191 Reacties

4 jaar geleden

Tuurlijk! Dan is m'n zoontje beschermd vanaf z'n geboorte!

4 jaar geleden

De gynaecoloog zei het kan vanaf 22 weken echter hoe eerder hoe beter.

4 jaar geleden

Ook ik zal deze prik nemen, beter voorkomen dan genezen.

4 jaar geleden

Ik heb de prik genomen toen ik zwanger was van mijn zoontje (2 jaar geleden) en ga het nu ook laten doen.

4 jaar geleden

Ja,ik ga volgende week

4 jaar geleden

Jep, ik ook. Mn hart huilde toen ik dat filmpje zag van een pas geboren lieverdje die zich kapot hoestte... Och. 😪

4 jaar geleden

Ik ga de 22-weken-prik sws nemen. Heb de afspraak al staan. Kinkhoest is echt héél naar bij een pasgeboren baby.

4 jaar geleden

Reactie op icsibaby

Je mag gewoon paracetamol tijdens je zwangerschap, maximaal 6x 500mg per da ...
Zijn inmiddels ook onderzoeken die zeggen dat paracetamol niet goed is tijdens zwangerschap...

4 jaar geleden

Wellicht een domme vraag. Maar waarom mag ik de prik wel in de zwangerschap maar mag een baby de prik pas als hij/zij 2 maanden oud is? Ik ben erg benieuwd of iemand me bij deze vraag kan helpen.

4 jaar geleden

Vraagje, moet je deze prik zelf aanvragen?? Mijn vk is er nl helemaal niet over begonnen 🤔

4 jaar geleden

Vraagje, moet je deze prik zelf aanvragen?? Mijn vk is er nl helemaal niet ...
Ik weet hier ook niks over 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Geebje

Ik weet hier ook niks over 🤷🏼‍♀️
De prik kan je aanvragen bij het CJG (centrum jeugd en gezin). Onderdeel van de vaccinatie cyclus. Wel zelf achteraan gaan :)

4 jaar geleden

Reactie op anoniem1888

Wellicht een domme vraag. Maar waarom mag ik de prik wel in de zwangerschap ...
Kwetsbaarheid

4 jaar geleden

Reactie op bobbie-d

De prik kan je aanvragen bij het CJG (centrum jeugd en gezin). Onderdeel va ...
Bedankt! Ik ga contact opnemen 😊

4 jaar geleden

Ik doe het niet, weet nooit wat voor schade het kan aanbrengen op het ongeboren kind.

4 jaar geleden

Ik neem hem ook, in mijn ogen is dit het beste voor ons kindje zodat hij of zij direct beschermd is vanaf de geboorte.

4 jaar geleden

Vraagje, moet je deze prik zelf aanvragen?? Mijn vk is er nl helemaal niet ...
Ik heb van de verloskundige een envelop gekregen met hierin informatie en zij hier staat in dat je de prik kunt halen bij het consultatiebureau

4 jaar geleden

Yes hier staat de afspraak al

4 jaar geleden

Hoi dames even een vraag welke prik i s dit er is mij vertelt dat je met 22 weken een prik kan halen tegen kinkhoest ???

4 jaar geleden

Reactie op Sunshine27

Hoi dames even een vraag welke prik i s dit er is mij vertelt dat je met 22 ...
Het is officieel de dkt prik(difterie, kinkhoest en tetanus) die je baby anders krijgt als hij 2 maanden is. Hij wordt voornamelijk gegeven om de kinkhoest en omdat het vaker voorkomt dat hele jonge, pasgeboren baby's het krijgen en het daarbij vaak ernstig verloopt. Ze weten uit onderzoek dat als de moeder in de zwangerschap wordt ingeënt ervoor, de kleine de eerste maanden nog word beschermd door de antistoffen die de moeder door die prik heeft gekregen. Hierdoor is het verloop in de meeste gevallen milder, mocht je kleine het oplopen.