24 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben het gister gedaan! Ben vandaag 8 weken!

4 maanden geleden

Wij vertellen het mijn schoonfamilie a.s. zaterdag. Dan ben ik 5+3 De week erop aan mijn familie op 6+3

4 maanden geleden

Ik heb vandaag een weken indicator test gedaan en kreeg 2-3 weken. Ga nu de huisarts bellen voor een bloedtest (voor de zekerheid) en dan gaan wij het waarschijnlijk aan de ouders vertrellen.

4 maanden geleden

Wij hebben het dit weekend al verteld, 1 en 2 dagen na de positieve test. Maar onze situatie is anders, wij zijn zwanger geworden dmv IUI. Iedereen wist wanneer dat we dat hadden, dus al hadden we niks verteld dan hadden ze het toch ook geweten. Dan is het leuker om het zelf te vertellen 😇 en mocht het mis gaan (eerder 2 miskramen gehad) dan kunnen we het verdriet ook met hun delen.

4 maanden geleden

Wij hebben het onze ouders al vrijwel meteen verteld. Wij hebben nog een kind en tijdens mijn vorige zwangerschap had ik HG. Nu ook weer HG en daarom wel fijn om open kaart te spelen en wat extra ondersteuning te krijgen indien nodig. Overige familie en vrienden krijgen het te horen na de termijnecho en NIPT.

4 maanden geleden

Wij willen wachten tot na eerste echo. Die is met 8 weken. Ben nu 5 weken. Doordat ik wel klachten heb: moe , sporten lastig is en ik sinds vrijdag misselijkheid heb. Hebben we dit weekend cadeautje wat we aan ouders willen geven vast voor zekerheid besteld. Wordt ik zo ziek dat verbergen lastig wordt gaan we het ze eerder vertellen. Maar hoop dat tot echo lukt:)

4 maanden geleden

Met 14 weken (februari spontaan bevallen van onze dochter Lily-Mae met 22.5 weken)

4 maanden geleden

Dankjullie wel voor de antwoorden!🩷 Wij zijn bijna 5 weken zwanger , is ons eerste kindje. We twijfelen nog ergens of dit wel goed is om het nu te vertellen alleen aan mijn schoonouders, de rest van de schoonfamilie en mijn familie na de eerste echo (22 Juli) alles is nieuw voor ons 🙈 Merk dat ik daarin heel erg moet zoeken wat juiste timing is. Maar willen graag dat er een van onze ouders het weten mocht er iets zijn of gebeuren.

4 maanden geleden

Wij gaan het alleen de ouders en mn zus vertellen na de 1e echo van 7 weken. De vrienden pas met 10-11.

4 maanden geleden

Reactie op SM96

Dankjullie wel voor de antwoorden!🩷 Wij zijn bijna 5 weken zwanger , is o ...
Bij ons ook eerste kindje herken de struggel wel. Wat mij/ons hielp om te bedenken vooral vindt ik fijn dat ze weten stel er gebeurt iets of wil ik dan niks zeggen. Of liever met echo en iets meer zekerheid. Wij gaan voor laatste maar wel in achterhoofd dat als ik zieker wordt we eerder mijn ouders en schoon ouders vertellen. Ook voor steun van mijn ouders. Maar anders doen we dus na 1ste echo. We lopen kwa termijn denk heel erg gelijk:)

4 maanden geleden

Vind dit zelf ook heel lastig! Het liefste zou ik het gelijk met mijn ouders delen, maar zij wachten zelf het liefst zo lang mogelijk zodat ze niet in die spanning periode zitten.. eerste zwangerschap (is een miskraam geworden) met 5 weken verteld, vonden ze vroeg. 2e zwangerschap met 9 weken (ouders) en 11 weken (schoonouders), war ze ook vroeg vonden.. wij moeten sws tot 13 weken wachten of alles goed is ivm vlokkentest. Dat ze het vroeg vonden hebben ze wel op een respectvolle manier verteld hoor. Blijf het toch lastig vinden: doe ik wat ik graag wil/fijn vindt, of wat (schoon)ouders willen en fijn vinden..? Een aantal beste vriendinnen weten het al wel en mijn zusje vertellen we het met 7,5 week na de 1e echo. Rest van de wereld met 13 weken na uitslag vlokkentest.

4 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Vind dit zelf ook heel lastig! Het liefste zou ik het gelijk met mijn ouder ...
Ja wat een goed punt. Ik vind het eerlijk gezegd best sterk dat ze dat kunnen aangeven ook al is het jouw zwangerschap. Het is voor hen ook heeel erg spannend en ze houden zielsveel van je! Mijn partner maakte mij hier ook bewust van toen ik zei dat ik het ook prima met 8 weken wil vertellen. Wij gaan een genetisch onderzoek doen waardoor het ook nog heel spannend kan worden of het kindje mogelijk de aangedane genen heeft.. dat is voor onse ouders ook heel erg spannend dus wachten we of niet?

4 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Vind dit zelf ook heel lastig! Het liefste zou ik het gelijk met mijn ouder ...
Jaa heel goed punt en knap dat ze dat durfde te zeggen! Nouja wij hebben vooral in de gedachte stel mocht het mis gaan of dergelijke dan hebben we het met iemand kunnen delen en wij vinden het vooral erg spannend allemaal vandaar dat we het vanavond onze schoonouders willen vertellen🥹

4 maanden geleden

Ik ben van plan om het mijn ouders en schoonouders het te vertellen in het weekend van 6 juli. Dan heb ik ook gesproken met de dokter en aankomend weekend is de verjaardag van mijn zwager en ik wil zijn moment niet afnemen met het nieuws. Wij hebben al een zoontje, dus wij willen het aankondigen door hem een shirtje aan te geven waarop staat dat hij grote broer wordt 🥰

4 maanden geleden

Reactie op amomisborn89

Ja wat een goed punt. Ik vind het eerlijk gezegd best sterk dat ze dat kunn ...
Ik vind het ook zeker knap dat ze dat aan hebben durven geven, maar maakt het voor mij vind ik wel veel lastiger.. normaal zou ik alles met mijn ouders delen en dit kan dan weer niet terwijl het toch een van de belangrijkste gebeurtenissen is in mijn leven en de spanning samen delen ook fijn kan zijn vind ik. Ik hoor van vriendinnen dat ze het egoistisch vinden van onze ouders, maarja anderzijds voelt het weer egoïstisch vanuit mijn kant om het tegen hun zin in toch te delen, ondanks dat dit eigenlijk tegen mijn gevoelens in gaat. Merk dat ik het daar toch best lastig mee heb.

4 maanden geleden

Reactie op SM96

Jaa heel goed punt en knap dat ze dat durfde te zeggen! Nouja wij hebben vo ...
Klopt dat lijkt me ook fijn om te kunnen delen! Als het nu mis gaat heb ik ook niet echt ‘zin’ om me daar dan over uit te laten als het mis is en dat vind ik jammer. Veel plezier met het vertellen tegen je schoonouders!

4 maanden geleden

Wij hebben het aan schoonouders al verteld en dit weekend gaan we het mijn ouders vertellen. Ben pas net 5 weken zwanger. Wij vinden het fijn dat ze het weten mocht het mis gaan..

4 maanden geleden

Wij hebben het al aan ouders/schoonouders verteld. Hebben 26 april een bbz gehad, niemand wist ergens van. Vond het verschrikkelijk om ze voor de operatie op te bellen met het nieuws. Nu sinds 1 juni zijn we opnieuw in verwachting en hebben we het 2 dagen voor de eerste echo aan mijn ouders verteld, mede omdat mijn vriend bij mijn vader werkt en de echo midden op de dag gepland stond! Mijn schoonouders hebben we het direct na de echo verteld. Ik zou zeggen: gewoon doen wat goed voelt! ❤️

4 maanden geleden

Reactie op chnt1995

Vind dit zelf ook heel lastig! Het liefste zou ik het gelijk met mijn ouder ...
Ik hoop dat het oke is om dit te vragen maar begrijp ik nou goed dat je ouders vinden dat je het te vroeg vertelde? 😅😅 En, als ik het mag vragen, waarom weet je al zeker dat je een vlokkentest moet doen? Sorry, nieuwsgierig aagje hiero :)

4 maanden geleden

Reactie op babydreams

Ik hoop dat het oke is om dit te vragen maar begrijp ik nou goed dat je oud ...
Vragen mag altijd😄 Ja klopt, die hadden liever wat minder lang in spanning gezeten. Denk dat ze het het liefste dus pas met 13 weken horen als we zeker weten dat alles goed is. Ik weet al dat we een vlokkentest ‘moeten’ doen omdat mijn vriend een drager is van een chromosoomtranslocatie. Als je drager bent heb je hier geen last van, maar het kan bij een kindje wel verkeerd uitpakken dat die meer dan drager is en dus zwaar gehandicapt wordt. Dit willen we graag weten of dat het geval is.