1149 Reacties

4 maanden geleden

Ik voel me heel raar, alsof ik mezelf niet ben.. dit was een geplande zwangerschap maar ik ben zo bang. Ik voel me angstig en ik ben door de angst in een slechte stemming. Ik ben er zo veel mee bezig.. Ik ben ook teleurgesteld want dit is een droom die eindelijk uitkomt maar ik kom ondankbaar over. Mijn familie weet hoe lang ik probeer zwanger te raken, maar als er enthousiast over zijn, voel ik me geïrriteerd. Iemand die dit ook heeft? Ik voel me raar en alleen

4 maanden geleden

Reactie op Nada1998

Ik voel me heel raar, alsof ik mezelf niet ben.. dit was een geplande zwang ...
Neehoor voel je zeker niet raar onlangs dat dit mijn 2de zwangerschap is gepland had ik dit dus ook. Ik zat in een angst kring ik heb zelf dan emetfobie dus angst voor overgeven ik zit nu bijna op week 7 zonder misselijkheid nog gelukkig maar heb tot week 5 bijna niks gegeten en ik wist vrij vroeg dat ik zwanger was al met 3 weken puur door het angst en het afwachten ik ben hierdoor 9 kilo afgevallen. ook had ik even een acceptatie nodig ofzo van er groeit iets in me buik na 4 jaar en ik ben me zelf niet meer moet rekening houden mee etc,

4 maanden geleden

Reactie op Nada1998

Ik begrijp je heel goed, je bent niet de enige 🤎 Mijn grootste droom was om zwanger te worden, en nu ik het ben kan ik er niet echt van genieten. Wellicht zijn het de hormonen die ons dit gevoel geven en wordt het langzaamaan beter, daar hoop ik op!

4 maanden geleden

Reactie op Nada1998

Ik ben blij dat ik zwanger ben en als ik het hartje zie kloppen dan krijg ik tranen en ben ik zo blij dat de baby het goed doet. Maar man wat voel ik me slecht misselijk, overgeven, lage bloeddruk, uitgeput en verzwakt. Het is op dit moment gewoon niet leuk ik leef in een opgesloten huis en even weggaan kan ik niet, sporten kan ik niet, werken kan ik ook niet. Dus het is niet raar dat je je niet blij voelt. Hormonen doen ook van alles met je. Intimiteitsgevoel is veranderd alles is een beetje grijs. Het tweede trimester gaat je goed doen, het buikje gaat groeien en de schopjes komen eraan. Je gaat je ook meer binden met de baby 🐥🍼

4 maanden geleden

Reactie op Nada1998

Helaas heel herkenbaar. Hier is ook een topic voor geopend: zwanger en angststoornis. Het kan echt mentaal enorm slopend zijn :(

4 maanden geleden

Reactie op Lalorisa

6+2: elke ochtend wakker worden met lichte krampen, snel buiten adem, erg m ...
O top, inmiddels ben ik er achter dat mijn zwaar ontstoken tandvlees ook door de zwangerschap kan komen. Erg pijnlijk!

4 maanden geleden

Wie heeft er nog meer last van haar onderrug? Ik sinds gisteren begin avond en af an toe ook wat zeurend gevoel in de onderbuik. Maar rug overheerst wel momenteel. Wordt weer met dezelfde klachten wakker nu. Toch maak je je ergens zorgen maar heb ook op internet gelezen dat dit groeipijn kan zijn. Dus ga daar maar vanuit, vanmiddag 2e echo. Zo spannend

4 maanden geleden

Sinds vanmiddag misselijk (heb ik al sinds het begin) nu ook overgeven nou ja soort van want ik heb wel de neiging maar er komt niets uit. Waar door ik nog misselijker wordt en meer neigingen heb

4 maanden geleden

6W+2D zwanger symptomen: pijnlijke borsten, moet zeggen sinds ik de foliumzuur en vitamine d slik dat ik me wel energiek voel normaal sliep ik al rond deze tijd. Steken onder in de buik die met vlagen komen en weer weggaan. Voorderest ben ik gezegen en geen last nog van misselijkheid (afkloppen) en pijnlijke tandvlees en kies. Moet zeggen dat ik voor de zwangerschap al een tandvleesonsteking had helaas te laat geweest om hem te laten reinigen 🥹

4 maanden geleden

Dat ik zelfs met een maagverkleining alles wil eten wat ik zie. En wat er nu al dagen in mijn hoofd blijft zitten is sushi. Dus dat ga ik vanuit mijn kraambed bestellen dit keer 😂

4 maanden geleden

Nu 7wk en inmiddels sinds vorige week ook aan het overgeven. De misselijkheid trekt rond de middag weg en komt vaak in de avond terug. Ik blijf wel enorme honger hebben (echt extreem) terwijl eten me tegen staat. Maar zodra ik merk dat mijn maag leeg is komt direct het kokhals gevoel omhoog. Zolang mijn maag enigzins gevuld is, hoef ik ook niet te kokhalzen en zakt de misselijkheid weer. Dat maakt dus wel dat ik een soortvan constant aan het eten ben 😅en ook bang om veel aan te komen. Herkennen jullie dit?

4 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Nu 7wk en inmiddels sinds vorige week ook aan het overgeven. De misselijkhe ...
Ik had dat in het begin heel erg toen ik 4 weken zwanger was als dat de enige reden is van je misselijkheid zou ik je adviseren om idd in kleine porties wat vaker te eten zou je zien dat je dan ook geen last van overgeven hebt!

4 maanden geleden

Ik had dat in het begin heel erg toen ik 4 weken zwanger was als dat de eni ...
Hoeveel weken ben je nu en is het al wat weggetrokken? Ik ben nu 6+4 en heb echt het idee alsof ik aan huis ben genageld. Ik loop kokhalzend de hond uit te laten en spuug regelmatig. Honger… maar toch weer niet.. ik word er dood moe van. Oh en hoofdpijn! Jeetje wat een hoofdpijn. Om maar niet te praten over het rare wazige gevoel wat ik heb, alsof ik niet mezelf ben of weet ik veel wat heb gebruikt Voor mijn vriend is het ook geen pretje want kan zijn geur zelfs even niet verdragen .. de klachten kwamen al erg vroeg bij mij, dus hoop dat ze ook wat eerder vertrekken 😅

4 maanden geleden

Reactie op IreneEmma

Nu 7wk en inmiddels sinds vorige week ook aan het overgeven. De misselijkhe ...
Hier ook, zodra je eet gaat het best wel oke..zodra je maag leeg is dan word ik misselijk en heb ik het idee dat ik moet spugen, terwijl als ik aan eten denk krijg ik hrtzelfde effect; willen kokhalzen 🤣

4 maanden geleden

Reactie op MartineJF

Hoeveel weken ben je nu en is het al wat weggetrokken? Ik ben nu 6+4 en heb ...
Die hoofdpijn en dat wazige is echt herkenbaar! Ikhad dit rond week 5/6 nog wel erger, nu met momenten nog wel, gewoon alsof je dol in je hoofd bent en er helemaal niet bij.. voelt ZO raar!! Ben kats mezelf niet 🥲

4 maanden geleden

Reactie op MartineJF

Ik heb het echt alleen in me eerste week beetje gehad nu heb ik er geen last van had bij me dochtertje ook geen last van misselijkheid maar als je merkt dat je het echt niet trekt kan je altijd bij de huisarts aanbellen voor medicatie he! Als het niet gaat gat het niet medicatie helpt je wel weer overeind

4 maanden geleden

Reactie op MartineJF

Ik ben trouwens vandaag 6W+5D zwanger moet zeggen dat de meting nog kan veranderen omdat ze nog twijfelen of het niet meer is maar dat hoor ik morgen! Enige kwaal wat ik nu heel erg heb is eigelijk dat ik de heledag kan slapen en heel erg honger heb alles wil eten😂

4 maanden geleden

Wat bedoelen jullie met 3+4 bijvoorbeeld?

4 maanden geleden

Reactie op Kusjevan.L

3 weken en 4 dagen zwanger 😊

4 maanden geleden

Reactie op Kusjevan.L

Drie weken en 4 dagen