1149 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben vandaag ongeveer 4+2. Qua klachten merk ik dat ik overdag super moe ben en in de nacht heel onrustig en vroeg wakker. Stond vanochtend om 5 uur al onder de douche omdat ik niet meer kon slapen. Word ook midden in de nacht wakker omdat ik moet plassen. Heb ik normaal nooit haha
4 maanden geleden
Ik ben vandaag ongeveer 4+2. Qua klachten merk ik dat ik overdag super moe ...
Dat heb ik nou ook! Ik herken het wel van m’n vorige zwangerschappen… maar toch gek.
Ik twijfel of het van de stress komt, of gewoon van de zwangerschap.
Ik heb naast dat ik ‘s nachts / vroeg wakker wordt ook dat m’n borsten een beetje prikken en steken. Vooral rond mn tepels.
4 maanden geleden
Mijn darmen gaan tekeer!! Steken in de zijkant van mijn buik bij dikke darm vooral. Vond ik heel spannend, want vlak voor mijn vorige miskraam had ik veel menstruatie-achtige krampen. Maar waar mijn teststreepje met 5/6 weken bij de vorige zwangerschap maar licht zichtbaar was, is die bij huidige 4+6 superduidelijk!
Door hypermobiliteit nu al last van mijn onderrug/bekken....
Verder kan ik een hele waslijst opnoemen 😂
4 maanden geleden
Reactie op chellebel03
Ben ik volkomen met je eens er mag daar best wat meer aandacht aan besteed ...
Oh, wat herkenbaar! Ik had miskraam bij 6+... nog wat dagen. Nu zit ik op 4+6. En ook indd die krampen aan de zijkant nu, maar dat herken ik met prikkelbare darmsyndroom als echt opspelende darmen.
4 maanden geleden
Reactie op Team-Leckers
Dat heb ik nou ook! Ik herken het wel van m’n vorige zwangerschappen… maar ...
Ja ik denk dat het een combinatie is van stress en hormonen. Doordat ik in de nacht slecht slaap krijg ik overdag echt hele erge vlagen van moeheid. Heb het gevoel dat ik soms staand zelfs in slaap kan vallen 😂
4 maanden geleden
Reactie op Alili95
Oh jemig, jaaaa... Dat vroeg wakker zijn (3 uur) en elke 15 minuten plassen ...
Haha ja alsof je na elke slokje drinken gewoon weer moet plassen he 😂
4 maanden geleden
Reactie op Alili95
Oh, wat herkenbaar! Ik had miskraam bij 6+... nog wat dagen. Nu zit ik op 4 ...
Oh ja ik heb dus ook prikkelbare darmsyndroom en soms
Komt de buikpijn en dan laat ik een scheet en dan is het weg. Soms krijg ik ook pijn in m’n onderbuik en dan twijfel ik heel erg of het nu mijn baarmoeder is of dat het erboven zit
4 maanden geleden
Reactie op Alili95
Ja, precies dat! Maar baarmoeder steken in deze fase zijn ook niet heel gek ...
Ja zelf wat heftigere krampen niet? Ik ben ook heel bang want bij de miskraam ben ik in de avond met 4+3 licht begonnen met bloeden en in de ochtend 4+4 toen ik wakker werd was het bloedde nog heftiger als een menstruatie en ik ben nu 4+1 dus het is echt even spannend nu de komende dagen
4 maanden geleden
Reactie op chellebel03
Ja zelf wat heftigere krampen niet? Ik ben ook heel bang want bij de miskra ...
Heel begrijpelijk! Het is zo dichtbij je vorige MK. Je baarmoeder is nu zo hard bezig en sommige dames hebben geen menstruatieachtige kramp, anderen juist meer. Mijn zwangerschap in 2016 was zelfs tot 10 weken heftige kramp, toen wist ik ook pas met 9 weken dat ik zwanger was. Had de hele tijd flinke menstruatiekramp in buik en rug. Ik was ervan overtuigd dat ik door stress overtijd was. Ging helemaal naar acupunctuur ervoor zelfs, omdat de kramp zo bleef aanhouden. Maar het vruchtje was "gezond" bij echo met 10 weken. Nu heb ik geen menstruatiekramp, dat had ik vorige week bij 3 weken en begin 4 weken (afgelopen weekend). Nu alleen nog flinke darmklachten en door hypermobiliteit nu ook last van bekken en onderrug. En zo verschilt het denk ik per zwangerschap en vrouw.
4 maanden geleden
Reactie op jojo2000123
Meer mensen met weinig tot geen klachten? …
Hier ook! Enkel gevoelige borsten en opgezette buik in de avond
4 maanden geleden
Reactie op Ikkuh33
Ja dit dus. Pff...maakt me erg onzeker en bang.
Pff ik heb dat ook en ook onzeker ervaar je toevallig ook echt zeurende onder rug pijn?