25 Reacties

4 maanden geleden

Ik verwacht bij de tweede juist meer de box te gaan gebruiken, aangezien er nu ook een mannetje van 2.5 jaar rondloopt. Dus heel de dag knuffelen zal minder goed gaan. Ook misschien wel meer een draagdoek/draagzak gebruiken ☺️ Verder is het bij ons met alles wat we bij de eerste gedaan hebben goed bevallen. Dus gaan we niet veel anders doen. Gewoon weer ‘go with the flow’ en gaandeweg aanpassen naar de behoefte van ons gezinnetje op dat moment.

4 maanden geleden

Hahaha alsof ik dit heb geschreven. Hydrofiele doeken, badje, rust ritme en regelmaat.. ik kom op alles terug nu met de 2e xD

4 maanden geleden

Haha leuk onderwerp! Ik heb de babykamer tot 1 jaar niet gebruikt haha. Ja alleen voor het verschonen en aankleden. Heerlijk het eerste jaar naast mij. In principe van plan hetzelfde te doen. Bij de eerste wou ik het vooral volgens het boekje doen, nou was ik snel van afgestapt. Gewoon je gevoel volgen en je kindje dat is het beste! De box ook nauwelijks gebruikt, maar wel van plan om deze uiteindelijk weer op te zetten. Misschien wel handig tegen die tijd heb ik dan een 3,5 jarige rondlopen.

4 maanden geleden

Reactie op Mamarie22

Hahaha alsof ik dit heb geschreven. Hydrofiele doeken, badje, rust ritme e ...
Hahaha erg he! Ben gelukkig niet de enige dus hihi

4 maanden geleden

Haha leuk onderwerp! Ik heb de babykamer tot 1 jaar niet gebruikt haha. Ja ...
Ja die box is nog in twijfel! Eerlijk gezegd is de ruimte er niet meer voor (heb een vrij kleine woonkamer) en daar staat tegenwoordig een grote krabpaal, de andere hoek is het speelparadijs van de oudste! Die is toevallig ook 3,5 als de tweede geboren wordt 😃 Ik overweeg wel een wiegje deze keer beneden tot de kleine zelfstandig kan zitten, als fragiele baby wel handig als die even een pauze kan hebben van onze druktemaker!

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Ik verwacht bij de tweede juist meer de box te gaan gebruiken, aangezien er ...
Draagdoek vind ik ook een goed idee! Gebruikte hem bij de eerste amper, zonde van een dure bykay draagzak! Maar bij de tweede toch wel meer nodig! Ik merk ook zeker dat ik het "natuurlijker" wil aanpakken dan de ouderwetse regeltjes 😃

4 maanden geleden

Meer afwisselen tussen badje en douche, want die van mij durft nu al een tijd niet meer onder de douche. Verder eigenlijk wel tevreden over alles tot nu toe :)

4 maanden geleden

Dingen die wij anders willen doen, hangen voornamelijk samen met materiële zaken. Voor ons eerste kind hadden wij (in de zwangerschap) veel gekocht en gekregen. Zo hadden wij vier slaapzakken van Puckababy. Deze heeft ons kind amper gebruikt, want hij wilde (en kan nogsteeds niet) slapen met een slaapzak aan. Zo zijn er wel meer dingen waarvan wij achteraf vinden dat ze zonde van het geld waren. Wellicht dat deze dingen door het aankomende kind wel gebruikt worden. Wellicht ook niet. Hoe dan ook denken wij nu wel beter na voor we iets kopen en willen wij nu niet meer op voorhand spullen kopen, waarvan we niet zeker weten dat ons kind deze gebruikt/nodig heeft.

4 maanden geleden

Dingen die wij anders willen doen, hangen voornamelijk samen met materiële ...
Ook heel herkenbaar! Alles is prima opnieuw te gebruiken van de eerste inderdaad! Ergens ook wel jammer dat ik niet los kan gaan met shoppen straks, maar zie er echt geen reden voor gezien we zoveel nog hebben staan!

4 maanden geleden

Tweede kindjes, andere aanpak? Tweede kindje hier in de eerste instantie hopelijk geen huilbaby 😉 pas na het knippen van zijn amandelen (3,5 jaar) sliep hij door. Hij heeft weinig op zijn eigen kamer gelegen. Dit keer zou ik een inklapbare verrijdbare 3 in 1 box nemen. Geen Luma badje meer. Badje van de Ikea in ons bad of douche doen was prima, of de plastic Ikea stoel onder de douche 👌 geen luieremmer meer. Luiers konden zo in een luierzakje en onze Brabantia prullenbak zonder geur af te geven of anders direct in de kliko. Commode amper gebruikt, altijd op bed of beneden op tafel verschoond. Een simpele ladekast voldoet ook of gewoon niet kopen, beter een grote handige kast want uiteindelijk verdwijnen die ladekasten waarschijnlijk toch uit de kinderkamer. En vast nog wel meer. Lekker langs de action want die hebben prima dingen voor weinig geld, want zeg nou zelf ze zijn er zo uit 🤷

4 maanden geleden

Reactie op Dag biefstuk

Tweede kindjes, andere aanpak? Tweede kindje hier in de eerste instantie ho ...
Pfoee dat moet zwaar zijn geweest voor jullie! Ik hoop voor jou ook dat dit een betere slaper en minder huilen wordt 🙏

4 maanden geleden

Absoluut herkenbaar! Ik ga meer investeren om de flesvoeding makkelijker te doen in de nacht en het schoonmaken van alle flesjes. Plus meer kleertjes kopen, want ik kom er nu achter dat ik helemaal niet zoveel had bij de eerste🫣 Verder veel meer tummy time toepassen bij de tweede, aangezien de eerste snel een voorkeurshouding had en zijn hoofdje heel scheef groeide. Ohja en in de nacht de luier doen na de voeding. Het advies van de vorige keer dit voor de tijd te doen, maar ons kind poepte of plaste elke keer na de fles gelijk, waardoor je twee keer de luier kon gaan doen haha

4 maanden geleden

Reactie op Noja

Ook heel herkenbaar! Alles is prima opnieuw te gebruiken van de eerste inde ...
En tegelijkertijd heb ik juist zo ongeveer alles tweede of derdehands gekregen bij de eerste en zou ik nu wat meer dingen aan willen trekken die ik ook mooi vind. Kan dan alsnog tweedehands zijn, maar wel mijn keus en de rest gewoon weg doen. Zeker als het nu weer een jongen is, ga ik nu wat meer investeren denk ik zodat nummer twee dat ook nog kan gebruiken (en de tweede niet echt afgedragen vierdehands dingen aan moet)

4 maanden geleden

Reactie op Noja

Pfoee dat moet zwaar zijn geweest voor jullie! Ik hoop voor jou ook dat dit ...
Voor jou ook destijds! Altijd jaloers geweest op de doorslapers, jij weet wat chronisch slaaptekort met je doet 🥴 hopelijk slapen ze nu door idd. Stiekem wel een beetje bang voor, ik word gek bij het idee weer zo weinig slaap te hebben en dan 2 kids 😬

4 maanden geleden

Ik wil vroeger en vooral consequenter beginnen met flesjes aan te bieden. Bij de eerste zijn we daar te laat mee begonnen en hebben het dan wat laten hangen want de eerste keren lukte het wel. Uiteindelijk heeft ze pas bij 10 maand weer de fles genomen. Heel dankbaar dat de borstvoeding zo goed ging, maar was ik vet mee toen ik op 9 maand weer moest gaan werken en ik wist dat mijn dochter in de crèche niet wou drinken en eten (heel grote kokhalsreflex, moest dit weer zo zijn, dan hoop ik dat ik me er minder druk in kan maken).

4 maanden geleden

Reactie op Dag biefstuk

Voor jou ook destijds! Altijd jaloers geweest op de doorslapers, jij weet w ...
Ik weet zeker wat het met je doet ja... t heeft bij mij destijds behoorlijke psychische en relatieproblemen opgeleverd. Gelukkig hebben we alles overwonnen, maar daardoor duurde het wel wat langer voor ik toe was aan de tweede! En heb ik dus echt geleerd mezelf die rust te gunnen! ❤️

4 maanden geleden

Ik ga nu ook voor de tweede en heb exact dezelfde aanpak. Ik verwacht niet heel veel dingen te veranderen. Ik heb de co-sleeper van mijn eerste en ik had ook toen geen box aangeschaft. De wip heb ik ook nog. De babykamer kan vrijwel worden overgenomen.

4 maanden geleden

Ik zou graag dingen anders doen nu in de zwangerschap. De eerste periode met mijn vorige baby en de manier waarop wij dit aanpakte werkte heel goed voor ons alle 3. Ik wil het weer hetzelfde doen en kijken of dat voor dit kindje ook zo goed werkt. In mijn vorige zwangerschap heb ik nooit iets "extra" gedaan. Ik vond "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" nu kijk ik wel naar zwangerschapsyoga of zwemmen of allebei bij ons in de buurt.

4 maanden geleden

Hier wil ik ook de flesjes consequenter aanbieden, want ons eerste kindje was flesweigeraar. Wilde alleen nog bij mij melk drinken, ook niet uit andere beker of iets dergelijks. Dus dat was erg lastig. En ik wil graag zo'n apparaat aanschaffen dat flesjes kan wassen, steriliseren en drogen. Lijkt me zo fijn. 🤭

4 maanden geleden

Reactie op Noja

Ik weet zeker wat het met je doet ja... t heeft bij mij destijds behoorlijk ...
Hier ook, ik ben zelfs behandeld voor PTSS door een huilbaby. Na het lezen van een krantenartikel erover viel alles op zijn plek. Ons zoontje is 5 als alles goed gaat met nr 2. En nu nog denk ik wat als die ellende weer opnieuw begint. En toch durven we het blijkbaar weer aan, als er ons alleen laten leiden door angst had er vast geen tweede gekomen 😬