39 Reacties
3 maanden geleden
Bij mij is het helaas niet goed gegaan. Ik was er al bang voor toen ik zo ver werd teruggezet (van 25% naar 8%). Afgelopen zaterdag ben ik het vruchtje verloren. Ik zal hier ook niet verder meer meeschrijven, maar wens jullie allen een super mooie en fijne zwangerschap.
3 maanden geleden
Klinkt als een te hoge dosering inderdaad! Hoe lang duurt het bij jou norm ...
Meestal wordt hij na een week op de portal gepubliceerd en dan kan ik hem zelf inzien. Maar de arts kan er volgens mij wel eerder bij. Vaak komt het ook pas online na de afspraak namelijk. Ook geen idee hoe snel een nieuwe dosering effect heeft. Of het echt nog verschil maakt als ik daar nu op overstap in plaats van donderdag. Misschien toch maar even bellen zo voor de zekerheid..
3 maanden geleden
Bij mij is het helaas niet goed gegaan. Ik was er al bang voor toen ik zo v ...
Oh wat heftig! Heel veel sterkte 😢
3 maanden geleden
Hoe zijn jullie TSH en FT4 waardes?
Mijn FT4 is nu 28,6 en TSH is 0,136. Mijn internist zegt dat het goed is zo, maar als ik de grafiekjes bekijk is de FT4 hoger dan het "groene" gebied. De TSH zit wel in het groene maar wel echt aan de onderkant.
3 maanden geleden
Hoi allemaal,
Ik kreeg net een telefoontje van mijn verloskundige dat mijn schildklier waardes niet goed zijn.
Heeft iemand dit ook gehad tijdens de zwangerschap?
Wat kan ik nu verwachten? Ik maak me een beetje zorgen. Ben bijna 12 weken zwanger.
3 maanden geleden
Reactie op Miniminimini
Hoi allemaal,
Ik kreeg net een telefoontje van mijn verloskundige dat mij ...
Hoi,ik heb chronisch een te traag werkende schildklier. Mijn ervaring is dat het met 1 tabletje per dag heel goed onder controle te houden is. Heeft je verloskundige iets gezegd over hoe nu verder?
3 maanden geleden
Reactie op Mama-sterEmma
Hoe zijn jullie TSH en FT4 waardes?
Mijn FT4 is nu 28,6 en TSH is 0,136. Mi ...
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, maar de internist zei tegen mij dat t4 meer een momentopname is. Dus kan afhangen van wanneer je medicatie hebt ingenomen / wanneer je geprikt hebt. TSH is beter te meten en zegt ook meer is mij verteld.
Ik had overigens wel een tsh van 1,23 en een t4 van 25. Dus nog wel wat anders dan die van jou. Voor mij klinkt je tsh wel erg laag (dus snel werkend). Heb je het idee dat het te snel werkt?
3 maanden geleden
Reactie op ABC1237
Hier de ziekte van Hashimoto. Ik krijg Thyrafix voor de tsh en t4 en om de ...
Mag ik vragen waarom je dan verhoogd risico hebt?
Ik geloof dat dit in jouw situatie zo kan zijn (geen verstand van Hashimoto), maar gluten, lactose en soja geeft niet per definitie een verhoogd risico op een miskraam
3 maanden geleden
Reactie op ABC1237
Metalen maken het effect van de medicijnen ongedaan. Kijk maar in de bijslu ...
Oh ik slik mijn hele leven al schildklier medicatie en heb toen ik een multi vitamine slikte voor de zwangerschap nergens last van gehad. Neem aan dat daar ook zink in zit. Je waardes kunnen inderdaad anders worden (dus je schildklier minder of juist sneller werken), maar volgens mijn internist is het bijv met jodium ook zo dat in die kleine hoeveelheden zoals in een vitamine, nauwelijks effect heeft. Zal vast bij iedereen anders zijn, maar zelf dus helemaal geen last van gehad.
3 maanden geleden
Reactie op Fier
Mag ik vragen waarom je dan verhoogd risico hebt?
Ik geloof dat dit in jou ...
De autoimmuunziekte reageert op die stoffen (gluten/lactose/soja) en activeert dan het immuunsysteem. Hoge anti-tpo is daar bewijs van. Het immuunsysteem keert zich ook tegen het deels lichaamsvreemde embryo (zie pubmed voor de wetenschappelijke achtergrond).
3 maanden geleden
Reactie op ABC1237
De autoimmuunziekte reageert op die stoffen (gluten/lactose/soja) en active ...
Ah check! Dus dan geldt dat dus vooral in jouw situatie / mensen die deze auto immuun ziekte hebben + verhoogd tpo.
Denk een belangrijke kanttekening voordat iedereen hier ineens bang is om gluten/lactose/ soja te eten terwijl het bij hun een andere situatie is :)