21 Reacties

2 maanden geleden

Ik vraag me dit ook af. Ik ben pas 6 weken zwanger maar nu al ontzettend misselijk de hele tijd :(

2 maanden geleden

Ja hier ook begonnen in week 8! Heb nu dagelijks medicatie van de HA. Dus weet niet of het nog steeds zo ernstig is. Hopelijk lukt het je te eten en te drinken! Sterkte met de misselijkheid!

2 maanden geleden

Ik ben nu 5 en halve week ongeveer en ben steeds met vlagen heel misselijk. Minder eetlust. Het is er nog niet uitgekomen. Maar ik at vanmorgen en we spraken over iets wat ik vies vond dus begon te kokhalzen. Vond opeens ook de structuur van mijn gekookte ei heel smerig. Maar overgeven heb k nog nie gedaan. Maar merk wel dat me misselijkheid toeneemt per dag dus geen idee hoe lang dit gaat duren

2 maanden geleden

De piek in m'n vorige zwangerschap was echt met 10 weken. Daarna zwakte het redelijk snel af. Na de 12 weken geen last meer gehad. Maar dit is natuurlijk ook bij iedereen anders 😅.

2 maanden geleden

In mijn vorige zwangerschap was de piek tussen week 8 en 23 helaas.

2 maanden geleden

Ik was juist misselijk tot halverwege afgelopen week (toen 8,5 week zwanger). En nu al een aantal dagen helemaal weg, hopelijk blijft dat zo 🙏 Eerst zwangerschap, dus heb nog geen vergelijkingsmateriaal..

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik tot 20 weken non stop misselijk geweest 🤢 Hoop dat het deze x minder lang duurt

2 maanden geleden

Bij mijm vorige zwangerschap was het het ergste tussen week 8-10, daarna kwam de extreme vermoeidheid. Ik ging me toen beter voelen rond week 17. Maar kreeg toen bekkeninstabiliteit 😂

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap begon het echt bij week 8 tot week 16 ongeveer. Nu al begonnen bij week 6 dus hopelijk ben ik er ook iets sneller van af

2 maanden geleden

In mijn vorige zwangerschap heb ik mij ziekgemeld met 9 weken en nu al met 6,5 week. Ik slik nu al 2 weken medicatie om het te laten afzwakken. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik 5 weken elke dag achter elkaar overgegeven. Ik voel me wel echt verschrikkelijk. En met medicatie kokhals ik meerdere keren per keer en heb ik de neiging tot overgeven alleen de medicatie houdt het soort van tegen.

2 maanden geleden

Reactie op soofjes

Bij mijm vorige zwangerschap was het het ergste tussen week 8-10, daarna kw ...
Precies dit verhaal. Dit had ik ook maar ik vond de bekkeninstabiliteit alsnog minder erg dan het overgeven en de misselijkheid.

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap begon het echt dagelijks op 6 weken en eindigde het met 24 weken. Bij deze zwangerschap ook vanaf 6 weken elke dag overgeven en dus medicatie gestart die wel wat helpt maar het niet volledig weg neemt. Ik hoop niet weer tot 24 weken 😅

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap ‘licht misselijk’ geweest van ong 6 tot 18 weken. Nu is het weer met ong 6 weken begonnen. Verwacht dat het weer zolang duurt, hoop het niet. Ook al hoef je niet over te geven je voelt je toch de heledag niet lekker. Ofja het begint meestal s’middags en is het ergst id avond.

2 maanden geleden

Reactie op mimialbdr

Bij mijn vorige zwangerschap ben ik tot 20 weken non stop misselijk geweest ...
Hoe heb je dit gecombineerd met evt. Werk enso? Ben zo benieuwd hoe andere vrouwen dit doen/deden… Ik loop hier namelijk een beetje tegenaan

2 maanden geleden

Reactie op Samensterk2024

Hoe heb je dit gecombineerd met evt. Werk enso? Ben zo benieuwd hoe andere ...
Het was tijdens corona (niet in Nederland) en heb echt 20 weken alleen maar op bed gelegen. Had er niet aan moeten denken om te moeten werken toen 🥲🥲

2 maanden geleden

Ben nu richting de 6 weken en merk wel dat ik dingen sneller vies vind. Bepaalde structuren of geuren doen me kokhalzen. Heel appart he wat zwanger zijn allemaal met je doet. Maar we nemen het voor lief

2 maanden geleden

Tussen de 10 en 18-20 weken geloof ik. Acupunctuur en mini hapjes eten, de hele dag door, was wat het een beetje deed verzachten

2 maanden geleden

Reactie op Samensterk2024

Hoe heb je dit gecombineerd met evt. Werk enso? Ben zo benieuwd hoe andere ...
Ik heb me sinds vandaag ziekgemeld van werk. Vanaf week 4 al misselijk met vlagen maar vanaf nu (week 7) is het niet meer uit te houden en werken echt niet mogelijk. Na 2 uur snachts klaar wakker van de misselijkheid die de hele dag aanhoudt en alleen maar met uitzondering een crackertje kan eten. Vooral met lichamelijk zwaar werk is dat niet te doen! Ik hoop dat jij/iedereen dit kan aangeven op het werk, goed aan jezelf denken deze periode.

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap tot 16 weken opgekruld met een kruik op de bank gelegen, te ziek/zwak/misselijk om iets te kunnen doen. Hopelijk valt het deze keer mee

2 maanden geleden

Ik kan me de piek van de vorige zwangerschap niet goed meer herinneren; ben hier heel hard naar op zoek om een klein beetje houvast te hebben met per wanneer ik me weer beter ga voelen. Weet wel dat ik toen tot week 19 heb moeten overgeven. Maar in de eerste weken (week 5 tot …?) was dat veel heftiger dan de laatste paar weken.