39 Reacties

2 maanden geleden

Ik gebruik sinds bijna 2 maanden Levaxin ivm trage schildklier. De laagste dosis. Toevallig van de week weer bloedgeprikt om het te meten. Ik ben heel lang bezig (bijna 3 jaar) geweest om zwanger te worden, terwijl ik de 2x hiervoor binnen 2 maanden zwanger was. Ik was net een maand bezig met de meds toen ik zwanger was. Ga nu haast denken dat het daardoor gelukt is. 😅 Ik moet over een maand op controle in het ziekenhuis, want door mijn voorgeschiedenis is het een medische aangelegenheid. Hopelijk kan die dokter mijn vragen beantwoorden hierover. Ben dus ook erg benieuwd naar andere verhalen.

2 maanden geleden

Ik gebruik al jaren euthyrox. Zodra ik zwanger ben heb ik een hogere dosering gekregen. Bij m’n eerste zwangerschap van 75 naar 100 microgram en nu is hij opgehoogd naar 125 microgram. Is zo ver ik weet ook het protocol bij zwanger en een traag werkende schildklier. Dat hij direct opgehoogd moet worden

2 maanden geleden

Hee wat fijn om van jullie te horen! Gefeliciteerd allebei met de zwangerschap. Ik zit ook aan de Euthyrox. Normaal zit ik op de 150 mcg en nu op de 187.5 (om de dag een half pilletje extra). @Macie20, hoeveel weken was jij toen je verder moest ophogen? Ik zit nu op 6+5 en heb nu dus voor het eerst geprikt. Ben net terug van vakantie en kon daardoor niet eerder. Volgens de huisarts geen probleem, maar ik merk dat ik het spannend vind of ik nu dan niet op te weinig zit en wat dat doet met de ontwikkeling van de baby. @Simbaaaaa08 Zou heel goed kunnen dat het door een te laag schildklier hormoon kwam dat het zo lang duurde, maar zeker weten zal je het waarschijnlijk nooit..

2 maanden geleden

Hee wat fijn om van jullie te horen! Gefeliciteerd allebei met de zwangersc ...
Dank je! Jij ook! Dat denk ik ook niet, maar misschien is er een verband. Het is wel heel toevallig.. 😉

2 maanden geleden

Reactie op Macie20

Ik gebruik al jaren euthyrox. Zodra ik zwanger ben heb ik een hogere doseri ...
Hier hetzelfde. Ik ben van 135 naar 200 gegaan nu. Over een paar weken controle of het goed is.

2 maanden geleden

Ik slik al bijna 20 jaar euthyrox, nu zwanger van mijn vierde kindje. Bij alle zwangerschappen opgehoogd zodra de test positief was. Mijn anti-TPO is altijd hoog (nu ook weer 220). Volgens de internist kan dat voor de zwangerschap en kleine geen kwaad, maar heb ik wel een iets grotere kans op een postnatale depressie. Daarom moet ik vanaf de bevalling selenium en zink slikken. Bij de oudste twee niet gedaan, toen is daar niet over gesproken, maar geen postnatale depressie gehad

2 maanden geleden

Hee wat fijn om van jullie te horen! Gefeliciteerd allebei met de zwangersc ...
Mij werd vooraf al gezegd dat zodra ik positief testte ik de huisarts moest bellen. Het is toen direct opgehoogd, daarna pas bloedprikken, dat moet ik nu om de 4 weken doen.. en dat is de vorige keer ook zo gegaan. Ik ben dus opgehoogd echt een dag nadat ik positief testte. Ik zit nu op 5+1

2 maanden geleden

Ik heb mijn hele leven al geen werkende schildklier. Slik dus ook medicatie (thyrofix) maar dat is eigenlijk hetzelfde als euthyrox. Ik moest direct ophogen van 137,5 naar 175 (was vorige zwangerschap de goede doses voor mij). En dan over 4 weken bloedprikken. Op het begin sowieso iedere vier weken prikken en uiteindelijk kan dat wat minder worden geloof ik. Ik zelf heb eigenlijk geen zorgen rondom mijn schildklier en zwanger zijn. Ik ben er zo aan gewend en ze houden het goed in de gaten.

2 maanden geleden

Dit is mijn tweede zwangerschap met een traagwerkende schildklier. Ik heb inderdaad ook meteen met 25% thyrax op moeten hogen sinds het moment dat ik weet dat ik zwanger ben. En iedere 4 weken moet ik bloedprikken. Vorige zwangerschap was het heel goed gegaan. Alleen toen ik bevallen was heeft het wel 1.5 jaar geduurd voordat mijn waardes weer stabiel waren. Dat was wel super vervelend, maar kan blijkbaar wel gebeuren omdat je hormonen dat van slag zijn. Hopelijk valt dat deze keer mee!

2 maanden geleden

Ik heb ook vanaf m’n 12e al een traag werende schildklier. Nu zwanger van m’n 2e kindje. Dosering opgehoogd met 25% en inderdaad elke 4 weken bloedprikken. Verder geen hinder van ondergaan. Ik weet nog dat de kinderarts toen die tijd zei dat het misschien moeizamer zou gaan het zwanger worden. Gelukkig heb ik dat zelf niet zo ervaren😊

2 maanden geleden

Hoi, Ik heb Hashimoto sinds mijn eerste zwangerschap en ik ben nu 5 weken zwanger van mijn tweede zwangerschap. Mijn dosering van thyrax is opgehoogd van 112 naar 150. Maar ik voel me echt extreem moe eigenlijk. Nu weet ik niet goed of dat komt van de zwangerschap of ook van het instellen van de medicatie weer... Hoe ervaren jullie dat? Ik heb gisteren bloed geprikt. Laten jullie allemaal anti -tpo prikken en is dat nodig? Of is dat in mijn geval niet nodig omdat ik sowieso al anti -tpo heb natuurlijk vanwege de Hashimoto?

2 maanden geleden

Mijn bloeduitslagen zijn binnen. TSH was te laag en T4 te hoog, dus wordt nu terug gezet van 25% verhoging naar 8%. Over 4 weken weer prikken.

2 maanden geleden

Reactie op yaelllie

Hoi, Ik heb Hashimoto sinds mijn eerste zwangerschap en ik ben nu 5 weken z ...
Bij mij gaf de huisarts aan dat ze dit standaard bij de eerste prikronde doen, en als er anti-TPO aanwezig is word ik doorverwezen naar het ziekenhuis. Lijkt me goed om dit bij je huisarts of vk na te vragen!

2 maanden geleden

Reactie op decmam

Ik heb ook vanaf m’n 12e al een traag werende schildklier. Nu zwanger van m ...
Mijn kinderarts zei inderdaad ook dat ik als ik zwanger wilde worden sowieso terug moest komen. Wij hadden ons al helemaal voorbereid op een lang traject, maar het was binnen 5 maanden raak. Hier dus ook niet echt hinder ervan ondervonden.

2 maanden geleden

Reactie op Sophety

Dit is mijn tweede zwangerschap met een traagwerkende schildklier. Ik heb i ...
Oei, dat klinkt heel vervelend inderdaad! Hopen dat het na deze bevalling beter gaat 🍀

2 maanden geleden

Reactie op yaelllie

Hoi, Ik heb Hashimoto sinds mijn eerste zwangerschap en ik ben nu 5 weken z ...
Als ik eerlijk ben heb ik nog nooit van anti-TPO gehoord 🫣 maar denk dat ze het wel aangeven als het nodig is. Maaar ga het denk ik wel even uitzoeken haha. Ik ben ook wel erg moe de laatste dagen. Kan inderdaad ook "gewoon" de zwangerschap zijn maar vraag me dat wel ook af. I'm heb over 2 weken belafspraak met de internist dus ga over een week bloedprikken ongeveer.

2 maanden geleden

Ik slik ook al zo'n 12 jaar euthyrox en heb gelijk na mijn positieve test gebeld naar de huisarts en toen 25% omhoog gezet. Nu iedere 4 weken prikken om te monitoren. Niet mijn favoriete hobby haha, maar we weten waar we het voor doen.

2 maanden geleden

Ik heb het gevoel dat mijn dosering iets te veel omhoog is gegaan. Gisteren voelde ik wat hartkloppingen en ik merk nu ook dat ik een kilo minder weeg ongeveer sinds mijn laatste meting. Die is een week geleden denk ik ongeveer. Gelukkig afgelopen dinsdag geprikt dus hopelijk komt die uitslag snel online. Donderdag pas de afspraak met de internist om het te bespreken. Zit een beetje te twijfelen: instint volgen en de komende dagen alvast 175 nemen in plaats van 200 of nog een paar dagen afwachten.. Vorige zwangerschap moest ik in eerste instantie naar 175 maar dat was toen niet genoeg dus toen ben ik naar 200 gegaan. In beide gevallen kwam ik van 137 af maar ben toch bang dat het nu te veel is..

2 maanden geleden

Reactie op Sophety

Dit is mijn tweede zwangerschap met een traagwerkende schildklier. Ik heb i ...
Ik heb hetzelfde gehad, waardes waren nu vlak voor deze zwangerschap weer niet goed, laatste bloedname was nu wel goed.

2 maanden geleden

Reactie op Mama-sterEmma

Ik heb het gevoel dat mijn dosering iets te veel omhoog is gegaan. Gisteren ...
Klinkt als een te hoge dosering inderdaad! Hoe lang duurt het bij jou normaal voor de uitslag binnen is? Ik had die van mij de laatste keer al binnen een dag. Misschien even achteraan bellen?