15 Reacties
4 jaar geleden
Heb je idee dat ze krampen heeft.
En heb je ouderwets inbakeren in een hydrofiel doek geprobeerd.
Wij hebben een dochter met goede doorzettingsvermogen en ik had dit ook en hier hielp overstappen naar nutrilon omneo en ouderwets inbakeren.
Ze heeft toen halfuur gehuild en daarna sliep ze gewoon 4 uur
4 jaar geleden
Als er hier gehuild wordt door overprikkeling of oververmoeidheid, helpt er maar 1 iets: de draagzak in en een blokje gaan wandelen. En dan ook echt buiten he, binnen zal niet werken, dat heeft ze door.
Gewoon wandelend op de arm of liggend op de arm helpt dan ook niet. In de draagzak is het nog twee minuutjes huilen om dan rustig te worden en na 10 minuutjes slaapt ze. Na 20 minuutjes kan in dan gaan zitten, maar hou haar meestal wel nog in de draagzak voor de zekerheid. Dus misschien is dat een idee?
4 jaar geleden
Ook in de wandelwagen blijft ze helaas huilen 😔. Ze ligt inderdaad ook ingebakerd in een inbakerdoek want met een hydrofiele doek kreeg ik het zelf niet strak genoeg voor elkaar 🙈. We gebruiken een combi van omneo en normale nutrilon en darmkrampdruppels, heb niet echt het idee dat dat het probleem is..
4 jaar geleden
Ik zou darmkramp druppels even weglaten want die kunnen het erger maken.
Wat je zou kunnen proberen is probiotica ik gebruik zelf het merk vitals kan je bij bol.com kopen.
Hier hielp een draagzak en wandelwagen ook echt totaal niet.
Ik zou echt dat inbakeren weer proberen gewoon.
Grote hydrofiel doek in een driehoek vouwen en dan je kindje in het midden leggen.
Anders even YouTube filmpjes bekijken je hebt ook meerdere manieren kijk wat het handigst is.
En probeer anders even te contacten met het cb want zo achter het schermpje is natuurlijk moeilijk te beoordelen.
Ik heb dat toen gedaan ik heb er huilend gezeten toen kreeg ik ook gewoon hulp.
Cb raadt hier af om te mengen ze hebben liever 1 fles helemaal normaal voeding en 1 omneo.
Ik wou overstappen naar een ander merk en kreeg dit advies want zo kan je namelijk zien of de darmen de andere voeding goed kan verteren.
En de huil piek zit namelijk tussen de 6 a 8 weken
4 jaar geleden
Kan het zijn dat ze overprikkeld is? Mijn zoontje heeft dit ook met tijden. Ik merk dan dat hij zichzelf wakker houdt wat op een gegeven moment resulteert in een forse huilbui waarbij niets werkt om hem te troosten. Ik weet op zo'n moment dat er niets erg aan de hand is en dat hij zijn prikkels er gewoonweg uit moet huilen. Het enige wat ik doe is hem tegen mij aan vasthouden in een donkere kamer zonder prikkels en hem laten huilen tot het stopt. Geen extra aai of kus want ook dat zijn extra prikkels. Vandaag duurde dat 20 minuutjes maar daarna is hij rustig en kan hij zijn slaap pakken. Door hem vast te houden voelt hij mijn aanwezigheid en hoop ik dat hij zich veilig en niet alleen voelt.
4 jaar geleden
Je zal het misschien niet fijn vinden om te horen maar ik vind dat jou schuld gevoel terecht is.
Een baby’tje 20 minuten aan zijn “lot” over laten. Compleet overstuur in slaap laat vallen zonder enig troost is in mijn ogen niet oké. Baby’s huilen niet om jou te pesten. Okal werkt niks, dat je er bent is voor je baby al genoeg. Okal stopt het het huilen niet. Hij is in elk geval niet alleen. Hoe erg is het als jij maar roept en roept omdat het het enige is wat je kan, maar niemand komt. Dat breekt toch je hart. Dit is hoe ik er in sta. Ik bedoel er verder niks mee, iedereen doet het op z’n eigen manier maar dit zou niet mijn manier zijn. Hopelijk wordt het snel beter. Sterkte en succes.
4 jaar geleden
Kan het zijn dat ze overprikkeld is? Mijn zoontje heeft dit ook met tijden. ...
Dat is bij onze zoon ook het geval, overprikkeld.. slurpt alle indrukken op de dag op als zoete koek en slaapt het liefst niet of nauwelijks. Daardoor met regelmaat eindeloos huilen. Wel op de arm met oordoppen in (ja ja, oordoppen zijn lifesavers). Ik gebruik alleen de 'shhh' en tik met mijn vinger op zijn billen, dat werkt rustgevend bij onze knul. Gaat steeds beter, van 5 uur huilen naar ongeveer 5 a 10 min voor het slapen (wel ieder slaapje) in 3 weken tijd, iedere 2 dagen ging het ietsjes sneller. Kost wat doorzettingsvermogen van de ouder, dat wel 😩
Ik ben nu ook intens gelukkig dat hij niet meer zo lang huilt.. niet alleen je moederhart breekt maar je hoort je kind ook nog huilen terwijl hij stil ligt te slapen. 🥴
Wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij jullie dochter ook het geval is, dat durf ik ook niet te beoordelen. Wel heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat jullie snel vinden wat haar doet laten huilen!
4 jaar geleden
Iemand heeft vorige week een topic gemaakt met huil uurtje in de avond.
Hier staan veel tips en tricks in om je kindje rustig te krijgen.
Ook hier hebben we een dame met wat wij denken een pittig karakter die zich niet zomaar overgeeft aan de slaap. Ik pas nu een aantal dagen deze tips en tricks toe en vandaag heeft ze zowaar in haar eigen bedje geslapen overdag. Het vraagt echt wat doorzettingsvermogen en ik vind het ook mega zwaar om in totale stilte te zitten met haar, maar het werkt. Misschien kun je dat proberen? Ik zal de link er even bij zetten.
Het klinkt namelijk als oververmoeid zijn in combinatie met prikkels.
Een goede white noise apparaat doet hier ook wonderen!
Heel veel succes gewenst! En voel je niet schuldig, ik denk dat elke moeder wel een keer met haar handen in het haar zit en het even niet meer weet.
https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-januari-2022/huiluurtje-s-in-de-avond-56GAmL
4 jaar geleden
Reactie op MamaStorm
Je zal het misschien niet fijn vinden om te horen maar ik vind dat jou schu ...
Hier ben ik het ook mee eens. Toen ik je bericht las dacht ik; 20 minuten alleen laten huilen. Dat is voor een klein baby’tje echt te lang. Dat je voor jezelf even een time out nodig hebt snap ik. Maar langer dan 5 minuten zou ik dit niet doen 😏
4 jaar geleden
Voor wat betreft je schuldgevoel: volgens mij doet iedere ouder zijn stinkende best zo goed mogelijk voor je kind te zorgen. Dat is al moeilijk genoeg, en dan helpt het niet als gezegd wordt ‘je schuldgevoel is terecht, want 20 minuten laten huilen is slecht.’
Ik denk dat het -zeker als je meer dan één kind hebt- al moeilijk genoeg is om alle ballen omhoog te houden: tips werken dan echt beter. Die heb ik niet anders dan wat gezegd is.
4 jaar geleden
Reactie op Littleone2021
Hier ben ik het ook mee eens. Toen ik je bericht las dacht ik; 20 minuten a ...
Ik vind het wel te kort door de bocht om direct te benoemen dat ze aan haar lot over wordt gelaten. Dat staat nergens beschreven toch? Wij kregen vanuit CB ook het advies om te laten huilen met de 5-10-15-20 regel. Dus om dat aantal minuten even een aai over de bol geven en laten zien dat je er nog bent.. onze zoon was toen 4 weken. Dat was uiteindelijk dus ook 20 min laten huilen, in bed. (Het advies hielp niet, daar niet van.. ) maar bedoel maar te zeggen dat er echt wel methoden zijn, die nog steeds toegepast en aangeraden worden. Iets goed of fout keuren uit een zeer klein stukje informatie vind ik dan ook best weer pittig ;)