285 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Amariss

Kan iemand mij misschien geruststellen? Ik heb begin dit jaar een miskraam ...
Ik snap je onzekerheid maar al te goed, maar ik zou proberen uit te gaan van het positieve ❤️ Het feit dat ze zich geen zorgen maken en tegen je zeggen dat je de angst moet proberen los te laten, zeggen ze niet als ze wél iets verwachten. Waarschijnlijk geven ze je ook extra aandacht vanwege je eerdere miskraam (ze snappen dat dit erg emotioneel is allemaal). Het komt vast allemaal goed! Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook iets afwijkends, leek alsof ik een tweede baarmoeder had. En werd daardoor direct doorgestuurd naar de gynaecoloog! Uiteindelijk op de controle echo helemaal geen bijzonderheden te zien. Mijn VK zei toen ook ‘liever een controle te veel dan eentje te weinig’. 😘

4 maanden geleden

24 juni, dan ben ik 6 weken. Is vroeg, maar dit is ivm medische redenen. Begin dit jaar een miskraam gehad met 11 weken. Toen was bij de eerste echo de groei al niet goed, had over7 weken moeten zijn toen, groei paste bij net 5 weken. Dus hopelijk klein beetje geruststelling als dit keer de groei iig overeenkomt..

4 maanden geleden

Vandaag de eerste echo gehad met 6+5, na een miskraam de vorige keer. Zó enorm onzeker en gespannen, kon wel janken, Maar een goed kloppend hartje te zien en de kleine is al ruim 9mm groot 🥰 Past ook perfect bij de termijn van 6+5, dus heel blij mee

4 maanden geleden

Reactie op Maricruz_88

Stomme vraag misschien, maar waarom krijgen veel vrouwen die eerder een mis ...
Nope, maar tijdens een vroege echo kan er wel al bepaald worden of het vruchtje op de juiste plek zit en of de groei overeen komt met de termijn. Als dat het geval is, is de kans op een miskraam aanzienlijk kleiner en ben je daarmee iets meer gerustgesteld ☺️

4 maanden geleden

Reactie op MenMF

Hebben ze inwendig bij je gekeken? Hoop dat je wel wat ziet dan. Want je be ...
Ja ze hebben inwendig gekeken, hebben ze bij mij altijd tot week of 10 gedaan en geen problemen mee gehad. Afgelopen maandag was er niks te zien en bloedtest gaf vertrouwen dat niet in mijn eileider zat. Maandag echo en bloedprikken om te kijken of er wat te zien was (denk alleen zakje en geen hartslag) en hoop dat bloed goed is. Hcg via urine loopt flink op dus hoop bloed ook (ivm eerder miskramen en bbz nu extra voorzichtig)

4 maanden geleden

Reactie op jaleo

1 juli intake en 15 juli echo, ben dan 10 weken. (Bij m’n 1ste pas echo met ...
Kost voor mij 50 euro een vroege echo. Weet nog niet of ik het ga doen. Bij de eerste met ruim 10 weken pas eerste echo.

4 maanden geleden

28 mei… 😊

4 maanden geleden

Reactie op Hanaan1992

28 mei… 😊
Ik bedoel 28 juni 🤣

4 maanden geleden

Ik heb mijn eerste echo op 24 juni. Ben dan 7+6.

4 maanden geleden

Bij mij pas 18 juli. Dan ben ik waarschijnlijk 8 a 9 weken zwanger. Dan zit er een echo en controle vlak voor mijn vakantie en vlak daarna (ruim 3 weken later).

4 maanden geleden

Eerste echo op 1 juli, dan ben ik precies 8 weken

4 maanden geleden

Reactie op Butterfly90

Eerste echo op 1 juli, dan ben ik precies 8 weken
Oe ik ook. Wilden hier eigenlijk pas 14 juli doen met 10 weken. Maar kan niet wachten dus heb gesmeekt of ik toch met 8 weken mag. En het mocht. Leuk iemand met precies zelfde data

4 maanden geleden

4 juli eerste echo! Dan ben ik precies 8 weken. Vind het echt nu al heel lang duren

4 maanden geleden

28 juni

4 maanden geleden

Reactie op Becky24

Kost voor mij 50 euro een vroege echo. Weet nog niet of ik het ga doen. Bij ...
Ik denk dat er, net als bij mij, ook vrouwen bij zitten die misschien in het ziekenhuis lopen voor controles en de echo's. Vaak zijn ze dan vroeger. Ik heb mn eerste volgende week, dan ben ik net 6 weken. Bij de verloskundige hier in het dorp kan het vanaf 7 weken betaald, anders is het ook 10 weken. Verschilt geloof ik ook per praktijk.

4 maanden geleden

3 juli, dan ben ik 7 weken zwanger. Heb meer kans op een bbz en moet vroegtijdig aan de medicatie ivm vroeggeboorte.

4 maanden geleden

28 juni

4 maanden geleden

Morgen! Ben dan 6+2.

4 maanden geleden

27 juni

4 maanden geleden

Nog drie dagen. Ik kan nu al niet wachten tot woensdag 😁😁. Ik ben dan 6+3.