18 Reacties

3 maanden geleden

Hier ging het direct goed, de overgang was echt geen enkel probleem. Ik zou zeggen probeer het gewoon, als het nog niet lukt kan de slaapzak zo weer aan :)

3 maanden geleden

Wij zijn met 2 jaar overgestapt, gelijk met het bed (van 3wandig ledikant naar 1persoons). We hebben hem toen betrokken bij het in elkaar zetten van zijn nieuwe bed en heeft zelf zijn nieuwe beddengoed uitgekozen. Hij was hartstikke enthousiast en heeft direct goed geslapen

3 maanden geleden

Afgelopen zomer was onze zoon zo klaar met de slaapzak. Hij wilde deze niet meer aan, toen gelijk gestopt hij zei zelf tegen de slaapzak nee baby, mij groot. Het is gelijk goed gegaan, 1 nadeel als meneer het koud heeft gaat hij op het dekbed liggen met als gevolg hij af en toe in de nacht wakker word en gaat roepen, maar als het voor 6 uur is leggen wij hem onder het dekbed en meneer slaapt weer verder.

3 maanden geleden

Nee al heel lang niet meer. Met 2 jaar overgestapt naar een dekbed. Ging prima de overstap.

3 maanden geleden

Wij zijn 1,5 jaar geleden overgestapt op dekbed en nachtkleding. Ook direct naar eenpersoonsbed (laag bij de grond). Ging helemaal goed. Nu is het eenpersoonsbed fijn als we even erbij moeten liggen ;).

3 maanden geleden

Zo te lezen heb ik het nog lang volgehouden met de slaapzak 😆 Ik ga het proberen over een paar weken, dan zijn de nachten hier niet meer zo koud :)

3 maanden geleden

Wij hebben een paar weken geleden de deken geïntroduceerd, maar het gevolg is nu dat ze het allebei wil (en dus in een slaapzak onder een dekbed ligt. Iemand nog tips om van de slaapzak af te komen?

3 maanden geleden

Wij zijn er in de zomer mee begonnen! Dan hoeven ze geen Slaapzak aan en kunnen ze wennen aan een lakentje, dus als het kan zou ik het nog even een paar maanden uitstellen

3 maanden geleden

Nou even een update; ik had het er dit weekend met mijn man over, en meneertje S. zat lekker af te luisteren, want in de avond zei hij pontificaal dat hij zijn slaapzak niet meer wilde 😆 Nu 4 nachten met deken maar pfff, waar is mijn goed slapende kind gebleven? Elke nacht 2-3x eruit omdat zijn "deken niet goed zit" (niet koud), en om 6.00 "klaar met slapen". Ben ook zwanger en niet klaar voor gebroken nachten... Help!

2 maanden geleden

ons zoontje wil echt nog niet onder een deken. heel soms fleeckleedje over zijn slaapzak maar als wij later in de avond kijken heeft hij weg gedaan. het houdt hem wel nog even klein nog in een slaapzak. hij weet dat hij hem uit moet doen als hij wakker is en op de trap wil naar ons toe. misschien van de zomer proberen

2 maanden geleden

ons zoontje wil echt nog niet onder een deken. heel soms fleeckleedje over zijn slaapzak maar als wij later in de avond kijken heeft hij weg gedaan. het houdt hem wel nog even klein nog in een slaapzak. hij weet dat hij hem uit moet doen als hij wakker is en op de trap wil naar ons toe. misschien van de zomer proberen

2 maanden geleden

Reactie op P-gt

Nou even een update; ik had het er dit weekend met mijn man over, en meneer ...
Mijn zoon ging op 2,5 (mei 2023) over naar een groot bed. Ik kocht toen de kidz bag van Puckababy. Hij slaapt sindsdien met een slaapzak onder zijn donsdeken, ervoor enkel een slaapzak. Nu slaapt hij zelfs in de teddy slaapzak van puckababy met een dubbele dons en soms ook nog lakens van flanel 🙈 Vaak ging hij naast of bovenop zijn deken liggen gaandeweg de nacht. Zo wordt hij toch niet/maar weinig vroeg wakker door de kou. Als wij gaan slapen stoppen we hem nog eens terug in mocht hij toch niet goed meer liggen.

2 maanden geleden

Reactie op P-gt

Nou even een update; ik had het er dit weekend met mijn man over, en meneer ...
Ach nee, dat is ook wat! Hoe gaat het nu? Hier wisselt het trouwens, meestal wil ze geen slaapzak aan (kan m ook zelf uit doen). En schopt regelmatig de dekens weg in haar slaap. Ze slaapt overigens bij ons in bed, dat scheelt weet met uit bed gaan. Maar ze wordt daardoor wel eens wakker helaas.

2 maanden geleden

Hier een dochter met een verzwaringsdeken. Dat geeft heel veel rust 😀

één maand geleden

Reactie op Rensie

Ach nee, dat is ook wat! Hoe gaat het nu? Hier wisselt het trouwens, meest ...
We zijn maar gewoon weer teruggegaan naar de slaapzak (maar hij wil ook ingestopt worden onder zijn deken 😬). We proberen het later nog wel eens :)

één maand geleden

Bij ons de oudste ging in september in zijn grote bed en heeft tot maart in het grote bed in de slaapzak gelegen(tot 2,5 ongeveer) toen was hij er klaar mee, toen troffen wij hem altijd als wij naar bed gingen onder de deken uit in bed. Vanaf die tijd is slapen een drama, dus ik wil de jongste ook zeker tot ruim 2 in de slaapzak houden. Ik heb ook 2 kinderen die op jonge leeftijd altijd op de dekens liggen.

één maand geleden

Onze oudste 2 hebben 2 jaar lang in een slaapzak geslapen. Zij vinden onder een deken slapen niet fijn. En nog steeds niet trouwens. Oudste is inmiddels 6.5 en ligt het liefst zonder deken 😅 De jongste heeft nu een love to dream aan en die leg ik ook onder de deken maar binnen no time krijgt hij het voor elkaar om met z'n beentjes boven de deken te liggen 🤦‍♀️ Je kunt het altijd proberen en gaat het niet goed dan weer terug naar de slaapzak 😊