17 Reacties

19 dagen geleden

Kinderen bij elkaar op de kamer

19 dagen geleden

Verhuizen of verbouwen. Wij hopen binnenkort op een nieuwe zwangerschap en gaan daarom nu alvast verbouwen. We hebben 3 slaapkamers maar vinden er 1 te klein 🙈

19 dagen geleden

Nou wees maar blij ik woon in een jongerenwoning geen slaapkamers niks ik woon erin en partner en een zoon van net 2 dochter van net 1 en momenteel zwanger over 3 maanden ga ik bevallen dus moet je nagaan dat wij met 4 personen nog ff 5 personen hier gaan wonen en krijg geen urgentie zoveel dingen gedaan zoals gemeente buurtteam advocaat ze doen niks ze zeggen blij zijn dat je in een huis woont je hebt een onderdak :-) en huis nog eens volop schimmel had ik dat maar mop 2 kamers 😬

18 dagen geleden

Wij hebben ook maar 2 slaapkamers. Verbouwen zou kunnen, maar daar gaat veel geld in zitten, dus we wachten ermee. Eerst kijken hoe de kinderen met elkaar op kunnen schieten en hoe de babytijd van de 2e gaat zijn. Ik verwacht wel dat ze op een gegeven moment samen in 1 kamer zullen slapen. En als dat echt niet gaat, dan zullen we moeten verbouwen. Bij sommige gezinnen gaat het supergoed lees ik :)

18 dagen geleden

Hi! Wij hebben (nog) geen tweede, dat is wel de wens. Wij hebben ook maar 2 slaapkamers. Huurwoning dus verbouwen gaat m niet worden en iets kopen, tja 🥲 dat gaat hem voorlopig (lees jaren) ook niet worden. Ik heb hier heel erg mee gezeten, soms nog steeds. Ik kom zelf uit een eenouder gezin waar we met z’n 5en 2 slaapkamers moesten delen. Ideaal was het niet, denk mede doordat ik met m’n moeder samen een kamer moest delen tot ver in de puberteit. Ik denk/hoop dat het allemaal wel mee valt zolang (indien het kan) je niet de kamer met je ouder(s) hoeft te delen 😅 Met andere woorden, ik zou ze dan een kamer laten delen 😊

16 dagen geleden

Hier 2de op komst en ook maar 2 slaapkamers, plan is om ze gewoon samen op een kamer te leggen. Op de opvang slapen ze met 15 op een kamer dus komt vast goed ;)

16 dagen geleden

Reactie op jipjvw

Hier 2de op komst en ook maar 2 slaapkamers, plan is om ze gewoon samen op ...
Goh..daar stond ik niet eend bij stil! Haha..dankjewel! Ik heb er ook wel vertrouwen in..maar vindt het toch spannend..

12 dagen geleden

Reactie op Ersin

Nou wees maar blij ik woon in een jongerenwoning geen slaapkamers niks ik ...
Niet verkeerd bedoeld maar waarom begin je aan 3 kindjes zo kort op elkaar wanneer de woonsituatie verre van geschikt?

12 dagen geleden

Reactie op babykamer

Niet verkeerd bedoeld maar waarom begin je aan 3 kindjes zo kort op elkaar ...
Hiervoor heb ik niet gekozen. Door de pil heen zwanger geraakt😀

11 dagen geleden

Reactie op Ersin

Hiervoor heb ik niet gekozen. Door de pil heen zwanger geraakt😀
Alle keren? 😱

11 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Alle keren? 😱
1e bewust 2e ivm keizersnee moesten me baarmoeder en eierstokken rusten voordat ik een spiraal kon plaatsen en kon beginnen met de pil dat mocht niet vlak erna gelijk zwanger geraakt en 3e door de pil heen :-)

11 dagen geleden

Reactie op Ersin

1e bewust 2e ivm keizersnee moesten me baarmoeder en eierstokken rusten voo ...
Wauw! Weet je..voor is de woonsituatie kak..maar als ik me bedenk hoe mijn ouders (Marokkaanse afkomst) hebben moeten leven..denk ik..wat zeuuuuuur ik. Zij sliepen als sardientjes naast elkaar.. in een kamer dat diende voor alles..toilet.. badkamer..keuken..slaapkamer en huiskamer..met 10 kinderen.. Hij zei zelfs ..als er een luizen had.. zag je ze van het ene hoofdje naar het andere springen ..🥲 Het enige wat jullie kids gaan meekrijgen is en al gezelligheid..is een knusse woning..alles iedereen dichtbij en veilig..en zijn onderzoeken gedaan dat een kind tot 7 jaar bij zijn ouders moeten slapen..

11 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Wauw! Weet je..voor is de woonsituatie kak..maar als ik me bedenk hoe mijn ...
Ja inderdaad klopt ook natuurlijk!! Als je ook zo bekijkt had mijn overgroot oma 11 kinderen in een dorp maar tegenwoordig zijn kinderen des tijds heel gevoellig ben ook nachten dubbel wakker me dochter kreeg eerste tandtjes maakte me zoon wakker die naar voorschool gaat en heeft moeilijke ontslasting nachten wakker we slapen allemaal in 1 maarjaaa hier in nederland vooraal amsterdam is moeilijk om een woning urgentie te krijgen!

11 dagen geleden

Reactie op Ersin

Ja inderdaad klopt ook natuurlijk!! Als je ook zo bekijkt had mijn overgroo ...
Ja..dat begrijp ik echt wel.. je kunt ook niet zeggen..ik ga met de baby naar de woonkamer..

11 dagen geleden

Reactie op MumOfTwo

Ja..dat begrijp ik echt wel.. je kunt ook niet zeggen..ik ga met de baby na ...
Nee helaas niet😫 er zit geen muur tussen maar een hele dunne plaat ertussen het echo’t niks aan te doen we moeten het maar zo doen

8 dagen geleden

Hier twee kindjes en ook maar twee slaapkamers. Onze kinderen (zoontje van 4 en dochter van 2) slapen bij elkaar op de kamer en dat gaat echt hartstikke goed 😊 Onze jongste sliep tot ca 4 maanden bij ons op de kamer en toen voorzichtig aan geprobeerd bij haar broer op de kamer te leggen. Dat ging al snel heel goed, want op de opvang sliepen ze ook met veel kindjes bij elkaar, dus die geluiden zijn ze wel gewend. Als de ene wakker was, sliep de ander er eigenlijk gewoon doorheen en zo is het nog steeds. Ze vinden het beiden echt onwijs gezellig en in de ochtend, als zoon wakker wordt, gaat hij regelmatig naast haar bedje zitten (of klimt er in) met een boekje en gaat hij haar voorlezen, zo lief is dat! Ik geniet daar echt van🥰 het is ook extra gezellig met naar bed brengen vind ik, samen boekjes lezen en liedjes zingen, dan allebei kusje en knuffel en dan slapen ze. Wij overwegen wel eens om een uitbouw te laten maken boven maar dan zou die derde kamer waarschijnlijk eerst een logeer/werkkamer worden, want die twee vinden het nog veel te leuk bij elkaar😁💕 Kreeg van tevoren veel bedenkelijke opmerkingen van mensen over hoe dat dan moest met maar twee kamers, want ze konden toch zeker niet bij elkaar? Maar dat viel dus alles mee, het is echt maar net wat je gewend bent als kind hè, vroeger gebeurde dat overal zo en ging dat ook prima. Als ze wat groter worden is een eigen kamer wel fijn, maar voor nu… ik gun iedereen de kinderen bij elkaar op de kamer om eerlijk te zijn 😉

8 dagen geleden

Dan schuift hij de voorleesstoel naast haar bed en klimt ie er zo bij, dan hoor ik ze kletsen of samen liedjes zingen. Beste manier om wakker te worden kan ik je vertellen😍😍