97 Reacties

2 maanden geleden

Verse gember thee. Broodje pindakaas en bananen helpen ook. Continu kleine beetjes eten. En niet streng voor jezelf zijn, bekijk het per dag hoe je je voelt en wat je kan eten. Alles is tijdelijk, hoe je je nu voelt ook, komt goed

2 maanden geleden

Helaas ook als een paar weken contand beroerd net als mijn andere zwangerschappen. Ik blijf overgeven, net weer mijn diner. Als dit zo doorgaat vraag ik maandag mijn huisarts om medicatie.

2 maanden geleden

Ijskoud water met Ijsblokjes en veel bouillon achtigensoepjes. Geroosterd brood met zachte smeerkaas. Sterkte!!

2 maanden geleden

Hier vooral in de ochtend en avond.

2 maanden geleden

Ik ben met vlagen echt hondsberoerd. Tegen het maagzuur at en dronk ik in mijn vorige zwangerschap vanillevla en halfvolle melk. Rennies en het drankje van de huisarts hielpen niet.

2 maanden geleden

Ik heb het ook.. gisteren heel de dag overgeven, vandaag gelukkig niet. Ik eet veel droge crackers en droog brood.. ik krijg ook niet veel meer weg. Ik heb ook continu een rotgevoel aan mijn maag.. weet niet zo goed of het maagzuur is, maar denk het wel. Als ik iets eet wordt dat wel even minder, maar echt maar heel even. Ik heb al medicatie, maar dat doet niet veel. Heb me vandaag ook ziek gemeld op mijn werk omdat het echt niet ging. Bij mijn vorige zwangerschap duurde het tot 13 weken.. dus heb nog even te gaan 😭

2 maanden geleden

Ik eet ‘s ochtends eerst een beschuitje en kan dan eigenlijk niet veel hebben, maiswafel met pindakaas tegen de honger meestal twee uurtjes later. Als ik niets eet word ik nog misselijker. Drinken neem ik alleen nog water ‘s ochtends (werd ik vanochtend ook misselijk van 😅) en dan ‘s middags helpt cola voor mijn gevoel. Ik heb nergens zin in maar probeer wel te blijven eten! Dit voorkomt dat ik moet overgeven. Vorige zwangerschap ook gemberthee en alles geprobeerd maar daar werd ik juist misselijk van. Echt kijken wat werkt en wat niet. Veel succes!! Hopelijk gauw beter!

2 maanden geleden

Ik krijg hier ook niks door mn keel, behalve watermeloen. Dus eer veel watermeloen en drink veel water. Daarnaast werk ik 1 broodje weg in 2 uur tijd om toch wat binnen te krijgen. En neem soms van yoghurt of iets lichts 2a 3 happen. Heb niet echt tips qua voeding, want heb hier zelf ook moeite mee, maar neem vaak een paar happen van iets en dat verdeeld over de dag. Stilt het honger gevoel en krijg toch wat binnen! In mijn vorige zwangerschap werkre mandarijntjes heel goed. Hield het binnen en als ik toch moest overgeven voelde dat het minst onprettig om eruit te werken

2 maanden geleden

Hier elke dag aan het braken. Misselijk als ik niet eet, misselijk als ik eet. Heel de dag een strijd 👌🏽

2 maanden geleden

Zodra ik mijn ogen open doe ben ik misselijk. In het begin trok het in de middag weg.. nu is het de hele dag door. Vandaag was het in de avond gelukkig weg. Ik was een fanatieke koffie drinker, dat trek ik helemaal niet meer. Bij mij helpt in de ochtend gelijk banaan, havermout reepjes. Na 1/2 uur eet ik sinaasappels Kort daarna weer druiven. Ik kan fruit goed hebben. Ik drink gember siroop van Albert Heijn met spa rood ipv cola. Havermout + melk in een pannetje opwarmen en eten helpt bij mij ook. Ik eet vooral sinas ijsjes , raketten tegen misselijkheid. In de avonden krijg ik trek in allerlei gekke maaltijden, dan kan ik ook wel gelukkig eten. Voor het bed gaan, ben ik dan wel even misselijk. Ademhalingsoefeningen en ijsjes eten Sterkte en hopelijk is het snel voor ons over

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap enorm doorgebikkeld qua misselijkheid en toen in het laatste trimester was ik helemaal op. Zelfs gecontroleerd op zwangerschapsvergiftiging omdat ik niks meer kon eten en niet meer kon liggen door misselijkheid en maagzuur. Nu voelde ik weer dat zure misselijke gevoel opkomen, nog eerder dan de tweede zwangerschap. En gelijk gevraagd om omeprazol. En dat werkt zo goed! Dus als het te erg is, goed aangeven bij je huisarts!

2 maanden geleden

Hier ook! Gelukkig niet zo heftig als bij mijn vorige zwangerschap, daar kon ik alleen plat liggen. Nu direct vanaf eerste overgeven overgegaan tot medicatie. Ik boer en heb nog steeds maagzuur en misselijkheid maar in mindere mate dan eerst. Ik ben nu ook 7 weken. Ik merk ook dat alles heel anders is dan mijn vorige zwangerschap. Ik kan alleen water drinken. Bij mijn vorige zwangerschap werkte cola goed.

2 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Hier ook! Gelukkig niet zo heftig als bij mijn vorige zwangerschap, daar ko ...
Welke medicatie

2 maanden geleden

Zo beroerd geweest! Denk bijna 2 weken en ging mijn misselijkheid weg eten .. ik hoefde dus niet te spugen, maar wel het idee als ik at de misselijkheid even stilde en dan had ik vooral zin in ongezonde dingen inmiddels + 6 kilo en nog maar 8+4 weken 🙈 het is voor een goed doel zullen we maar zeggen het ging even beter maar sinds vandaag weer totaal geen kracht en alleen maar misselijk en hoofdpijn, en weer veel eten! Voor nu accepteer ik het en zodra ik me beter voor ga ik lekker veel wandelen en gezonder eten succes! Bij mij helpt spa rood ook wel ietsjes

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Vorige zwangerschap enorm doorgebikkeld qua misselijkheid en toen in het la ...
Kan dat absoluut geen kwaad voor j e zwangerschap of schrijven ze het liever niet uit?

2 maanden geleden

Reactie op lauramua1

Kan dat absoluut geen kwaad voor j e zwangerschap of schrijven ze het lieve ...
Nee het kan echt geen kwaad, ik heb omprazol. Je moet het alleen wel zelf betalen helaas 😉 Ik ben mijn vorige zwangerschap niks aangekomen, ik was aan het einde lichter dan aan het begin 🙈

2 maanden geleden

Hier ook last van extreme misselijkheid. Voor ik medicatie nam, moest ik soms 10x per dag overgeven. Nu neem ik navalit, ik weet niet of dit iets is dat enkel in België wordt voorgeschreven want ik heb het nog nergens anders zien staan op het forum? In ieder geval stopt dit de misselijkheid. Het neemt helaas geen andere kwaaltjes weg waardoor ik nog steeds heel vermoeid en duizelig ben. Ik kan eten maar ik kan niet zeggen dat het echt smaakt… Bij mij helpt het om koude gerechten te eten. Hopelijk heb je hier iets aan en gaat de misselijkheid snel over want het is een ellendig gevoel.

2 maanden geleden

Ik heb nu die vrieslollies ontdekt, die staafjes die je zelf invriest. Niet zwaar of veel en net even een beetje smaak + je krijgt wat vocht binnen Ik ben ook echt de hele dag misselijk. Maar voordat ik uit bed kom even 2 crackers eten en ieder half uur ofzo iets naar binnen werken. Meestal met tegenzin, maar dat gaat beter dan overslaan. Ik ben alleen al dat droge spul een beetje beu en smeerkaas vind ik niet te doen. Voorheen at ik altijd leverworst op een cracker als ik niet lekker was, maar dat mag ff niet meer...

2 maanden geleden

Ze zeggen dat vitamine b6 helpt tegen misselijkheid

2 maanden geleden

Gember kauwgom werkte super goed tijdens mijn vorige zwangerschap