38 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op A T B

Wij hebben het gisteren aan ouders/schoonouders broer en schoonzus verteld. ...
Ook heel leuk!

3 jaar geleden

Moeder en schoonmoeder van het weekend verteld, allebei helemaal in tranen. Maar zij moeten het voor zich houden tot we het bij de 12e week aan iedereen vertellen.

3 jaar geleden

Mijn ouders en schoonouders hebben wij het al verteld en onze beste vrienden, mijn directe collegas heb ik het ook verteld, ik zou het juist prettig vinden dat op het moment dat het mis gaat ook bij hun terrecht kan, want daar kan je veel steun uit halen zowel in goede als slechte tijden, volgende week dinsdag hebben we een afspraak gemaakt voor een vroege echo (betalen we zelf) omdat mijn eerste echo pas gepland staat op 19 juni, ben nu 6 weken in verwachting.

3 jaar geleden

Wij zeiden in eerste instantie na de eerste eerste echo. Maar ik kon het niet laten en ik werd op een avond nogal emotioneel en zei dat ik het aan mijn naasten wel wil vertellen. Snapte mn man gelukkig wel.

3 jaar geleden

Wij gaan een week na de eerste echo(28-5), een weekend weg met de familie. Dan willen wij het graag vertellen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het me zwaar valt om niks te vertellen haha

3 jaar geleden

Ik heb het op moederdag vertelt: 5+2. Naast dat het een mooi moederdagcadeautje was zouden we volgende week beginnen met fertiliteitstraject. Extra bijzonder dus dat het toch zo gelukt is. Wel komen er nog een aantal onderzoeken om te kijken waarom het weer zo lang heeft geduurd. Daarbij zou ik me heel eenzaam voelen mocht er wel iets zijn. Dan kun je dat ook moeilijk delen.

3 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Ik heb het op moederdag vertelt: 5+2. Naast dat het een mooi moederdagcadea ...
Overgins alleen onze beide ouders, misschien nog een vriendin in de komende weken maar voor broers/zussen en anderen blijft het nog even een geheimpje.

3 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Ik heb het op moederdag vertelt: 5+2. Naast dat het een mooi moederdagcadea ...
Super zeg dat het zo is gelukt, hopelijk blijft het kleintje goed zitten, maar dat hopen we allemaal natuurlijk 🤞

3 jaar geleden

Wij hebben het gisteren verteld aan onze ouders.. 5+4 😀

3 jaar geleden

Ik dacht eerst: "wacht nou even rustig de eerste echo af", maar helaas: gefaald. Ik was met mijn zusjes bij mijn ouders voor moederdag (in de tuin, op afstand) en heb het toen verteld. Het was zo'n geweldige dag! En mocht het misgaan, zullen zij mij steunen. Verder wachten we tot 12 weken!

3 jaar geleden

Reactie op Fauve12

Gefeliciteerd! Goed nieuws:) Ga voordat je het met iedereen deelt na bij je ...
Mooi gezegd 😊 Ik heb bij alledrie mijn zwangerschappen (incl de huidige dus 😅) het heel erg snel gedeeld met behoorlijk veel mensen, maar toen het bij mij mis ging bij de tweede zwangerschap had ik het eigenlijk met nóg meer mensen willen delen achteraf, want nu deelde ik met vriendinnen (die nog niet wisten dat ik zwanger was) dat ik een miskraam ging krijgen/had gehad (het was een missed abortion). Deze zwangerschap doe ik wel rustiger aan met mensen inlichten, omdat je ivm Corona natuurlijk toch heel veel minder mensen spreekt. Mijn (schoon)ouders, -broers en -zussen weten het al wel, samen met nog wat familie en vrienden. Ik heb nog wat mensen op mijn lijstje staan die we het persoonlijk willen vertellen, maar daarna krijgen mijn ouders groen licht om het ook van de daken te schreeuwen, ze staan al te popelen 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Doedie89

Ik dacht eerst: "wacht nou even rustig de eerste echo af", maar helaas: gef ...
Ik ben 4+6 Vorige week deed ik ‘s morgens vroeg de test...wel ik was opnieuw klaarwakker om 5:50u dus hup 😄 het was n intens moment, ik werd bij het zien vh resultaat overwelmd door emotie, wat cliché maar echt tranen van geluk. Ik heb na n poging om mijn man wakker te maken, meteen n foto van de test naar mijn ouders gestuurd. Speciaal moment dat ik niet snel zal vergeten wat er ook gebeurt. Mijn eigen gezin en mijn schoonfamilie weten het. Voor de vrienden wachten we tot eind eerste trimester. Vond het belangrijk eerst te delen met wie het dichtste bij ons staat, mensen waar we enorm van houden. En mocht we dan toch de ontgoocheling doormoeten dat dit niet ons eerste kindje wordt, dan staan we er inderdaad niet alleen voor! Geniet van alweer n zwanger dagje ladies 😊

3 jaar geleden

Wij wachten tot de eerste echo 20 mei dan ben ik 8 weken. Dan vertellen we het alleen tegen beide ouders de rest pas bij 12 weken als ik dat volhou 😛

3 jaar geleden

Sinds moederdag weet ik dat ik zwanger ben, nu 5 weken. Bij onze eerste gewacht het iedereen te vertellen bij 12 weken. Nu heb ik volgende week een verjaardag van een vriendin waar ik normaal altijd wijn mee drink waardoor ik echt geen smoes kan bedenken om hieronder uit te komen dus misschien vertel ik het dan maar gewoon. Wel eerst aan de familie vertellen dan. Bij de 1e vond ik het ook wel bijzonder om het zo lang voor onszelf te houden ook omdat ik er ergens toch even door verrast was. Nu waren we wel echt bewust ermee bezig en vind ik het minder erg om het eerder te delen. Bij hoeveel weken hebben jullie je eerste echo? Ik moet nog bellen naar een vk.

3 jaar geleden

Reactie op vluggejapie

Sinds moederdag weet ik dat ik zwanger ben, nu 5 weken. Bij onze eerste gew ...
Ik heb dus alleen nog een afspraak staan met mijn maag lever darm arts 26 mei. En die gaat me denk ik doorverwijzen, maar ik kan niet tegen die onzekerheid dus ik heb ook maar een mail gestuurd net naar de verloskunde afdeling 🙈 daar ben ik vorig jaar nog geweest dus als het goed is geen verwijzing nodig.

3 jaar geleden

Reactie op vluggejapie

Sinds moederdag weet ik dat ik zwanger ben, nu 5 weken. Bij onze eerste gew ...
Ik wist het iets eerder maar ook met moederdag de test gedaan, wat een bijzondere dag was het ❤

3 jaar geleden

Wij hebben op moederdag de test gedaan, ik was toen 1 dag over tijd. Ik heb 1 zus en 1 vriendin/collega het al verteld want kon me gewoon niet inhouden. De rest van de familie en vrienden vertellen we het na de eerste echo, even afwachten of alles wel goed zit

3 jaar geleden

Wij kwamen er bij 5 weken achter en hebben het direct aan onze ouders, broers/zussen en beste vrienden verteld. Vorig jaar een miskraam gehad en daardoor erg onzeker geworden. Toch wil ik proberen te genieten van dit nieuwe wonder en vertrouwen te hebben. Willen het vieren met de mensen die het dichtste bij ons staan, juist door die heftige ervaring vorig jaar. En mocht het toch mis gaan, deel ik het ook.