18 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het gisteren nagevraagd bij het cb. Zij gaven aan dat nr. 2 wel echt gebruikt moet worden vanaf 6 maanden, vanwege een andere verhouding ijzer. De nrs. Die daarop volgen zijn er alleen voor de marketing, je kan dan beter melk gaan geven vanaf een leeftijd van 1/1,5 jaar

2 jaar geleden

Opvolgmelk 2 is nog wel nodig volgens mij en vanaf daarna niet meer als je op Google invoert aflevering keuringsdienst van waarde flessenvoeding kan je hem terug kijken

2 jaar geleden

Reactie op Mamvan2 AR

Ik heb het gisteren nagevraagd bij het cb. Zij gaven aan dat nr. 2 wel echt ...
De rest kwa verhoudingen geen idee. Ik geef momenteel fulltime bv. Ik denk eerst proberen met 120/150cc Merken maken niks uit, ze verschillen niet/nauwelijks van elkaar. Hoeveel voedingen, netzoveel als je kindje aangeeft.

2 jaar geleden

Ik volg. Ik geef van begin af aan al kunstvoeding. Kruidvat merk nm 1. Gemiddeld 4 flessen van 180 cc + 6 schepjes met dit warme weer drinkt ze wat minder en bied ik meestal 1 klein extra flesje aan 120cc + 4 schepjes. Mijn dochter is nu 5 maanden en 1 week

2 jaar geleden

Wij gaan wel over op opvolgmelk voor het ijzer. We geven little steps. Ze drinkt tussen de 150 en 210 cc per keer, soms 5 en soms 6 flesjes (nu het warm is 6 kleinere)

2 jaar geleden

Ik vindt het zo lastig wat ik mijn dochter straks allemaal moet geven als ze 6 maanden is. Het consultatiebureau is hier ook niet echt duidelijk in

2 jaar geleden

Reactie op Mamvan2 AR

Ik heb het gisteren nagevraagd bij het cb. Zij gaven aan dat nr. 2 wel echt ...
Dit was ook exact wat bij de keuringsdienst van waarde was. Nr 1 is echt zuigelingen. Nr 2 heeft andere samenstellingen dus die na 6mnd echt gaan gebruiken. Maar nrs 2, 3 en verder hebben nagenoeg dezelfde samenstelling. Toen ik deze aflevering had gezien ben ik eens gaan kijken bij het merk kunstvoeding wat wij gebruiken. De nrs 2 en hoger waren even duur. Ik begrijp de marketing erachter dus niet zo goed haha!

2 jaar geleden

Reactie op Stefanie14-02

Ik vindt het zo lastig wat ik mijn dochter straks allemaal moet geven als z ...
Ik dus ook. Hoe moet je de melk afbouwen? Welke fles ga je eerste afbouwen of doe je ze allemaal wat minder? Ik vind 200 gr als avondmaal best wel een hoop (ze zit nu op ongeveer 80 gr groente). En ik zie door de bomen het bos niet meer met alle adviezen op internet. Help 🤣 haha

2 jaar geleden

Reactie op Melissa3294

Ik dus ook. Hoe moet je de melk afbouwen? Welke fles ga je eerste afbouwen ...
Ik heb exact hetzelfde. Heb een zusje met een kleine van bijna een jaar. Zij heeft het zo gedaan; na 6 mnd vaste voeding steeds meer uitbouwen. Dan eens dit proberen, dan eens dat (fruit, groente en hierna ging ze verder met brood als ontbijt, broodje tussen de middag, volledige avond maaltijd etc). Zij bleef ook na de vaste voeding standaard een fles aanbieden. Op een gegeven moment laten ze steeds meer van die flessen staan waardoor je langzaam afbouwt en de vaste voeding opbouwt. Dus zij heeft niet 1 voeding laten vallen ofzo. Gewoon alles steeds een beetje minder. Denk dat ik het ook maar zo ga doen, maar ben natuurlijk geen expert 🤔 Tor 6mnd maak ik de bijvoeding hapjes in ieder geval niet te groot omdat hij dan denk ik de flessen niet meer goed gaat drinken. En tot die tijd vind ik melk echt belangrijker

2 jaar geleden

Reactie op Jose006

Ik heb exact hetzelfde. Heb een zusje met een kleine van bijna een jaar. Zi ...
Wat een fijne uitleg. Ik denk ook dat ik het zo ga doen. Ik verbaas me er soms over hoeveel vast voedsel ze uit eindelijk gaan eten haha. Als ik naar me dochter kijk denk ik dat krijgt ze nooit op haha. Het zal uit eindelijk ook wel een beetje vanzelf gaan maar word er soms een beetje onzeker van🙈 en iedereen lijkt het ook weer anders te doen.

2 jaar geleden

Reactie op Melissa3294

Wat een fijne uitleg. Ik denk ook dat ik het zo ga doen. Ik verbaas me er s ...
Ja herkenbaar. Mijn zusje gaf ook aan dat haar meisje echt niet zoveel eet als in veel schema's staat. Maar haar dochtertje doet het super. Ontwikkeld razendsnel, groeit goed en is heel tevreden (slaapt gewoon van 7 tot half 7 snachts). Dus ze lijkt er genoeg aan te hebben. En zoals mijn zusje zei; ik kan het er moeilijk inproppen. Dus denk dat wat je kindje uiteindelijk zelf gaat eten wel genoeg voor hem/haar zal zijn? Ik weet het ook niet hoor maar daar ga ik dan maar vanuit

2 jaar geleden

Reactie op Jose006

Ja herkenbaar. Mijn zusje gaf ook aan dat haar meisje echt niet zoveel eet ...
Ja ik ga er ook niks in proppen. Wat je zegt, ze geven zelf wel aan als ze honger hebben. Dan geef ik liever vaker op een dag wat extra dan dat ik het er in prop. Dankjewel voor je uitleg, hier kan ik wat mee 😊

2 jaar geleden

Reactie op Melissa3294

Ik dus ook. Hoe moet je de melk afbouwen? Welke fles ga je eerste afbouwen ...
Nou dat ik snap er echt niets van. Probeer op internet zaken te vinden. Maar vindt het lastig mijn dochter heeft echt nog haar 5 flessen nodig

2 jaar geleden

Reactie op Melissa3294

Ik dus ook. Hoe moet je de melk afbouwen? Welke fles ga je eerste afbouwen ...
Mijn dochter zit op 4 a 5 flessen, gemiddeld over 24 uur op 750 a 800 cc fruithapje gaat enigsinds en groentehapje niet haha. Paar hapjes🙈 vind wel prima, komt vanzelf

2 jaar geleden

Ik ben recent begonnen met af en toe een flesje kunstvoeding en ik geef mijn zoontje Nan nutrilon 1. ( geen kruidvat of dergelijke ivm toegevoegde suikers enzo waar ik geen voorstander van ben). Deze mag je geven tot aan 1 jaar. We hebben deze gekozen in samenspraak met vk. Op de verpakking staat tot 6 maand maar deze is excact dezelfde als deze vanaf 6 maand. Ze scheiden deze in verband met rechten op reclame. Ze mogen geen reclame maken voor babyvoedin onder de 6 maand

2 jaar geleden

Reactie op Margaux2101

Ik ben recent begonnen met af en toe een flesje kunstvoeding en ik geef mij ...
Ik geef deze wel in combinatie met bv

2 jaar geleden

Reactie op Margaux2101

Ik ben recent begonnen met af en toe een flesje kunstvoeding en ik geef mij ...
Precies Idd. Voor Stap 1 mag geen reclame gemaakt worden. Maar de merken willen wel kunnen adverteren. Dus dan maak je stap 2 en verander 't nihil. En hoppa! Je mag reclame maken. Na stap 2 gaan ze proberen je te lijmen aan de pakken flesvoeding ipv gewone verse melk. Stap 1 is strenge controle op de samenstelling, vandaar dat er maar minimale verschillen tussen de merken zit. Stap 1 maakt dat ook eigenlijk niet veel uit wat je pakt.