14 Reacties

4 maanden geleden

Alles hangt ervan af hoe jij je voelt en hoeveel kracht je hebt. Als jij geen kwaaltjes hebt en je hebt genoeg energie zou het uiteraard kunnen. Maar als je weinig voedingsstoffen binnenkrijgt ivm misselijkheid en je geeft dan ook nog borstvoeding dan ben je extra energie aan het verbranden. Ik heb 20 maanden gevoed en toen ben ik gestopt ivm een tweede kinderwens. Buiten dat om was mijn voeding ook geminimaliseerd omdat ik echt heel rustig ging afbouwen. Luister naar je lichaam dat is mijn tip en kies vanuit je eigen gevoel dan krijg je ook zeker weten geen spijt.

4 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding en ben van plan hiermee door te gaan. Ook zou ik straks gamrasg tandemvoeden als dit lukt. Ik ervaar het geven van borstvoeding als iets wat vanzelf gaat. Het gaat me makkelijk af en mijn zoon en ik genieten er beide nog heel erg van. Tot nu toe is mijn productie nog stabiel. Ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkelt en hoe mijn zoon daarop zal reageren. Als mijn zoon zelf interesse verliest, dan bouw ik af en stop ik. Zo ook als het mij te zwaar wordt om door te zetten.

4 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding en ben van plan hiermee door te gaan. Ook zou ik s ...
"Gamrasg" moet "graag" zijn.

4 maanden geleden

Hier ook nog een zoon van 19 maanden aan de borst en net 6 weken zwanger. Hij drinkt nog 2-3 keer per dag, al is de productie echt minder. Maar we gaan door tot het goed voelt. Zou ook wel willen tandemvoeden. Ik zou het gewoon per dag/week bekijken, of het goed voelt. Dat is wat ik ga doen ;)

4 maanden geleden

Mijn kleine is nu 11 maanden (derde kindje), sinds ik zwanger ben, weigert hij de borst. Mijn productie is daardoor volledig weggevallen helaas. Dit is ook gebeurd toen ik zwanger raakte van de tweede, de oudste weigerde meteen de borst. Hadden ze dit niet gedaan, was ik zeker doorgegaan met voeden, zolang het haalbaar was

4 maanden geleden

Mijn tweede krijgt ook nog bv. Ik heb bij mijn oudste doorgevoed tot ongeveer 3 weken voor de bevalling. Ik wilde toen stoppen omdat ik bang was dat als ik wel enkele dagen in zh zou komen, zij moest stoppen en dan zou ik er ook nog weg zijn. Nu weet ik het ook niet. Mijn tweede is al wat ouder maar geniet zo nog van de bv. Dus heel misschien overweeg ik wel tandemvoeden (hij drinkt nog 2 x per dag). Maar mocht hij in de komende maanden stoppen, ook prima.

4 maanden geleden

Ik geef ook borstvoeding, maar mijn zoontje is nog een stuk jonger en eet nog niets 'vast'. Ik ben rond zijn verjaardag uitgerekend, dus hij zal dan net een jaar zijn. Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen. Als het aan mij ligt wil ik hem blijven voeden tot de tweede komt. In tandenvoeden ga ik me nog verdiepen. Geven jullie ook nog nachtvoedingen?

4 maanden geleden

Reactie op Sola94

Ik geef ook borstvoeding, maar mijn zoontje is nog een stuk jonger en eet n ...
Ja mijn dochter komt nog tenminste 1x snachts! En ook rond 11 uur savonds nog

4 maanden geleden

Reactie op Sola94

Ik geef ook borstvoeding, maar mijn zoontje is nog een stuk jonger en eet n ...
Ik wel. Vaak nog twee. Ik voed op verzoek en dat is nog vaak zo'n vijf keer per dag.

4 maanden geleden

Mijn dochter is tweeënhalf en drinkt nog in slaap ,verder vraagt ze geen bv meer en volg ik haar daarin. Gezien ze nog 1-2 per dag drinkt ga ik ervan uit dat ze zelf aangeeft wanneer ze geen behoefte meer heeft net zoals de rest van de voedingen ook afgebouwd is. maar mocht ze later nog een keer willen drinken heb ik er geen probleem mee, maar ik ga er op die leeftijd niet van uit.

4 maanden geleden

JessieK90 en Moeder sinds 2023, dat lijkt me wel pittig aan tandemvoeden als er twee in de nacht zouden willen drinken.

4 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding aan mijn zoontje (19 mnd). Gemiddeld denk ik 4 keer overdag en 1/2 keer snachts. Mijn voornemen is/was om twee jaar borstvoeding te geven, maar zolang alles goed gaat mag hij van mij blijven drinken, ook zometeen als de nieuwe baby er is. Ik denk juist dat het alleen maar fijn is met evt. stuwing / toeschietreflex. Tegen die tijd is hij eventueel ook “oud genoeg” om wat “regels” op te stellen zoals bijv. enkel borstvoeding bij het wakker worden/slapen of iets in die richting. Hopelijk verloopt het volgens plan🤞🏼

4 maanden geleden

Reactie op Sola94

JessieK90 en Moeder sinds 2023, dat lijkt me wel pittig aan tandemvoeden al ...
Wij doen aan samen slapen, dus misschien valt het wel mee. Het valt me nu in ieder geval reuze mee. Misschien zijn de nachtvoedingen van de oudste er tegen die tijd wel af. Ik ga me er nu in ieder geval geen zorgen om maken.

4 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding zolang het fijn blijft voor allebei, heb hierin geen plannen. Het loopt gewoon zoals het loopt