pleisters. ...
Je geeft foutieve informatie nu. De nicotine is niet het slechtste in een sigaret dat is de koolmonoxide en teer !

één maand geleden

Reactie op Madeliefje33

Een vraag voor iemand waarover ik dit topic vertelde… zij is pril zwanger m ...
Dit mag gewoon je moet dit wel even bespreken met je huisarts / verloskundige! Pleisters in de laagste Categorie dat is 2 mg , dit is absoluut beter dan roken is ook bewezen inmiddels wat veel mensen niet weten is dat nicotine zelf wel verslavend is maar heeft niet de grootste zorg dat is de teer en koolmonoxide die zorgen voor een slechte doorbloeding van de navelstreng en (mogelijk )zuurstof te kort

één maand geleden

Hier gelukkig kunnen stoppen. Was er wel al mee bezig voordat de test positief werd. Ik woon bij de Belgische grens en hier heb je die wegwerpvapes met heel veel smaakjes nog. En je hebt ze ook zonder nicotine. Die had ik net een aantal gekocht toen ik zwanger bleek te zijn. Ik heb er eentje opgemaakt en blijkbaar was de echte verslaving snel weg. Na 2 weken betrapte ik mijzelf erop dat ik niet meer vapete. Ik rookte voorheen ongeveer een half pakje sigaretten per dag.