16 Reacties

2 jaar geleden

Onze man is over 6kg. Krijgt 4 flessen vn180. En is er tevreden mee. (En hapje groente en hapje fruit) Ik kijk niet naar de verpakking en wat 'zou moeten' Als de kleine goed groeit is 't prima zo.

2 jaar geleden

Vier flessen per dag is wel erg weinig. Waarom verdeel je het niet over vijf flessen?

2 jaar geleden

Ons meisje krijgt 5x210..

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 5 maanden en zit ook al ruim over de 6 kilo. Ze krijgt 4x 180 met 6 scheppen en 2x een half potje fruit/groente per dag. We zijn de 5e fles langzaam aan het afbouwen en ze doet het daarop hartstikke goed. Ik denk dat je moet kijken wat je kindje nodig heeft. De ene dag zal hij bijvoorbeeld meer willen drinken dan de andere dag. Als ze goed groeien, aankomen en vrolijk zijn zit je volgens mij altijd goed 😊

2 jaar geleden

De mijne krijgt 3x 180nen 1x 210 (voor het slapen gaan) maar hij krijgt om 17.00 uur de fles en slaapt dan rustig tot 01.00 moet hem dan echt wakker maken. Heb onlangs telefonisch met het cb gesproken en ze gaf mij tips om het ritme wat om te gooien. En volgens haar kon ik de laatste fles ook rustig 240 geven. Dus gewoon 240 cc water en dan 8 schepjes melk. Of 210 en 7 schepjes melk

2 jaar geleden

Mijn menneke is nog geen 5 mnd (volgende week pas) en krijgt 5 flessen van 180+6 op een dag. Nog geen hapjes, gaan we binnenkort waarschijnlijk mee beginnen. Meneertje is ondertussen over de 68cm en 8400 gram (net bij cb geweest) en alles was prima. Babies mogen toch ook maar max 1 liter melk per 24 uur? Of Ben ik nu gek aant worden?

2 jaar geleden

Reactie op Joyce0031

Mijn menneke is nog geen 5 mnd (volgende week pas) en krijgt 5 flessen van ...
Nee hoor. Dat is een bekende (stel) regel.

2 jaar geleden

Reactie op corine85

Vier flessen per dag is wel erg weinig. Waarom verdeel je het niet over vij ...
Omdat hij al heel lang geen nachtfles meer hoeft

2 jaar geleden

Reactie op Esma55

De mijne krijgt 3x 180nen 1x 210 (voor het slapen gaan) maar hij krijgt om ...
Ja dat vroeg ik me dus af... je hebt dus 180+ 6 maar dat is ook de laatste stap op de verpakking dus als je nou moet verhogen hoe bereken je dat dan

2 jaar geleden

Reactie op Eeff89

Ja dat vroeg ik me dus af... je hebt dus 180+ 6 maar dat is ook de laatste ...
Het is per 30ml water 1 schepje poeder... Dus na 180+6 zou 210+7 komen..

2 jaar geleden

Mijn dochter is 5 maanden en bied 4 x 210 met 7 schepjes wordt ongeveer 235 cc in fles. Dit drinkt ze ook echt nog niet leeg. Ze slaapt door van 20.00 tot 8.00 ze zit dus gemiddeld over 24 uur tussen de 700 a 800 cc. Af en toe is fruit of groente hap, maar nog niet veel. Ze is nu denk ik ook boven de 6 kilo. Ze doet het er prima op. Ik heb het maar beetje los gelaten...

2 jaar geleden

Reactie op corine85

Vier flessen per dag is wel erg weinig. Waarom verdeel je het niet over vij ...
Hier ook maar 4 flessen hoor... meer hoef ze niet🙈 waarom is dat weinig?? Gewoon een vraag he😉 geen aanval😁

2 jaar geleden

Reactie op 7780wendy

Hier ook maar 4 flessen hoor... meer hoef ze niet🙈 waarom is dat weinig?? ...
Geef niet hoor, gewoon vragen 😃. Ik geef zelf bv en mijn baby drinkt nog zeker 7 keer maar ze slaapt dan ook nog niet door 🤭. Als ze naar de opvang gaat drinkt ze 130 ml per keer. Dan heeft ze echt voldoende. Ik heb wel eens gehoord dat meer dan 200 ml per keer helemaal niet zo goed is voor het maagje van de baby. Schijnt op latere leeftijd overgewicht in de hand te werken. Daarin kan ik me best verplaatsen want het is nogal een plons wat er dan naar binnen gaat.

2 jaar geleden

Reactie op corine85

Geef niet hoor, gewoon vragen 😃. Ik geef zelf bv en mijn baby drinkt nog z ...
Oh ok ja ik snap je... ja ze drinkt ook gemiddeld 4 x 200 cc soms ietsje meer of minder. Daarom bied ik wel 235 aan. En dit is al paar weken zo... neem aan dat dit ook zo blijft en ga zeker verder niet ophogen. Langzamerhand word het nu ook denk ik binnenkort andere dingen geven... maar begrijp je 😁

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 22 weken en drinkt 210ml bv. Ik heb zijn flessen niet meer verhoogd sinds hij 12 weken is ...