26 Reacties

één jaar geleden

Ik had een koper spiraal laten plaatsen aangezien de mirena bij mij alles afvlakte, en andere anticonceptie bij mij weinig nut heeft omdat ik niet consequent genoeg ben. Maar iedergeval ik kreeg er last van na ongeveer een halfjaar kon hef niet plaatsen werd langzaam erger kon op bepaalde momenten niet eens bewegen van de pijn. Allerlei onderzoeken gehad niks gevonden. Uiteindelijk gewoon gevraagd of ze alsjeblieft de spiraal weg wilde halen. En sindsdien gaat het stukken beter. Kan weer bewegen geen buikpijn meer. Wij doen gewoon voorzichtig geen anticonceptie en als het komt dan komt het. Maar aangezien onze eerste ook 14 maanden op zich liet wachten zal het niet zo vaart lopen.

één jaar geleden

Reactie op Ulls

Je zou eventueel ook kunnen overleggen met je gynecoloog voor een spiraal ( ...
Mag wel langer hoor koper sowieso 10 jaar mirena 5 jaar maar dan is de garantie eraf ik heb de mirena 9 jaar gedragen nooit er zwanger door geworden. Wou mijn mirena destijds laten vervangen maar mijn huisarts zei toen niet nodig je hebt geen garantie meer maar de hormonen doen wel gewoon nog ze werk hij heeft meerdere patiënten die ze al zolang erin hadden.

één jaar geleden

Mag wel langer hoor koper sowieso 10 jaar mirena 5 jaar maar dan is de gara ...
Haha bijzonder dat een huisarts zegt, ach, geen garantie meer maar laat lekker zitten joh😂 Ik heb na de bevalling een mirena laten zetten en mn huisarts gaf aan dat ze nu 6 jaar kunnen blijven zitten ipv 5 wat vroeger zo was. Je hebt tegenwoordig ook een kyleena spiraaltje. Dat is ook een hormoon spiraal maar veel kleiner en veel minder hormonen. Ik heb gekozen voor de mirena omdat je menstruatie dan uit blijft wat ik wel heel prettig vind en dat heb je met de kyleena niet. Ik heb begrepen dat je van de koperspiraal zelfs heftiger kan menstrueren maar daar heb ik geen ervaring mee. Daarnaast vind ik het een voordeel dat je wel gewoon je eisprong houdt en als je hem laat verwijderen je direct weer vruchtbaar bent.

één jaar geleden

Reactie op Ann0201

Wij gebruiken condooms en ik hou mijn cyclus bij. Tijdens mijn vruchtbare p ...
Hahaha nou idd. Condoomgebruik is vaak bij mannen een ergernis. Terwijl ze die alleen tijdens de sex gebruiken. Anticonceptie doet zo veel met een vrouw en dat 24/7. Maar laten we vooral geen condoom gebruiken 😂

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Haha bijzonder dat een huisarts zegt, ach, geen garantie meer maar laat lek ...
Nou ja dat is gewoon ervaring als huisarts en het bespaart ook gewoon kosten daarbij ben nooit zwanger geraakt met dus ja hij heeft ze werk gewoon al die tijd gedaan. Ik begin gewoon niet meer aan anticonceptie dan maar gewoon mijn cyclus in de gaten houden maar voel me teminste nu wel gewoon normaal

één jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hahaha nou idd. Condoomgebruik is vaak bij mannen een ergernis. Terwijl ze ...
Niet alleen bij mannen Ik heb er ook een hekel aan je voelt er minder door en ben daarin niet de enige