67 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar mijn dochter nu 10 wk slaapt ook niet middagen de nachten gaan wat beter gelukkig, maar zij wilt ook steeds bij me zijn echt heel zwaar en slopend kan zelf helemaal niks doen overdag. Bij het cb kunnen ze ook niks vinden wat haar kan helpen dus werd ze ook maar bestempeld als te volwassen en alert voor haar leeftijd. Omdat ze alles te vroeg wilt doen. Hoofdje omhoog alles kunnen zien en heel sterk nieuwschierig. Nou ja ik kom ook niet echt verder hiermee. Maar ik heb het gewoon aan de tijd over gelaten hopelijk word het beter als ze haar dag en nacht ritme krijgt. Succes ! je bent zeker niet alleen❤

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik lees alleen maar dingen over tevreden baby's.. Ons mannetje is over het algemeen vrolijk maar ook best vaak ontevreden 🙈 ik denk dat hij gewoon heel gevoelig is en hij kan zijn emoties niet op een andere manier uiten. Mijn man zegt dan ook dat het een huilbaby is... En dat kan ik absoluut niet verdragen idd. Voor de slaapjes heb ik helaas geen tips want ons zoontje is 13 weken en slaapt nog de hele dag in de draagdoek. Ook enkel bij mij.. Bij mijn man lukte dit nooit. Ik denk dat dit wel makkelijker gaat worden, zeker als ze meer emoties kunnen uiten.

3 jaar geleden

Je bent zeker niet alleen... Mijn zoontje is morgen 10 werken oud en overdag moeten we echt moeite doen om hem in slaap te krijgen, maar vooral te houden. Voorheen sliep die alleen in met lichaamscontact, nu slaapt hij ook in de wieg of in de kinderwagen, maar standaard is hij na 25 of 45 minuten weer wakker. White noise etc helpt hier niet om hem naar zijn volgende slaapcyclus te brengen. Waar die voorheen ook snachts echt wel 4 a 5 uur kon slapen, is hij de laatste nachten eerder elke 1,5 a 2,5 uur wel weer wakker... Hoewel hij wel genoeg melk krijgt (ik geef bv, maar om 7 uur 's avonds en flesje met afgekolfde melk). Ik hou het er maar op dat het een fase is.... en dat hij gewoon baby is, iedereen heeft wel weer andere thema's waaraan die werken met hun kindje... Verder is het ook een vrolijk mannetje! Maar je bent zeker niet alleen ;)

3 jaar geleden

Veel huilen doet hij overigens niet... dus hier wordt hij niet bestempeld als een huilbaby

3 jaar geleden

je bent niet alleen, hier precies t zelfde met me zoontje hij kan hele dag bij me hangen in de middag slaapt hij alleen als ik hem in me armen heb, of ik loop of zit of lig maakt voor hem niet uit zolang hij maar bij me is, ik vind het niet erg, alleen ik kan huis zo niet schoonmaken, ik heb een draagzak gekocht, maar hij is 2weken geleden geopeerd aan zijn liesbreuk dus ik ben bang dat ik hem pijn doe dus ik durf hem niet er in te doen..

3 jaar geleden

Hier ook 10 wkn. Snachts slaapt ze prima van 2000 tm 0600 met 1 voeding om 0000. Maar overdag alleen maar hangen in de draagdoek of bij ons op de arm. Wil je haar weg leggen in de box, wiegje of nestje zet ze het op een gillen. Ook strijd ze elke dag tegen haar slaap en valt van vermoeidheid dan in slaapt. Van alles geprobeerd, even gecontroleerd laten huilen, white noise overdag, hartslagen, shhh geluiden (wat snachts wel werkt is overdag niks waard) Als het echt ellende is, dan ga ik rijden. Na 10 min valt ze in slaap. Ben nu bezig met het boek "baby in een droomritme". Kijken of dat wat is.

3 jaar geleden

Onze dochter van 8 weken wilde overdag ook alleen in de draagdoek, en niet in bijv. de kinderwagen ot we er bij toeval achter kwamen dat ze op haar buik in slaap viel in de box (babynestje in de box gelegd en een dekentje over haar heen. Nu hebben we ineens een manier gevonden om overdag de handen vrij te hebben. Voelt meer geborgen voor haar misschien. We bieden wel telkens eerst diverse keren een speentie aan maar uiteindelijk gaat ze lekker slapen. Misschien voor jullie het proberen waard?

3 jaar geleden

Bij ons komt er trouwens nog boven op dat hij ook niet slaapt in de auto of kinderwagen. 😅 Ik denk dan maar dat hij de geborgenheid echt nog nodig heeft. En ookal is dit zwaar voor mij met momenten.. Geef ik hem dat wel graag. Er komt een tijd dat ze niet meer zo aan ons hangen 🥰

3 jaar geleden

Dito, onze kleine meid van bijna 13 week wil alleen in de draagdoek of draagzak slapen. Dit is ze gewend omdat ik haar moest dragen vanwege verborgen reflux en erge darmkrampjes. In het ledikant of box slapen lukt niet, dan gaat ze meteen krijsen (begint met huilen en gaat over in krijsen). Vanalles geprobeerd maar niets werkt. S’avonds is ze zo moe en voed ik haar in slaap en dan slaapt ze wel in een ledikantje. Het waren zware 13 weken. Deze donderdag moet ik weer gaan beginnen met werken... hoop zo dat het op de opvang wel goed gaat.

3 jaar geleden

Reactie op Maaike007

Je bent zeker niet alleen... Mijn zoontje is morgen 10 werken oud en overd ...
Misschien heb je het al geprobeerd maar bij ons heeft de ‘Rockit baby’ aan de kinderwagen HEEL erg geholpen. Onze zoon valt in slaap tijdens het lopen en door de rocket thuis aan te zetten blijft hij heerlijk verder slapen.

3 jaar geleden

Wij hadden dit probleem ook en zijn vandaag naar de huisarts gegaan omdat hij ook stopte met drinken. Daarvoor sliep hij slecht en alleen bij mij. En als je hem neerlegde krijsen. Doorgestuurd naar kinderarts. Ze dachten aan reflux of koemelk allergie. Begonnen vandaag met indikken en ik heb nu al een ander kind. Zeg niet dat dit bij jullie ook het probleem is maar ben er nu wel achter dat niet kunnen neerleggen en gillen niet normaal is. Hij is donderdag 12 weken.

3 jaar geleden

Zit ze niet in haar sprongetje? Mijn dochter had toen ook echt een terugval in slaap (en het is nog steeds rommelig!) en huilde de hele dag... ik voel echt met je mee, het is zo zielig als ze hun ei niet kwijt kunnen. Ben je al bij een osteopaat geweest? Heeft ons erg geholpen!

3 jaar geleden

Reactie op Gulcan0801

Herkenbaar mijn dochter nu 10 wk slaapt ook niet middagen de nachten gaan w ...
Dit is fijn om te horen, want het klinkt heel herkenbaar! Zo fijn om niet de enige te zijn- ik hoor veel verhalen om me heen van mensen die zo'n makkelijke baby hebben.. En ik heb dus zelf verder het idee dat ze het hartstikke goed doet (in ieder geval als ze bij mij is), want je ziet die alertheid, het lachen, het slapen in de draagzak, het groeien,.maar wel het lastige inslapen en dat ze sneller bij anderen huilt.. Als ik zie dat anderen daar een mening over hebben en haar lastig vinden word ik echt onzeker... ik zie haar zelf niet als probleemkind, maar ga dan toch twijfelen.. het kan toch ook gewoon zijn dat ze pittig is?

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Heel herkenbaar. Ik lees alleen maar dingen over tevreden baby's.. Ons mann ...
Nou dit klinkt bekend! Vrolijk, maar ook snel ontevreden en gevoelig lijken voor prikkels... Zo niet leuk als daar dan over geoordeeld wordt :(.. al snap ik ook dat het voor je man niet leuk is natuurlijk, is hier thuis ook vergelijkbaar.. Hoop zo dat het makkelijker gaat worden over niet al te lange tijd! Bedankt in ieder geval dat je het deelt, want het doet me echt goed te weten dat ik niet de enige ben.

3 jaar geleden

Reactie op Maaike007

Je bent zeker niet alleen... Mijn zoontje is morgen 10 werken oud en overd ...
Ja de zin alles is een fase helpt mij ook wel echt door lastige dagen heen haha! Zo fijn om te weten al dat ik niet de enige ben. Hier ook geen succes met White noise.. maar ook kinderwagen of speen werkt niet. Draagdoek werkt daarentegen wel echt top, maar ze wordt wel steeds zwaarder en ook al is het soms echt lekker om mijn dochtertje dicht tegen me aan te hebben, soms word ik er nu ook wel beetje gek van..

3 jaar geleden

Reactie op Zoekie

Onze dochter van 8 weken wilde overdag ook alleen in de draagdoek, en niet ...
Wat fijn dat jullie hierachter zijn gekomen! Je hoort dat vaker over buikslapers! Ik heb het geprobeerd, maar als ik haar op haar buik leg dan tilt ze haar hoofd omhoog, gaat ze om zich heen kijken tot ze moe wordt en dan huilen😅.. dus ik vermoed van niet.. maar we blijven van alles proberen!

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Bij ons komt er trouwens nog boven op dat hij ook niet slaapt in de auto of ...
Is zeker waar!

3 jaar geleden

Reactie op QuirineR

Dito, onze kleine meid van bijna 13 week wil alleen in de draagdoek of draa ...
Ja pittig , het is zo zoeken dan he! Ik hoop ook voor jullie dat het goed gaat op de opvang!. Uiteindelijk is het vast zo dat het allemaal vanzelf goedkomt, maar ik vind het zelf soms lastig relativeren als je er midden in zit en het niet zo lekker loopt (slaapgebrek helpt ook niet mee)..

3 jaar geleden

Reactie op kellyszs

Zit ze niet in haar sprongetje? Mijn dochter had toen ook echt een terugval ...
Ik hoop dat het een sprongetje is! Ik weet het niet zo goed... wat was de reden om naar een osteopaat te gaan? Het huilen? Zelf vind ik het dus meevallen hoeveel ze huilt, maar bij anderen is ze lastiger en huilt ze snel sinds een week. Is het dan de geborgenheid die ze zoekt? Sprongetje? Kon ze maar praten...;)

3 jaar geleden

Kleine van mij is 9 weken. Ze is super lief! Huilt alleen als er iets is, maar stopt ook zodra ze bij je is. Maar.. het niet alleen kunnen slapen van 06:00 tot 23:00 is wel killing. Gelukkig “speelt” ze soms even zelf in de box of in de wipstoeltje als we eten, maar zodra ze moe is slaapt ze bij mij. Hierdoor erg beperkt in wat je ook nog naast moeder zijn kan ondernemen (even rommelen in huis, kleding uitzoeken etc.). Ik hoop als ze straks wat meer controle krijgt over haar bewegingen etc. het misschien verbeterd! Het gekke is ook dat ik haar in de nacht mag inbakeren, maar overdag helpt het niet 🤷🏼‍♀️