18 Reacties

2 maanden geleden

Er zijn veel positietrouwjurken te koop. Ik ben vorig jaar getrouwd toen ik 7 maanden zwanger was. Door bekkeninstabiliteit heb ik het grootste deel van de dag zittend doorgebracht. Dat was wel jammer. Dus als het eerder kan is dat fijn! Aangezien het mijn 2e huwelijk was wilde ik niet in het wit. En gekleurde positie trouwjurken zijn er dan juist weer weinig, of heel duur. Dus ik heb uiteindelijk besloten er zelf een te maken met hulp van mijn moeder, gebaseerd op een patroon voor een gewone positiejurk. Maar dan met blauwe zijde achtige stof en een kanten stof met bloemen. Toevallig kon ik alles vet goedkoop krijgen. En een paar toffe 2e hands schoenen heb ik blauw geverfd. We waren meer geld kwijt aan de huur van de Schotse kilt van mijn man. Maar in een wat sjiekere positiejurk kun je ook prima trouwen. Of kies anders voor een A lijn.

2 maanden geleden

Reactie op QueXan

Er zijn veel positietrouwjurken te koop. Ik ben vorig jaar getrouwd toen ik ...
Met foto

2 maanden geleden

ik sluit graag bij dit topic aan. wij hopen in november te trouwen, dan ben ik zo'n 25 weken. heb komende zaterdag mijn eerste pasafspraak bij een bruidsmodezaak, ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn :)

2 maanden geleden

Er bestaan positie trouwjurken en er zijn ook modellen die makkelijker aangepast kunnen worden aan je groeiende buik. Waar mogelijk worden aanpassingen zo laat mogelijk gedaan, zodat de jurk op de dag zelf goed past. Ik zou wel naar een boetiek of atelier gaan en je daar laten adviseren in plaats van zelf online van alles te proberen. Mocht je wel een jurk online willen bestellen, dan heeft het merk Ivy & Oak een aantal bruidsjurken voor zwangeren. Ook op Zalando heb je verschillende merken met dit soort jurken.

2 maanden geleden

hier stellen we de bruiloft een jaar uit 😅 jurk hangt klaar maar blijft nog even hange

2 maanden geleden

Wij zijn in december '22 getrouwd, was toen ook ergens in de 20 weken zwanger. Had een A-lijn bruidsjurk. Was bijna niks van m'n buik te zien. Maar sommigen willen de buik juist showen dus is net wat je wilt.

2 maanden geleden

Bellyfashion in Zoetermeer is een leuke winkel waar ze positie trouwjurken hebben, je wordt er leuk geholpen!

2 maanden geleden

Een jurk met vetersluiting dan kan die 's avonds stiekem iets losser. En ik had zelf sneakers aan gedaan

2 maanden geleden

Ik ga ook in september trouwen. Ik ben dan 20 weken zwanger. Mijn trouwjurk heb ik uitgezocht toen ik nog niet zwanger was. Ik heb onze kinderwens 1 op 1 met de verkoopster besproken. Zij heeft bij het uitzoeken van de jurken gekeken wat zou kunnen en met het passen hebben we in de paskamer samen een proefbuikje uitgeprobeerd. Deze had ze in verschillende groottes, afhankelijk van hoe ver je dan bent. Zo kun je zien hoe de jurk je waarschijnlijk komt de staan en of je voldoende ruimte hebt. Ik heb mijn eerste doorpasafaspraak een week voor de bruiloft. De jurk wordt dan waarschijnlijk direct helemaal klaar gemaakt zodat ik hem mee kan nemen.

2 maanden geleden

Wij trouwen in september dit jaar en ik ben dan 19weken zwanger. Jurk was al uitgezocht, besteld en betaald. 🙈 Toen kwam het kroketje ertussendoor, oeps… Mijn jurk is een A-lijn met open rug en wat ze bij mij gaan doen is een maand vtv de coupeur bij de pasafspraak laten zijn. Hij mag het dan helemaal passend gaan maken en dan vlak voor de bruiloft doen we dit nogmaals. De jurk had zonder ons kroketje ingenomen moeten worden, hierdoor is er ws net voldoende ruimte om hem uit te laten leggen en precies passend te maken. De vrouw van de winkel gaf de garantie dat het goed zou komen en dat ze dit veel vaker meemaakte. We hebben dus vertrouwen dat dit ook zo is.

2 maanden geleden

Reactie op CBG98

Wij trouwen in september dit jaar en ik ben dan 19weken zwanger. Jurk was a ...
Kroketje? Bedoel je de foetus en je zwangerschap? Sorry, maar ik moest even nadenken en lachen bij het lezen van "het kroketje" 😂

2 maanden geleden

Kroketje? Bedoel je de foetus en je zwangerschap? Sorry, maar ik moest even ...
Het/Ons “kroketje” is onze bijnaam voor het komende kindje. Dit is voortgekomen in de enige eetlust die ik heb: kroketten 😂🤷🏼‍♀️ ander eten is omdat het gezond is, niet dat ik er zin in heb 🙈

2 maanden geleden

Bellyfashion!

2 maanden geleden

Reactie op QueXan

Er zijn veel positietrouwjurken te koop. Ik ben vorig jaar getrouwd toen ik ...
Ohhh wat een goed idee!! Zijn de patronen ergens te koop of te vinden?

2 maanden geleden

Reactie op Juliavds

ik sluit graag bij dit topic aan. wij hopen in november te trouwen, dan ben ...
Super spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Waar ga je naartoe? (Als ik dat mag vragen 😉)

2 maanden geleden

Er bestaan positie trouwjurken en er zijn ook modellen die makkelijker aang ...
Bedankt voor de tip 😉 ik ga op onderzoek uit.

2 maanden geleden

Reactie op kmadejong

Super spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Waar ga je naartoe? (Als ...
jaa vind het wel spannend jaa! we gaan naar Bruidshuis 't Biedemeiertje, bij ons in de buurt. wat ik begreep van mensen uit mijn omgeving, maken ze daar heel veel met de hand, waardoor het goed aan te passen is naar wens + buik hahah, dus dat leek me wel heel fijn :) ik laat je weten hoe het ging!

2 maanden geleden

Ik ben vorig jaar met 28 weken getrouwd, ik had zelf een witte zomerjurk A-lijn, maar een A-lijn valt sowieso niet verkeerd bij je buik dus daar zou je op kunnen letten