10 Reacties
één jaar geleden
Wat schrikken hè! Bij mij zijn ze er bij week 28 achter gekomen. Ik heb een slechtwerkende placenta in de familie zitten, zelf ook met 35 weken gehaald met geboortegewicht <1500 gram. Ik kreeg daarom uit voorzorg al medicatie vanaf week 12. Tot week 28 ging het dus goed, daarna niet meer. Baby is uiteindelijk blijven zitten tot 41+3 en geboortegewicht p8. Ik wilde haar juist niet eerder laten halen omdat ik haar elke dag in mijn buik gunde die ze kon groeien. Uiteraard goed gemonitord door het ziekenhuis. Maar hier is dus alles goed gegaan en vertoonde ze alleen wat prematuur gedrag, zoals temperatuur niet kunnen reguleren. Na 2 weken deed ze het prima en ze ontwikkelt zich nu heel goed! 😊
één jaar geleden
Wat schrikken hè! Bij mij zijn ze er bij week 28 achter gekomen. Ik heb een ...
spannend zeg! We zijn even oud ook zie ik, toevallig haha. Bij ons zit het niet in de familie. Ik slik ook medicijnen vanaf week 12. Echter helpen die tot op heden dus niet. Blijf ze wel slikken. Ze is in 2 weken tijd best wel afgebuigd qua groei wat het extra spannend maakt en daardoor dus ook extra verdenking op eerder halen. Ze zeiden in mijn situatie dat het waarsch beter is haar eerder te halen omdat ze het dan buiten de buik beter heeft als in de buik. Zo spannend allemaal. Ben er vandaag ook behoorlijk van slag van en dan ben ik “pas” 26 weken en moet ik nog (hopelijk) even door met deze onzekere tijd. Wat een stress.
één jaar geleden
Reactie op Mr92
spannend zeg! We zijn even oud ook zie ik, toevallig haha. Bij ons zit het ...
Ja dat was bij ons precies hetzelfde verhaal inderdaad. Zo onzeker dan he. Bij mij was ze ook afgebogen van p45 naar p10 tussen 2 metingen. Maar daarop is ze daarna dus vrij stabiel gebleven, en heeft ze gelukkig zo lang bij me mogen blijven zitten! Ik ga voor je duimen dat het bij jou ook zo goed zal gaan!
één jaar geleden
Bij 28 weken zijn ze er bij ons achter gekomen dat onze dochter niet meer leek te groeien, P1, van om de dag CTGs naar met 30 weken elke dag (dus opgenomen)2 maal CTGs. Met 30 weken was ze P0. Uiteindelijk na een lange ziekenhuis opname met 35,5 gehaald middels een keizersnede. Het was een enorm spannende tijd, elke CTG kon maken dat ze gehaald zou moeten worden. Met haar geboorte was ze 1690 gram. We zijn 11 dagen opgenomen geweest op neonatologie, met 1790 mochten we al naar huis, zo enorm goed deed ze het! Het is nu een stoere, dappere gezonde meid van 1,5. Ook bij mij bleek na onderzoek van de placenta dat deze niet in orde was. Ze kreeg dus niet voldoende voeding, al het vruchtwater was bijna al die weken nagenoeg op, vooral haar buikje was heel klein (hoofdje en beentjes waren wel goed van formaat). We hebben tussentijds longrijping gehad. Ik hoop dat je steun kunt halen uit onze kleine strijder, het is heel erg spannend, laat je goed in de gaten houden. Maar bij ons is alles helemaal goed gekomen!
één jaar geleden
Hier was onze dochter een iets meer dan weekje oud, 2 dagen voor we naar huis gingen. Heel klein, maar heel dapper! Tegen ons zeiden ze, het is goed dat het een meisje is, die zijn super stoer! Als je vragen hebt, of het er over wilt hebben, iets aan onze (verdere) ervaringen hebben, schroom niet en vraag het!
één jaar geleden
Reactie op Maaike331987
Bij 28 weken zijn ze er bij ons achter gekomen dat onze dochter niet meer l ...
Jeetje wat heftig zeg en fijn dat het nu zo goed gaat! Ik heb al een zoontje en zie er daarom erg tegen op dat ik wellicht ook opgenomen wordt ofzo. Het is dan niet anders, maar kan en wil hem echt niet missen. 😕 Ik moet vanaf vorige week wekelijks zo’n doppler meting en om de week een groeiecho. Super spannend. Ze zeiden tegen mij ook dat het zo kan zijn dat ze haar morgen al moeten gaan halen. Wat een topper jullie meisje! 🩷🍀 Hier is het vooral het hoofdje en buikje. Die zitten beide op de p3 en beentjes p10. Ik word nu goed in de gaten gehouden, al heb ik thuis in de tussentijd erg spanning. Ik ben best wel bang voor wat komen gaat.
één jaar geleden
Reactie op Mr92
Fijn dat alles nu goed gaat. Ben je uiteindelijk ook ingeleid?
Ik had de dag voor mijn bevalling een inleiding gepland staan. Helaas werd die afgezegd ivm personeelstekort in het ziekenhuis door corona. Die dag was heel pittig, omdat ik wist dat ze eigenlijk moest komen maar het dus gewoonweg niet kon. En het was geen spoed (gelukkig). De dag erna mocht ik 100% zeker komen, maar die nacht is de bevalling spontaan op gang gekomen. Wel naar de afspraak gegaan omdat ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar inleiding dus niet meer nodig geweest.
één jaar geleden
Reactie op Mr92
Jeetje wat heftig zeg en fijn dat het nu zo goed gaat! Ik heb al een zoontj ...
Oh wat heftig ook voor jou. Bij mij is het veel gegaan over ‘eerder halen’, maar nooit over ‘misschien al morgen’. Dus ze schatten het bij jou misschien ook anders in dan bij mij destijds.
Bij mij waren de doppler metingen dus steeds goed, waardoor ze mocht blijven zitten. Deze kreeg ik elke 2 weken + groeiecho. Ze bleef toen dus wel groeien op haar eigen lijn.
Toen ik een normale termijn had bereikt mocht ik zelfs voor de reguliere controles terug naar de verloskundige.
Ik duim voor je morgen!