14 Reacties

4 maanden geleden

Ik struggle ook hiermee. Ik ging 2x naar de sportschool per week en 2x hardlopen. Vooral om het hardlopen vraag ik me af wat daarin goed is. Op internet weinig te lezen. Zaterdag ga ik proberen een rondje te rennen en kijken hoe mn lijf reageert.

4 maanden geleden

Ik ben zaterdag 7 weken en ik sportte twee keer per week. Door misselijkheid heb ik mij ziek gemeld en ook de komende twee maanden het sporten op een laag pitje gezet. Luister vooral naar je lichaam en doe wat je kan en niet over je grenzen gaan.

4 maanden geleden

Ik sport 3-4x per week normaal. Moet zeggen de personal training/kracht gaat nog redelijk goed (wel mega snel zweten en buiten adem). Maar de laatste dagen is de misselijkheid veel erger en zou zaterdag weer boksen, denk niet dat ik het red. Afgelopen 2 weken ivm vermoeidheid dus alleen kracht training gedaan en 1x bootcamp. Ik ben ook zo vreselijk moe 🥱

4 maanden geleden

Ik sport tussen 4 a 6 keer per week. Hardlopen , racefiets. Ik ga daar gewoon mee door. Vanaf 12 wk mogen rechte buikspieren niet meer. En dingen waar kans groot is op vallen en contact sporten. Het vergroot risico op miskramen niet. Is goed voor je. Je moet alleen geen nieuwe doen of zwaarder of meer doen dan anders zeggen ze.

4 maanden geleden

Reactie op ma9

Ik sport tussen 4 a 6 keer per week. Hardlopen , racefiets. Ik ga daar gewo ...
Ik wil persoonlijk ook echt wel doorgaan maar voel me totaal niet goed erdoor. Mede door de hele erge vermoeidheid en misselijkheid nu. Vind het wel heel jammer want ben dus echt bang snel conditie/kracht te verliezen

4 maanden geleden

Verloskundige gebeld vandaag, zij zei dat je gewoon mag sporten, maar moet luisteren naar je lijf als je moe of sterretjes ziet. Dit specifiek gevraagd over het hardlopen

4 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik wil persoonlijk ook echt wel doorgaan maar voel me totaal niet goed erdo ...
Dan gewoon ff niet doen. Ik heb ook veel klachten, herken je gevoel wel. Tijdens groepstrainigen is erg lastig, ook omdat niemand het weet. Maar als niet lukt lukt niet. Ik ga nu ook welles gewoon klein stukje lopen, dat lukt dan wel en toch iets beweging en dat voelt dan ook wat beter als niks doen. En dan sla ik echt trainen over. Conditie komt echt wel weer. Geen zorgen om

4 maanden geleden

Reactie op Lisaaa-

Verloskundige gebeld vandaag, zij zei dat je gewoon mag sporten, maar moet ...
Geruststellend dus en goed om te weten dat we gewoon goed naar ons lijf moeten luisteren ❤️

4 maanden geleden

Hi, ik ben ook 5 weken zwanger van m'n 3e kindje. Ik ben juist van mening dat sporten veel goeds doet. Ik heb altijd intensief 5 dagen getraind, in de zwangerschap iets rustiger aan natuurlijk, en sommige oefeningen achterwege gelaten. Maar ik heb helemaal geen klachten gehad van rug/bekken, juist door te blijven trainen. Bij m'n eerste zwangerschap ben ik gestopt bij 36 weken, de 2e zwangerschap letterlijk nog op de dag van m'n bevalling getraind 😅. Ook na m'n bevalling alweer na 2 weken in de gym. Wel op een rustig tempo, maar super snel hersteld. Mocht je nog vragen hebben kan je me altijd een berichtje sturen. 🥰

4 maanden geleden

Hi, ik ben ook 5 weken zwanger van m'n 3e kindje. Ik ben juist van mening d ...
Goed om te weten! Nam jij whey poeder shakes na je workout? Ik nam deze wel altijd maar sinds ik weet dat ik zwanger ben niet meer, maar ik vind het internet heel dubbel of het nu wel of niet mag en wat de reden dan is!

4 maanden geleden

Reactie op DrKimberly1990

Goed om te weten! Nam jij whey poeder shakes na je workout? Ik nam deze wel ...
Ik weet niet welke je gebruikt maar alles van ESN zonder caffeine kan je bijvoorbeeld wel gewoon gebruiken. Staat duidelijk op hun site welke producten je wel of niet mag. Vind die whey shakes alleen nu niet weg te krijgen 😅 de Isoclear gaat er wel goed in

4 maanden geleden

Reactie op MK-89

Ik weet niet welke je gebruikt maar alles van ESN zonder caffeine kan je bi ...
Ik gebruik die van Xxl nutrition in samenwerking met Hema (stroopwafelsmaak) ,die was goed te doen, weet niet of het me tegen gaat staan 😂

4 maanden geleden

Reactie op DrKimberly1990

Goed om te weten! Nam jij whey poeder shakes na je workout? Ik nam deze wel ...
Nee ik was er mee gestopt, ik had toen een bulk vegan shake, was bang dat er er te veel van zou aankomen. Haha. Maar heb nu van ESN. Die ik in combinatie met collageen gebruik. Met de collageen ben ik nu wel gestopt (staat wel dat het mag maar vind dat er te weinig onderzoek naar is) Eiwitten zijn juist wel goed in de zwangerschap, bij twijfel zou je het altijd je vk kunnen vragen..

4 maanden geleden

Je kunt gewoon doorsporten hoor! Bij de eerste heb ik dat ook gedaan, krachttraining. Maar wel elke keer gekeken wat mijn lichaam kon. Ging van 90 kg deadlift naar 40 kg toen ik eenmaal 35 weken was. Heeft mij enorm geholpen bij mijn herstel