23 Reacties

2 maanden geleden

Ziek is ziek hoor, dus ziek melden als je je niet goed voelt. Ik heb me ook ziek gemeld vanwege het velen overgeven sinds week 7. Ik hoop wel weer te willen werken als ik me goed voel, maar als dat niet zo is: so be it. Ik kies heel erg voor mezelf.

2 maanden geleden

Reactie op februari2022mama

Ziek is ziek hoor, dus ziek melden als je je niet goed voelt. Ik heb me ook ...
Jeetje wat knap! Ik vind het zo zo moeilijk tegenover collega’s

2 maanden geleden

Wat niet gaat, gaat niet. Als een aangepaste stoel voor jou zou werken, dan zou dat voor je werkgever een goede oplossing zijn. Als je je ziek meldt, kan de arbodienst ook met je meedenken in je verzuim ;) Ik ben sinds week 4 50% ziekgemeld wegens extreme vermoeidheid en vandaag nog meer teruggezet naar 3x 2 uur door de arbodienst omdat ik nog meer om mezelf moet denken. Fijn om een arbodienst te hebben die meedenkt. Je bent niet ziek, maar zwanger, belangrijk om aan jezelf (en je kleintje) te denken

2 maanden geleden

Ik heb me ook ziek gemeld vanwegen bekkeninstabiliteit en misselijkheid.. ben nu 8 weken het is wat het is.. maar ik ga me niet dwingen en proberen elke keer ..ik heb nog een 2jarige rond lopen ik kon na mijn werk niks meer dus keuze was makkelijk voor mij

2 maanden geleden

Reactie op Annetjexxxxx

Jeetje wat knap! Ik vind het zo zo moeilijk tegenover collega’s
Ik zie het vooral niet als het probleem van mijn collega’s maar van het management. Ze moeten bestand zijn tegen uitval. Het is niet aan mij om mijn lichaam kapot te maken voor een ander. Mijn kinderen en mijn rust zijn meer waard. Ik heb gelukkig een enorm lieve manager & alles komt wel op z’n plek. Het is mijn tweede zwangerschap en ik weet wat ik heb meegemaakt, dus voor jezelf kiezen is heel belangrijk. Alleen zo kan je weer goed terugkomen en weer 100% geven :).

2 maanden geleden

Reactie op Loveove

Ik heb me ook ziek gemeld vanwegen bekkeninstabiliteit en misselijkheid.. b ...
Zit je nu langdurig in de ziektewet of dat nog niet? Wat goed dat je voor jezelf kiest zeg!😊

2 maanden geleden

Ik zit met hetzelfde. Moe, misselijk en gewoon behoefte aan rust. Ik heb ook al een meisje van 1,5 jaar rondlopen. Ik voel me ook bezwaard om mij ziek te melden maar ik voel ook dat ik niet echt een andere keuze heb. Na een aantal nachten met zeer weinig slaap ben ik echt oververmoeid. 🙄

2 maanden geleden

Ik heb mij ook ziek gemeld. Ben zo misselijk en aan het overgeven. Mijn leidinggevende was alleen er niet blij mee en vond dat overgeven geen rede is om thuis te blijven. Gelukkig denkt de bedrijfsarts daar anders over

2 maanden geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik heb mij ook ziek gemeld. Ben zo misselijk en aan het overgeven. Mijn lei ...
Pff, wat een duffe reactie van je leidinggevende zeg. Weinig begrip. gewoon voet bij stuk gehouden gelukkig, heel goed!

2 maanden geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik heb mij ook ziek gemeld. Ben zo misselijk en aan het overgeven. Mijn lei ...
Hoe kom je in aanmerking met de bedrijf arts? Kun je die zelf inschakelen?

2 maanden geleden

Reactie op Annetjexxxxx

Hoe kom je in aanmerking met de bedrijf arts? Kun je die zelf inschakelen?
Je kan een preventief gesprek aanvragen, je kan je ook ziekmelden en vragen of je leidinggevende de arbodienst inschakelt

2 maanden geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik heb mij ook ziek gemeld. Ben zo misselijk en aan het overgeven. Mijn lei ...
Belachelijk. En dat noemen ze een leidinggevende. Haha. Totaal ongeschikt om goed leiding te geven aan werknemers.

2 maanden geleden

Ik heb mij gister ziek gemeld.. er is meteen van alles in gang gezet met uwv. Ik moest een vragenlijst invullen over de reden van ziekte, zwangerschap dus. Als het goed is kan de werkgever hiervoor een vergoeding krijgen vanuit het UWV. Mocht ik langer ziek zijn dan zal er wel een bedrijfsarts aan te pas komen denk ik? Voor nu zit ik even thuis. Rust. 🤢

2 maanden geleden

Ik heb ook aangegeven dat ik niet meer kan assisteren aan de stoel. Er wordt gezegd dat het niet anders kan en ik wel zal moeten. Ik ben in ALLE STATEN. Zo teleurgesteld en boos

2 maanden geleden

Reactie op Annetjexxxxx

Ik heb ook aangegeven dat ik niet meer kan assisteren aan de stoel. Er word ...
Je moet je gewoon ziek melden! Je hoeft geeneens een reden te geven, je komt dan automatisch in contact met een bedrijfsarts. Ze mogen je niet zo behandelen! Een bedrijfsarts kan met je meedenken en je werk verplichten evt aanpassingen te doen. Wellicht kun je ergens vinden wie de bedrijfsarts is en dan misschien zelf contact opnemen als ze moeilijk blijven doen. Maar je staat in je recht! Als ze niks voor je willen aanpassen, je dan gewoon ziek melden. Anders zit je straks nog jaren met klachten omdat je nu niet kreeg wat je nodig hebt.

2 maanden geleden

Reactie op MamavanE12enF23

Ik heb mij ook ziek gemeld. Ben zo misselijk en aan het overgeven. Mijn lei ...
Ik ben ook steeds erg misselijk en overgeven. Wat eet jij? Want zelfs een cracker met kaas kots ik nog uit.

2 maanden geleden

Reactie op Marle31

Ik heb mij gister ziek gemeld.. er is meteen van alles in gang gezet met uw ...
Wat fijn dat het je nu rust geeft. Je werkgever kan inderdaad een vergoeding krijgen bij ziekte door zwangerschap. Het kan zijn dat de arbodienst al wordt ingeschakeld, maar zij kunnen ook niet anders dan jou die rust gunnen. Je hebt nou eenmaal je symptomen en je hebt je rechten als zwangere vrouw. Goed voor jezelf zorgen 😊

2 maanden geleden

Reactie op Annetjexxxxx

Ik heb ook aangegeven dat ik niet meer kan assisteren aan de stoel. Er word ...
Eeuuh pardon??? Als jij niet kan assisteren op een stoel en andere werkzaamheden nodig hebt ivm ziekte is dat een probleem van je management of baas. Ga jezelf ajb niet kapot maken daar krijg je mega veel spijt van. Ik zou als ik jou was me net zolang ziekmelden tot er geluisterd word. Echt wat bizar dit dat je wel zal moeten, nou je moet helemaal precies niks als hun personeels te kort hebben zou ik maar een beetje lief gaan doen tegen het personeel wat je wel hebt.

2 maanden geleden

Reactie op Pareltje2023

Eeuuh pardon??? Als jij niet kan assisteren op een stoel en andere werkzaam ...
Ik ben ook echt helemaal van de kaart. Er werd vooral overheen gepraat. Niks werd gemeen gezegd het was gewoon alsof ik niet bestond in het gesprek. ‘Ja we proberen het zo goed mogelijk op te lossen en het is nou eenmaal niet zo makkelijk met personeelstekort en zo ging het maar door. Ik dacht echt , hoor je eigenlijk wel wat ik zeg?

2 maanden geleden

Reactie op Annetjexxxxx

Ik ben ook echt helemaal van de kaart. Er werd vooral overheen gepraat. Nik ...
Het personeelstekort is niet jouw probleem. Dat is het probleem van het bedrijf waarvoor je werkt. Ze mogen dat nooooit op jou of een andere collega de nek gooien. Misschien moeten ze eens nadenken over hun eigen bedrijfsvoering ipv het te zoeken bij loyale werknemers. Bah. Wij vrouwen zijn veel te loyaal aan onze werkgever. Gezonde loyaliteit is niets mis mee, maar op het moment dat er iets met ons is en we worden zo behandeld? Dan moeten we eigenlijk zeggen: toedeloe! En helemaal na je verlof, vertrekken. Het is het nooooit waard om jezelf kapot te lopen voor je werk. Ik weet waarover ik het heb… Ik ben blij dat ik mijzelf deze keer eerder ziek gemeld heb. Wat een opluchting! Als mijn werkgever zo’n instelling zou hebben, dan zou ik nu conclusies trekken en na m’n verlof ontslag indienen. Ja echt hoor… niemand mag zo met je omgaan. ✋