21 Reacties

2 maanden geleden

Wij zijn ook al vanaf de zomer bezig en toen ging het best goed, alleen een aantal weken later dacht ze vindt het wel prima in mijn luier. We hebben het toen ook laten rusten en plassen doet ze de ene dag uit zichzelf op het potje en de andere dag weer alleen maar in de luier. Ga volgende week weer opnieuw proberen, dan heb ik verlof en meer tijd ervoor

2 maanden geleden

Onze zoon wordt zaterdag 3, zijn in mei vorig jaar begonnen. Zindelijkheidbox gebruikt met eigen draai eraan. Het poepen op de wc is een beetje op en af, plassen gaat altijd goed. Als het koud is, gaat hij liever op het potje want die staat in de huiskamer (voor het aquarium haha). Als hij bij de gastouder aan het spelen is, negeert hij zijn behoefte weleens en dan gaat het soms mis. Verder nooit meer. Sinds een week zijn we begonnen met het dutje ook zonder luier. We vragen dan vooraf of hij met onderbroek of luier wil slapen, laten hem vooraf plassen en als het goed gaat verdient hij een autootje. Tot nu toe geen ongelukjes.

2 maanden geleden

hier lukt het ook nog niet😉 als ik vraag of ze op het potje of wc wil plassen dan doet ze het soms wel..poepen zoiezo niet🙈 probeer er nu wel wat meer aandacht aan te besteden.... maar moet zelf nu wel wat meer energie er in te gaan steken 😁

2 maanden geleden

Hier zindelijk 2 weken voordat hij 3 werd! Alleen in de nacht nog een luier aan. Ik weet dat je geen tips wilt, maar hier werkte: 4 dagen samen thuis opsluiten in onderbroek en met een volle koelkast, doorpakken. Op dag 3 laatste ‘ongelukje’ en sindsdien is het klaar!

2 maanden geleden

Ons zoontje is vrijdag 3 geworden. Vorig jaar september waren we een maand samen op vakantie en toen was die aan het einde zo goed als zindelijk (met uitstapjes luier aan maar was altijd droog). Sinds we terug zijn is dat in 1 klap klaar. Hij gaf het pas aan als het te laat was en wilde totaal niet op de wc. We gaan in april weer een maand naar Spanje en willen het deze keer doorzetten.

2 maanden geleden

dochter (dec 3 jaar geworden) is sinds augustus zinderlijk. Zowel dag als nacht. Ontlasting en plas. ze had het binnen 2 dagen door, puur geluk denk ik maar wel fijn.

2 maanden geleden

Wij proberen hem regelmatig op de wc of potje te zetten maar hij wil vaak absoluut niet. Stickers plakken doet hem ook niks. Over 10 dagen zal zijn zusje geboren worden dus we laten het ook maar even tot het voorjaar en willen dan doorpakken. Zie er wel mega tegenop hoor, omdat hij al helemaal in paniek raakt als zijn luier doorgelekt is, laat staan zonder luier in zn broek! Binnenkort vast advies vragen hoe hiermee om te gaan.

2 maanden geleden

ons zoontje ook nog niet. hij snapt het wel en gaat ook wel op het potje of de wc verkleiner. maar hij vindt de luier soms gewoon makkelijker ofzo

2 maanden geleden

Hier sinds oktober volledig zindelijk overdag. Draagt ‘s nachts nog wel een luierbroekje, de ene keer blijft deze droog en de andere keer lekt hij door. Qua nachtzindelijkheid dus nog geen peil op te trekken 🤪

2 maanden geleden

Nog niet begonnen 😅

2 maanden geleden

Overdag is hij zindelijk vanaf 2 jaar en 3 maanden. Vanaf 3 jaar ook in de nacht. Hebben er weinig voor hoeven doen. Hij gaf het zelf aan dat hij geen luier meer wilde.

2 maanden geleden

We hebben hier heel lang geprobeerd vanaf 2j 3m tot 2j 9m ongeveer, ik had het idee dat hij het wel kon maar niet wilde. Stickers, speelgoed, tv/filmpjes, hij gaf er niks om. Toen op een dag M&M's erbij gepakt, 1 voor plassen en 2 voor poepen. Hij had het meteen door en hield graag zijn hand op elke keer als er iets in het potje zat.😅 Sinds die tijd overdag meteen zindelijk, 's nachts nog niet.

2 maanden geleden

Mijn dochter vanaf 2 jaar! Ging hier zo snel maar ze is dan ook de 4de dat scheelt. Iedereen deed mee met het zindelijk maken en zingen als het plasje was gelukt! Veel klappen en zingen 🎤 als het gelukt is is mijn tip!

2 maanden geleden

Het lukt hier niet. Hij wil wel op de wc zitten, en daar zet ik hen ook regelmatig op, maar hij houdt alles op totdat hij zijn luier weer aan heeft. Ik heb geprobeert een onderbroek onder zijn luier aan te doen, maar hij leek het niet erg te vinden daarin te plassen en te poepen. Ik heb een stickerkaart, maar dat boeit hem niet. Hij weet ook dat hij een ijsje krijgt als hij gaat plassen en poepen op de wc, maar zelf dat overtuigt hem niet. Dus ik weet het even niet.

2 maanden geleden

Bij mijn dochtertje, net 3, gaat het alleen goed als ze met blote billen rond loopt.. Dan gaat ze gewoon zelf op het potje als ze moet plassen. Maar als ze moet poepen vraagt ze om een luier. Dit gaat vanaf het voorjaar zo. 1 keer in het potje gepoept, helemaal blij en beloond met sticker. Maar daarna lukte het steeds niet, dus dat was eenmalig. Met een oefenbroekje plast ze in haar broek en dat boeit haar ook niks, wil vaak niet eens een droge broek aan.. Ik ben van plan om in t voorjaar weer door te pakken, want ze snapt het prima en kan het ook goed ophouden. Ben benieuwd!

2 maanden geleden

Reactie op Rensie

Bij mijn dochtertje, net 3, gaat het alleen goed als ze met blote billen ro ...
P.s. ze krijgt dan natuurlijk wel een droge broek aan, maar als het aan haar ligt niet 😅

2 maanden geleden

Onze dochter was overdag zindelijk met 2 jaar 5 maanden. met 2 jaar 9 maanden ook 's nachts. Daar stonden we wel even van te kijken maar mevrouw zegt heel duidelijk luiers zijn voor baby's haha! In het begin lieten we haar plassen voordat wij naar bed gingen anders riep ze rond 1 of 2 uur ik moet plassen! Nu red ze het klokje rond. Hier ook de zindelijkheidsbox met eigen twist gebruikt.

2 maanden geleden

soms gaat het dagen goed en dan wil ze er weer niks van weten. Nu alweer tijdje geen succes... Kreeg ik vandaag op de opvang te horen dat ze zó goed aangeeft dat ze moet plassen dat ze het wel een dag zonder luier willen gaan proberen. 🤣 Echt hoor, dat peuter brein. Dus nee nog niet zindelijk, maar ze zit er soort van tegenaan.

4 dagen geleden

Vanaf 2jaar hebben we een potje in de woonkamer. Vanaf verjaardag 3 jaar (januari) gestopt met de luier overdag . Afgelopen 3 week droge luier na de nacht. Nu ook nachtdieren weg! Whoohoi

2 dagen geleden

Al sinds 2j en 3 maanden zindelijk. We waren express vroeg begonnen want ik had ook gelezen dat het soms moeilijker is bij eigenwijze kindjes om later te beginnen omdat het gewoon in hun ritme zit. Nog wel veel ongelukjes, maar dit is meer als hij niet lekker in zijn vel zit... Bijvoorbeeld ineens een andere oppas, of papa ander werk met een ander ritme, en dan kan hij wel iedere 30 minuten in zijn broek plassen. Ben benieuwd hoe dat op school gaat :/