205 Reacties

3 jaar geleden

Je gaat in principe nooit van 5 naar 4. Wanneer je nog maar r melkvoedingen geeft, gaat je zoontje in de plaats groentenpap nodig hebben. Je mag altijs proberen zijn dagindeling te wijzigen om de late fles te veranderen maar de meeste baby s willen hun avondroutine niet aanpassen. Succes.

3 jaar geleden

Wellicht andere tijden zodat je laatste fles op een andere tijd is? Ik doe; 7.00 11:00 15:00 18:30 21:30 De laatste fles geef ik 30cc meer dan de andere flessen en dan moet ik haar altijd wakker maken om 7.00 maar in het weekend laten we haar liggen en komt ze zelf rond 8.30. Dan wordt het ritme: 8.30 12:00 15:30 19:00 22.00 Wie weet is dit voor jou ook wat?

3 jaar geleden

Reactie op Margaux2101

Je gaat in principe nooit van 5 naar 4. Wanneer je nog maar r melkvoedingen ...
Dit vind ik erg raar hoor want wij hebben een hele tijd 4 voedingen gegeven..

3 jaar geleden

Ze sloeg hier de fles 23 uur altijd over en kwam dan rond 4 uur. Wakker maken had geen zin. Sinds deze week slaat ze de fles van 4 uur ook over. Wij hebben de dag daarna (en nu dus nog) de 5 flessen over de dag verdeeld (5×180+5). Om 07.00/10.30/14.00/17.00/18.30. Dit werkt voor haar goed. Toevallig gisteren met cb over gehad en die hebben helemaal niet gesproken van 4 flessen en gaven aan de ze zelfs nog iets extra's "mag". Ze is vandaag 14 weken.

3 jaar geleden

Hier drinkt hij 4 flessen van 180 de laatste om 19.00/20.00. Dan breng ik hem naar bed en wordt hij om 7.00 wakker voor zijn fles. Dit doet hij denk ik al 1,5 week. Ik denk dat jij die laatste fles nog even moet blijven geven omdat je kindje minder per fles drinkt. Als hij meer drinkt kun je de laatste fles laten vallen.

3 jaar geleden

Reactie op Margaux2101

Je gaat in principe nooit van 5 naar 4. Wanneer je nog maar r melkvoedingen ...
Wij geven in overleg met CB ook nu 4 voedingen. We hebben gewoon op een dag gekeken wat er gebeurde als we de laatste fles niet meer gingen geven. Dan sliep ze dus gewoon door van 7 tot 7... Ze krijgt 7 uur, 11 uur, 3 uur en 7 uur 180 + 6 schepjes en gaat hier super op. De jeugdarts zei; ze meldt zich wel als ze honger heeft. Ze is komende dinsdag 14 weken, is nu 5600 gram en 60 cm.

3 jaar geleden

Reactie op kroketjemayo

Wij geven in overleg met CB ook nu 4 voedingen. We hebben gewoon op een dag ...
Overigens ook klein geboren maar echt mega gegroeid haha

3 jaar geleden

Nu vanacht voor het eerst geen flesje. En ook 13 weken. Ik kreeg steeds meer het idee dat ze niet echt trek heeft snachts. Dus deze week begonnen met de laatste fles iets ophogen en de nachtvoeding minder. Nu vanacht heeft ze heerlijk doorgeslagen en ook vanochtend rustig wakker geworden en niet huilend van de honger. Ons ritme: Zo rond 7uur uit bed en de eerste fles 230cc 7 schepjes, drinkt ze ongeveer 210 van 11uur 200cc 6 schepjes drinkt ze ongeveer 180 15uur 200cc 6 schepjes drinkt ze ongeveer 180 18.30 230cc 7 schepjes, fles gaat leeg. 19uur slaapt ze en dan dus tot ongeveer half 7/7 uur. Ze weegt ongeveer 6,4 kg denk ik, maandag cb

3 jaar geleden

Reactie op kroketjemayo

Wij geven in overleg met CB ook nu 4 voedingen. We hebben gewoon op een dag ...
Die van ons is 4909 gram en bijna 60 cm

3 jaar geleden

Reactie op kroketjemayo

Wij geven in overleg met CB ook nu 4 voedingen. We hebben gewoon op een dag ...
Hier zelfde. Dochter van 13 weken 5,4kg. Ze dronk al tijdje 4x per dag 180+6 (tijden ongeveer: 7u-11u-15u-19u) en dan voor haar laatste flesje rond 23u moesten we het haar al slapend geven want ze vroeg er niet meer om en het werd steeds minder en minder (30ml uiteindelijk). In overleg met kind&gezin besloten dat laatste flesje achterwege te laten want het had niet veel nut meer zo weinig en ze drinkt overdag al voldoende voor haar gewicht/leeftijd. Ik heb haar gisteravond om 19u zelfs 210+7 kunnen geven en dan heb ik haar gewoon laten doorslapen. Ze werd slechts een half uurtje eerder dan normaal wakker (wat zelfs kon gelegen hebben aan het feit dat ze in de namiddag/vroege avond langer dan normaal had geslapen). Dus zolang ze overdag voldoende drinken en het in overleg gebeurd, is het het proberen waard!

3 jaar geleden

Ik had dit nagevraagd bij het CB, nu weet ik dat er vaak verschillende adviezen worden gegeven, maar de kinderarts zei dat je kindje dit vanzelf doet. Die gaat de laatste fles dan niet meer opdrinken. Moet je je kindje wakker maken, maar gaat de fles nog wel goed, dan heeft je kindje het nog wel nodig. Meestal gebeurt het vanzelf als ze 6 maanden zijn en inderdaad meer/andere voeding krijgen. Ik wacht dus rustig af 😊

3 jaar geleden

Reactie op Margaux2101

Je gaat in principe nooit van 5 naar 4. Wanneer je nog maar r melkvoedingen ...
Vind ik ook raar. Ons zoontje krijgt sinds anderhalve week vaak ook maar 4 voedingen omdat die nu langer doorslaapt en zijn laatste avondvoeding altijd al oversloeg. Overdag hoeft die maar om de 4 uren vaak. Hij groeit als kool en is hartstikke vrolijk. CB zegt dat het prima is als die het goed doet.

3 jaar geleden

Ppff zo jaloers onze dochter is 12 weken en krijgt 7x de fles van 135 😭😭

3 jaar geleden

Reactie op Cassandra1994

Ppff zo jaloers onze dochter is 12 weken en krijgt 7x de fles van 135 😭😭
Hier net zo.. ook wel jaloers hoor 😝 onze dochter krijgt ook nog steeds 7 flessen, het ophogen lukt gewoon écht niet. Ze krijgt dit niet weg 🙃

3 jaar geleden

13 weken, klein ventje... drinkt 5x 165... maar niet altijd op... na de fles tussen 20 en 21 uur gaat hij slapen +- 22 uur en wordt dan om 7 a 8 uur weer wakker... persoonlijk zou ik niet naar 4 flessen gaan... vind 5 soms al een beetje weinig omdat hij niet altijd alles opdrinkt

3 jaar geleden

Hier 12 weken en 6x 165.

3 jaar geleden

Wij geven 2 flessen van 180 en 3 flessen van 150. Om 07:00 de eerste dan om de 3 uur en rond 19:00 de laatste. We moeten haar vaak om 07:00 uur wakker maken. Ze krijgt grotere hoeveelheden niet op en slaapt overdag vaak maar 45 tot 90 minuten per keer dus dit is zowel voor haar als voor ons een ideaal schema. Ze zal vanzelf wel een keer klaar zijn voor 4 flesjes.

3 jaar geleden

Reactie op Melissa3294

Wij geven 2 flessen van 180 en 3 flessen van 150. Om 07:00 de eerste dan om ...
Ze is trouwens 14 weken

3 jaar geleden

Ik voed in basis op verzoek, maar kom eigenlijk 9/10 keer uit op 7u, 11u, 15u, 19u en 23u. Sinds afgelopen week moest ik onze zoon voor de voeding van 23.00 uur echt wakker maken (voorheen kwam hij zelf). Dit ging volledig tegen mijn principes en gevoel in, dus na twee dagen ben ik daarmee gestopt. Ik heb hem zaterdag om 19.30 uur zijn laatste fles gegeven en hij sliep rond 21.00 uur. Zondag werd hij om 07.00 uur weer wakker. Gisteravond fles rond 19.00 uur en hij sliep tegen 20.00 uur. Vanmorgen kwam hij om 07.30 weer. Ik begin dus rustig met ophogen. Hij krijgt nu 2x 180+6 en 2x 150+5. Mocht een vijfde fles toch eens nodig zijn, dan krijgt hij die gewoon. Hij kan prima aangeven wanneer hij honger heeft.

3 jaar geleden

Reactie op xMeliss.,

Hier net zo.. ook wel jaloers hoor 😝 onze dochter krijgt ook nog steeds 7 ...
Hier ook nog op 6 flessen ze drinkt heel onregelmatig ene moment maar 80 andere keer drinkt ze zo 130 weg of soms nog meer maar krijg er geen regelmaat in 😣