13 Reacties

2 maanden geleden

Hoi hoi wat naar dat je in onzekerheid zit zeg , hoever werd je nu geschat ? Ik had een echo bij 5 w en 2/3 dagen en zagen duidelijk vruchtzakje maar nog geen hartje die hoop ik komende donderdag wel te zien , ben als het allemaal goed is vandaag 6 weken. Als ik het goed zeg kun je hartslag zien zowiso vanaf 6 weken sommige bij 6,5 vandaar mijn vraag hoever je nu volgens de verloskundige bent ?

2 maanden geleden

Reactie op nice88

Hoi hoi wat naar dat je in onzekerheid zit zeg , hoever werd je nu geschat ...
Zij heeft daar geen uitspraken over gedaan, vermoedelijk omdat zij bij de eerste echo had gezegd dat het op een miskraam leek. Door stellig te blijven hebben wij toen één week later nog een echo gekregen en zag ze duidelijk dat het vruchtzakje flink gegroeid was. Ze zou ons zoals ze zelf zei nu niet naar t ziekenhuis sturen om het weg te laten halen, en het ziekenhuis zou op basis van deze gegevens het ook niet weg laten halen. Wij denken zelf dat we nu 6 weken zijn. VK heeft hier geen uitspraken over gedaan.

2 maanden geleden

Heh bah wat een onzekerheid... Misschien begrijp ik 'm verkeerd, maar als de CB test op 1 juni 1-2 weken aangaf, was je toen dus 3 tot 4 weken zwanger. Dan zou je nu, 5 weken later naar mijn idee 8 tot 9 weken moeten zijn... :) Bij mij voelde m'n miskraam als een heftige menstruatiekramp. Wat je voelt kunnen ook goed je darmen zijn, die zijn onder invloed van hormonen vaak ook een beetje van de leg.. Ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt 🍀

2 maanden geleden

Hey, Ik deel even mijn ervaring, misschien heb je er wat aan. Ik kreeg met 8 weken een echo en daar was op te zien dat het vruchtje maar 6 weken groot was, zonder kloppend hart. Omdat ik geen ovulatietest had gedaan was het aantal weken niet 100% zeker dus kreeg ik een week later weer een echo. Hier was het vruchtje nog steeds 6 weken zonder kloppend hart, maar het vruchtzakje zat wel op de grote van de termijn. Een grootte die dus past bij 9 weken. Mijn lichaam had dus niet door dat het overleden was en bleef hormonen geven om het vruchtzakje groter te maken. Met pillen een miskraam op moeten wekken en dit was echt hevige krampen met veel helderrood bloedverlies en klonters. Ik duim voor je dat het alsnog goed is en sowieso veel sterkte in deze onzekere tijd❤️

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Zij heeft daar geen uitspraken over gedaan, vermoedelijk omdat zij bij de e ...
Je schrijft dat de vruchtzak is gegroeid, maar was er ook een vrucht te zien? In het gunstigste geval zou je nu 8 weken zwanger zijn. Je had dan vorige week al wel een embryo met hartactie mogen zien. In het meest gunstigste geval is de dag van de echo of de dag er na het hart gaan kloppen (als er een embryo is). Ik vind het persoonlijk niet goed klinken, maar de wonderen zijn de wereld niet uit en ik hoop voor je dat ik het mis heb. Qua klachten, denk ik niet meteen aan een miskraam. Anecdotisch bewijs: Toen mijn miskraam op gang kwam had ik last van steeds hevig wordende menstruatie achtige krampen. Ook had ik bloedverlies. Eerst bruine spotting en geleidelijk aan helder rood bloedverlies met stolsels. Ik hoop voor je dat het toch goed zit allemaal. Spannend dat afwachten. Heel veel succes.

2 maanden geleden

Wellicht heb je hier iets aan wat betreft je berekening: ik heb op 1 juni ook een positieve test gehad (heel licht tuurstreepje) en ik ben nu 8+4

2 maanden geleden

Was je test op 1 juni zo een early test 5 dagen voor je menstruatie? Ik heb 10 juni positief getest (1 dag over tijd), dinsdag 2 juli de echo gehad waarop een kloppend hartje te zien was en geschat werd op 7+2 of 3 dagen. Vandaag ben ik dus 8 weken

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Zij heeft daar geen uitspraken over gedaan, vermoedelijk omdat zij bij de e ...
Waarneer mag je weer terug komen ?

2 maanden geleden

Zojuist bij de vk geweest en er is geen kloppend hartje te zien en het vruchtje is niet gegroeid Heb sinds zaterdag ook bloedingen, het is dus toch helaas een miskraam. Jeetje wat valt dit zwaar had het toch anders verwacht. 🥺 Veel plezier en succes dames de komende maanden. Ik wens jullie een mooi en fijne zwangerschap en uiteindelijk een gezond kindje ❤️💙

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Zojuist bij de vk geweest en er is geen kloppend hartje te zien en het vruc ...
Bedankt dat je de moeite nam om het te delen, heel veel sterkte de aankomende tijd❤️🕊

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Zojuist bij de vk geweest en er is geen kloppend hartje te zien en het vruc ...
Heel veel sterkte gewenst ik denk aan je ❤️

2 maanden geleden

Heel veel sterkte 💫 Snap heel goed dat het zwaar valt, dit is ook zwaar. Iemand schreef mij een kaartje na mijn miskraam met een tekst die mij altijd zal bijblijven: ‘Het verdriet is even groot als dat het geluk was geweest’ En dat vond ik zo treffend, je bent net zo verdrietig als dat je gelukkig was. Sterkte ⭐️

2 maanden geleden

Reactie op michsuus

Zojuist bij de vk geweest en er is geen kloppend hartje te zien en het vruc ...
Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte met je lichamelijke herstel en het verwerken van dit verlies.