37 Reacties

één maand geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik met 20 weken nog al mn eigen kleding aan. Toen was er ook nog weinig zichtbaar. Nu bij de tweede gaat het sneller.. Het komt echt vanzelf! En tegen het einde van de zwangerschap denk je vast nog even terug aan deze eerste weken 😜 dat het best nog wel even “lekker” was zonder die buik.

één maand geleden

Ik denk dat veel van die vrouwen waarbij rond dit termijn al een buik zichtbaar is, mager zijn of dat het niet hun eerste zwangerschap is. In mijn eerste zwangerschap was ik mager (ondergewicht) en was mijn buik beginnend zichtbaar rond de 16 weken en nu in mijn tweede zwangerschap is mijn buik al zichtbaar. Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar die zwangere buik, maar je hoeft echt niet onzeker te zijn. Het is heel normaal dat je op dit termijn nog geen zichtbare buik hebt.

één maand geleden

Ik ben slank gebouwd en bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik altijd te horen dat ik een bescheiden buikje had. Irritant vond ik het. Pas vanaf week 33 gingen mensen echt zien dat ik zwanger was/complimenten geven over mijn buik. 🫢🙈

één maand geleden

Ik denk dat veel van die vrouwen waarbij rond dit termijn al een buik zicht ...
Ik dacht juist omgekeerd. Niet om gemeen te doen naar iemand, maar de meeste die ik zie met een buikje hadden die volgens mij al deels voor ze zwanger werden. Zelf ben ik 14+3 en begint het iets te komen, maar ook nog voornamelijk in de avond dat die opgezet is. Al wordt die niet meer helemaal plat terug in de ochtend 😊 draag wel nog comfortabel mijn eigen kleding.

één maand geleden

Reactie op duckydons

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik met 20 weken nog al mn eigen kledin ...
Ja, ik pas ook al mijn kleding gewoon nog haha. Ik ga over 1,5 week op vakantie en wil ook graag nog wat nieuws kopen. Maar koop je dan je eigen maat of toch op groei. Ik denk dat ik maar wat leuke zomerjurkjes aanschaf, is altijd goed. Maar inderdaad, misschien maar genieten zolang het nog duurt 😊

één maand geleden

Reactie op DC22

Ik ben slank gebouwd en bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik altijd te hor ...
Ik ben ook vrij slank, lang en altijd intensief gesport. Maar ik snap dat je dat echt irritant vond! Ik wacht maar geduldig af wanneer het zover is. In ieder geval fijn dat ik hierover vooral niet onzeker moet zijn! 😊

één maand geleden

Tijdens mijn 1e zwangerschap begon je pas net 17 weken een iiiiniminie bollinkje te zien. En pas met een week of 22-23 zagen anderen het een beetje. Uiteindelijk had ik best een dikke buik en zag ik eruit alsof ik een hele watermeloen had ingeslikt 😋 Nu m'n 2e en wel een bolling te zien sinds een weekje (nu 14+2), maar niet dat buitenstaanders direct zien dat ik zwanger ben. Ieder lichaam is echt zo anders wst dat betreft. Ik herken het 'trots' willen showen, maar het komt écht 🥰

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik dacht juist omgekeerd. Niet om gemeen te doen naar iemand, maar de meest ...
Ja hier ben ik het ook mee eens 🫣 en dat is idd niet lullig bedoeld!

één maand geleden

Ik ben nu 15+3 en het begint steeds langzamer zichtbaar te worden. Merk het aan de kleding, dat het buikje gewoon aanwezig is. Het is echt nog minimaal maar ben wel blij dat je iets gaat zien.

één maand geleden

Bij mijn eerste kreeg ik pas met 30 weken een buikje. Het kan dus inderdaad nog heel lang duren! Vond het ook wel frustrerend toen, kreeg vaak de vraag van onbekende van” wat leuk! Je ben net zwanger! Hoever ben je al? Nou 33 weken mevrouw” Nu bijna 13 weken zwanger van de 2e en op de avond na is ook niets te zien. Hoop dat die nu wel eerder komt!

één maand geleden

Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees haha. Ik ben 14+4 en ook nog niks zichtbaar. Inderdaad in de avond is het wat meer opgezet maar dan houd het verder ook wel op. Blijkbaar heel normaal. Ik wacht (ongeduldig, haha) verder af. Komt vanzelf! 🥰

één maand geleden

Ik ben nu bijna 14w, nog erg vroeg dus voor een babybuikje (eerste zwangerscha). Een vriendin van mij is bijna 16w en die heeft echt al een mooi babybuikje. (Ook eerste zwangerschap, van zichzelf slank) Ik heb altijd al een buikje vanwege traagwerkende darmen en opgeblazen enzo. Mijn partner probeert me nu te overtuigen dat mijn buik ook echt wel een babybuik is, maar ik zie echt nog geen verschil. Ik werd daar inderdaad ook wat onzeker over, ik ben echt aan het wachten op een klein babybuikje of die kleine voelen, als bevestiging dat ik ECHT zwanger ben, want dat geloof ik gewoon nog niet ofzo😂

één maand geleden

Ik ben vrij klein, heel korte romp vooral, Normaal postuur verder. Bij mijn zwangerschap hiervoor(dit was uiteindelijk een missed abortion van 11 weken) zag je eigenlijk niks, alleen opgeblazen darmen. Dit was begin dit jaar. Nu ben ik 14 weken en vanaf 11 weken was met de echo te zien dat mijn baarmoeder al ruim boven mijn schaambot uit strak. Je zag het nog niet zo goed, met nu 14 weken heb ik inderdaad sochtends best een bolling in m'n buik onderaan, overdag heen vooral opgeblazen. Maar verbergen lukt echt niet meer. En m'n broeken gaan ook niet meer dicht. Ben verder nog niks aangekomen. Ik denk dus dat het heel erg ligt aan de bouw van je lichaam. En ook of je baarmoeder gekanteld ligt of niet bijvoorbeeld Buikje komt vanzelf😘

één maand geleden

Reactie op littledutchess

Ik ben vrij klein, heel korte romp vooral, Normaal postuur verder. Bij mijn ...
Ik krijg nu dus vaak de vraag al of ik niet verder ben of ik zeker weet dat het er 1 is....

één maand geleden

Reactie op Cathy-Steef- Chieko

Ik ben nu bijna 14w, nog erg vroeg dus voor een babybuikje (eerste zwangers ...
Vooral dat laatste haha. Ik heb voor dinsdag een pretecho gepland met als excuus dat ik een mooie echo wil voor de bekendmaking aan mijn familie via social media (en ik hoop dat de baby zal duimen 😍), maar wil ook nog een bevestiging dat er echt een baby zit 🤣

één maand geleden

Ik ben ook 14+6 vandaag, en mensen zeggen wel dat er bij mij iets zichbaar is, maar zie het zelf totaal niet

één maand geleden

Herkenbaar! Ik ging gister kijken bij de opvang en die manager vroeg wat we kwamen doen. Dus ik zeg even oriënteren want ik ben zwanger! Nou ze bleef maar naar m'n buik kijken ik werd er gewoon ongemakkelijk van🤣🤣 ik heb ook een lange slanke bouw dus had ook wel verwacht dat het even zou duren. Maar ik geniet er nog maar even van dat ik mijn normale kleding aan kan 😁

één maand geleden

Ik ben nu 15+2 opzich valt hier ook nog niet heel veel te zien. Ik heb een normaal postuur maar niet mega slank ik heb wel iets een buikje van mezelf. Dus het is nu nog een tussen fase van is ze nou gewoon aangekomen of zwanger. Met week 12 ben ik wel positie broeken gaan dragen omdat mijn eerste nog niet zo oud is en ik net weer in mijn oude kleding kon haha. Bij mijn eerste zwangerschap had ik een mooi buikje vond ik maar die heeft ook even op zich laten wachten. Mensen zeiden altijd ow jij hebt wel een bescheiden buik voor die weken. Ik vond het zelf erg mooi. Wel jammer dat het zo lang duurt in het begin maar ik vond mijn buik op het laatst echt bij mij passen.

één maand geleden

Reactie op Ikigai

Ik dacht juist omgekeerd. Niet om gemeen te doen naar iemand, maar de meest ...
Ik denk dat het van meer afhankelijk is dan alleen lichaamsbouw, bij aanvang van mijn eerste zwangerschap was ik heel slank en had ik toch echt met 16 weken al een buikje dat goed te zien was voor de buitenwereld, aan het einde kon je me zowat rollen 😂 Nu bij de tweede zwangerschap heb ik met 14+2 al echt wel een zichtbaar buikje, bij een tweede zwangerschap schijnt het vaak sneller te gaan 🤷‍♀️ Maar ik ken echt hele slanke mensen waarbij het al heel vroeg te zien was, maar ook waarbij het met 25 weken nog amper zichtbaar was. Maar ook zwaardere mensen waarbij het heel vroeg al echt een zwanger buikje was, maar ook waarbij het pas veel later te zien was 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Vlm

Ik ben nu 15+2 opzich valt hier ook nog niet heel veel te zien. Ik heb een ...
Als je trouwens op Google in typt zwangerschaps buik 15 weken en je gaat naar de 24 baby pagina zie je ook heel veel verschillende buiken een waarbij je niets ziet of bijna niets en een ander waarbij de buik groter is ( en het voor mij wel 30 weken lijkt)