17 Reacties

6 dagen geleden

Ik schijn ook meer te snurken dan normaal 😂 Ik dacht dat het komt omdat je neusslijmvlies wat meer doorbloed is en dus minder lucht doorlaat, maar of dat klopt weet ik niet 100% zeker 😇 Als dat het wel is is er denk ik weinig aan te doen 🙈

6 dagen geleden

Ja, ik snurk altijd al maar tijdens mijn zwangerschap nog 10x erger. Wij slapen apart. Het is maar even zo...

6 dagen geleden

Hier ook een snurker met licht slapende man. Ik gebruik altijd al een snurk bitje. Zo'n bitje houd je kaak naar voren waardoor je niet gaat snurken (snurken komt meestal niet vanuit je neus). Nu tijdens de zwangerschap gebruik ik een andere afstelling omdat ik ook erger snurk. Het is wel een aanschaf maar er zijn ook goedkopere varianten. Ik gebruik de Somnifit S. Deze geeft namelijk wat bewegingsvrijheid en dat is fijn omdat ik het dus altijd gebruik en niet alleen tijdens mijn zwangerschap. Ik slaap overigens zelf ook echt veel en veel dieper en rustiger met bitje dan zonder en mijn man ook hahha. https://somnishop.nl/shop/snurkbeugels/alle-snurkbeugels/somnofit-s/?gad_source=1&wgu=288375_187205_1728710460858_a9dfa64cae&wgexpiry=1760246460&utm_medium=affiliate&utm_source=webgains&source=webgains&utm_campaign=187205&wgcid=288375_187205_1728710460858_a9dfa64cae

6 dagen geleden

Je zou je mond af kunnen plakken met tape waardoor je alleen door je neus ademhaalt. Je snurkt namelijk alleen als je mond open is. Dit werkt niet als je verkouden bent omdat je dan wel door je mond moet ademen.

6 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Hier ook een snurker met licht slapende man. Ik gebruik altijd al een snur ...
Dit kan werken, maar is niet echt goed voor de stand van je tanden en je kaak. Die forceer je toch een gedeelte van de dag in een andere, onnatuurlijke stand tov de rest van de dag. Is op de korte termijn niet zo erg, maar ik ben er wel voor gewaarschuwd op de langere termijn.

6 dagen geleden

Reactie op MirjamvG33

Je zou je mond af kunnen plakken met tape waardoor je alleen door je neus a ...
Ik kan ook snurken met mijn mond dicht hoor ;)!

6 dagen geleden

Ik heb trouwens geïnvesteerd in een speciale snurkbeugel van Snorex. Kostte 1000 euro, is een soort blokbeugel met een veer die je tong naar beneden duwt. Hoewel ik vroeger wel beugels heb gehad, kon ik hier helaas echt niet aan wennen en niet mee in slaap vallen. Normaal gesproken werken oordoppen voor mijn man redelijk, maar nu tijdens de zwangerschap helaas niet.

6 dagen geleden

Reactie op Zjanies

Ik kan ook snurken met mijn mond dicht hoor ;)!
Dat vind ik enorm knap want ziver ik heb geleerd is dat niet mogelijk. Ik ben leefstijlcoach en begeleid mensen ook bij slapen. Snurken is hier een onderdeel van. Hoe weet je zo zeker dat je dat doet?

5 dagen geleden

Reactie op MirjamvG33

Dat vind ik enorm knap want ziver ik heb geleerd is dat niet mogelijk. Ik b ...
Omdat ik ook snurkgeluiden kan produceren met mijn mond dicht. Lukt jullie dat niet dan? Een soort je neus ophalen maar dan anders, meer vanuit achter in je keel.

5 dagen geleden

Reactie op Zjanies

Omdat ik ook snurkgeluiden kan produceren met mijn mond dicht. Lukt jullie ...
Ik weet nog van vroeger dat mijn moeder ook kan snurken met haar mond dicht. Als zij in slaap viel voor de tv en in een onhandige positie lag ging zij ‘snurken’ met haar mond dicht 🤣

5 dagen geleden

Ik weet nog van vroeger dat mijn moeder ook kan snurken met haar mond dicht ...
Haha ja, mijn moeder ook!!!

5 dagen geleden

Reactie op Zjanies

Dit kan werken, maar is niet echt goed voor de stand van je tanden en je ka ...
Ah okee. Ik heb het nagevraagd bij een tandarts en die vond het geen probleem. Ik gebruik ook geen correctie. Alleen voorkomen dat mijn kaak naar achter zakt. Echt je kaak naar voren zetten is erg oncomfortabel hoor. Dat gaat zeer doen en houd je niet vol.

5 dagen geleden

Reactie op Zjanies

Omdat ik ook snurkgeluiden kan produceren met mijn mond dicht. Lukt jullie ...
Nee dat kan ik echt niet hoor. Heb het net geprobeerd.

5 dagen geleden

Reactie op Zjanies

Omdat ik ook snurkgeluiden kan produceren met mijn mond dicht. Lukt jullie ...
Jahoor kan ik ook! Doe het zelf ook soms als ik wakker aan het worden ben, soort wakker schrikken en dan maak ik het geluid wat jij ook bedoeld 😂

5 dagen geleden

Reactie op Zjanies

Ja, ik snurk altijd al maar tijdens mijn zwangerschap nog 10x erger. Wij sl ...
Hier slapen we ook apart. Me man slaapt bij ons eerste kindje op de kamer. Ik kan nu juist niet van zijn gesnurk slapen. Hij kan zo hard snurken en ik word er wakker van oordopjes helpen helaas niet want deze man snurkt echt hard 😴🥲. Hij heeft onderzoeken gehad en er werd gezegd dat het komt door zijn smalle kaak. Nou lekker dan. Hoop dat ik er wel weer van kan slapen na de zwangerschap en het ontzwangeren. Merk dat ik nu extra voel sprieten heb ofzo door de hormonen en sowieso slechter slaap dus minder diep slaap en dit had ik bij me eerste kindje ook dus ja even doorheen zetten

5 dagen geleden

Herkenbaar, dit is wel echt een zwangerschapskwaal 😅

5 dagen geleden

Reactie op Bosdieren

Jahoor kan ik ook! Doe het zelf ook soms als ik wakker aan het worden ben, ...
Heb je dit ook middag in de nacht? Dan is het misschien waard om uit te sluiten dat je geen slaapapneu hebt (ademstops) waardoor je wakker schrikt.