285 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op annie2025

3-4 weken nu (volgens mij) en op 4 juni al eerste afspraak
En konden ze wat zien. ?

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Dat is wel een gekke uitspraak van je gynaecoloog. Mijn zus had 2 zwangersc ...
Zo, deze reactie is echt even fijn. Sommige dingen kunnen je zó onzeker maken. Ik had de eerste zwangerschap zoveel kwaaltjes en voelde me beroerd. De 2e keer vrijwel niets en dat werd een miskraam. Mijn gynaecoloog zei toen dat het niet hebben van de symptomen geen teken was op de miskraam, omdat mijn HCG torenhoog was (er was een kloppend hartje, maar gestopt met 9 weken). Nu weer vrijwel geen symptomen (wel anders dan de vorige keer met miskraam), maar het maakt mij enorm onzeker! En ik ben me voor mijn gevoel al helemaal aan het voorbereiden op slecht nieuws bij de eerste echo 😨

4 maanden geleden

Onze verloskundige doet niet aan 7/8 weken echo, maar pas aan 10/11 weken echo. Ze gaat nog uitleggen waarom dit zo is, maar ben hier toch wel van geschrokken. Zeker aangezien ik zie dat iedereen al met 7 weken een echo krijgt

4 maanden geleden

1 juli! Pffff deze weken gaan waarschijnlijk zoooo langzaam😣

4 maanden geleden

Reactie op ItsB

Onze verloskundige doet niet aan 7/8 weken echo, maar pas aan 10/11 weken e ...
Ik ben ook pas aan de beurt bij 10 weken. Ik had een beetje hetzelfde gevoel als jij. Laat je het even weten wat de uitleg van de verloskundige hiervoor is? Ik ben ook wel nieuwsgierig

4 maanden geleden

Reactie op ItsB

Onze verloskundige doet niet aan 7/8 weken echo, maar pas aan 10/11 weken e ...
Ben wel benieuwd naar de uitleg? Zit er nog een andere verloskundige in de buurt? 🙏🏻

4 maanden geleden

8 juli vitaliteitsecho en 31 juli de termijnecho! 🥰

4 maanden geleden

Op 4 juli.

4 maanden geleden

Super leuk! Wij mogen 25 juni langskomen. Ik vind het zo spannend en ik ben zo angstig dat er tot die tijd iets mis kan gaan... hoe kom ik hier ingodsnaam vanaf?!

4 maanden geleden

Vandaag eindelijk de VK gebeld, we mogen 26 juni langs :D

4 maanden geleden

Ik mag 17 juni en de verloskundige denkt dat ik dan 6 + 5 ben 😄

4 maanden geleden

Reactie op ItsB

Onze verloskundige doet niet aan 7/8 weken echo, maar pas aan 10/11 weken e ...
Je krijgt vaak alleen een vitaliteitsecho als daar een reden voor is. Bijvoorbeeld wanneer je eerder een miskraam hebt gehad. Er praktijken die het standaard doen, maar een medische noodzaak is er niet. Je hoeft dus niet te schrikken.

4 maanden geleden

Je krijgt vaak alleen een vitaliteitsecho als daar een reden voor is. Bijvo ...
Er zijn*

4 maanden geleden

28 juni😀

4 maanden geleden

Ik mag ook op 26 juni, ben dan ongeveer 7+4 denk ik. Tot nu toe niet tot de eerste echo gered zonder miskraam/bloedverlies (3 miskramen). Dus hopelijk red ik het dit keer wel 🤞🏻

4 maanden geleden

Morgen bel ik. Ik hoop een 1e echo te kunnen krijgen met 19 juni. Dan ben ik pas 6 weken, maar heb even zitten stressen om mijn testen die gek doen ondanks hcg van 300. En het is de termijn dat mijn 1e zwangersvhap is gestopt met ontwikkelen. En als het niet mag hoop ik op 3 juli. Dan zou ik 8 weken zijn.

4 maanden geleden

Reactie op ItsB

Onze verloskundige doet niet aan 7/8 weken echo, maar pas aan 10/11 weken e ...
Ik denk omdat het daarvoor erg onzeker is en er nog niet echt een kindje, maar eerder een boon zichtbaar is. Ook kan ze met 10 weken meteen je uitgerekende datum zeggen en je kindje een 1e keer nakijken. Aan een echo van 8 weken heb je eigenlijk niet zoveel meer dan een kloppend hartje.

4 maanden geleden

Reactie op DC22

Zo, deze reactie is echt even fijn. Sommige dingen kunnen je zó onzeker mak ...
Het is echt zo'n onzekere tijd die eerste weken. Wat naar zeg dat het hartje is gestopt met 9 weken 😪 ik hoop echt heel erg dat je een mooie echo krijgt binnenkort!

4 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Morgen bel ik. Ik hoop een 1e echo te kunnen krijgen met 19 juni. Dan ben i ...
Hi! Hoe weet je eigenlijk zo precies je hcg levels? Sta je onder controle bij een arts, en is dat vanwege iets of kan iedereen dat laten checken? Ik dacht dat urinetesten het enige was om nog een soort van grip te hebben in deze onzekere tijd maar er is dus meer 🤩 🩸

4 maanden geleden

Reactie op bobbie3000

Hi! Hoe weet je eigenlijk zo precies je hcg levels? Sta je onder controle b ...
ben ik ook wel eens benieuwd naar!