19 Reacties
één jaar geleden
Hier echt precies hetzelfde. Alsof ik mijn zoontje lees.
De groenten in smoothie ga ik ook nog proberen. En hoe maak je die groente pannenkoeken?
één jaar geleden
Hier volledig hetzelfde beeld. Ter relativering: bij onze oudste gehoord van een medewerker van het cb dat het al goed is als ze een maaltijd per dag goed eten (om te kunnen groeien). Misschien dat dat je rust geeft? Ik weet ook uit ervaring dat eetgewoontes van die kleintjes de komende jaren nog vaak zat zullen veranderen, dat maakt het voor mij ook wat draaglijker. Succes ermee.
één jaar geleden
Reactie op Janine kamp
Hier echt precies hetzelfde. Alsof ik mijn zoontje lees.
De groenten in sm ...
Ik had wat gegoogled en later zelf aangepast. Uiteindelijk maak ik ze met courgette of wortel oid, +- 200 gram groenten, deze eerst koken of bakken, mengen met +- 200 ml melk, 2 eieren en +- 150 a 180 gram bloem, eventueel wat meer of minder tot de dikte je aanstaat en dan bakken als een pannenkoek 🥞
één jaar geleden
Reactie op cloud
Hier volledig hetzelfde beeld. Ter relativering: bij onze oudste gehoord va ...
Wel heel fijn om te lezen dat anderen dit ook meemaken. Dat stelt me inderdaad wel wat gerust. Vannacht was ze wakker geworden en kon ze me toch een soort van zeggen dat ze trek had. Dat vond ik wel lastig. Wat doen jullie met het avondeten? Geef je brood of iets anders of gaat jullie kleine ook wel eens zonder eten naar bed?
één jaar geleden
Ohh hier echt precies hetzelfde. Om gek van te worden en het motiveert ook écht niet om dan te gaan koken. Als ze toch alles laat staan.
Ze wordt hier ook tussen 05.00 en 05.30 elke ochtend wakker. Ik ben bang dat het door de honger komt. Wil graag van die vroege ochtenden af. Maarja... What to do?
één jaar geleden
Hier ook aan de gang! Wilt vaak ook niks meer proeven en zegt dan; nee, niet lekker. Om gek van te worden!
Wij maken een bord met avondeten en kijken wat/of hij daarvan eet. Daarna krijgt hij nog wat fruit en yoghurt en dat houden we zo aan.
Probeer zoveel mogelijk de strijd uit de weg te gaan en te voorkomen dat etenstijd een negatief iets gaat worden..
Iemand nog tips voor smoothies met groente?
één jaar geleden
hier eet mijn dochter wel maar ook minder en ook weleens een maaltijd gewoon geskipt.
ik heb het losgelaten en ga geen druk op haar uitoefenen.
de groente geef ik in de middag als snackgroente.
dat wordt namelijk wel gegeten.
als kinderen echt honger hebben eten ze wel dat zag ik ook aan mijn dochter
en ik geef oo de dagen dat ze amper eet meer melk voor naar bed.
één jaar geleden
Ik weet niet of deze tip voor jou van toepassing zal zijn. Maar mijn zoontje at de laatste tijd gewoon niets meer goed (van groentewafels, groentepannekoeken, smoothies tot groentemuffins). En miraculeus, per toeval, de oplossing gevonden. Hij eet een stuk beter sinds wij zijn overgeschakeld naar een gewone stoel. (nog wel voor peuters ntrlk) Maar sinds hij mee aan tafel kan schuiven heeft hij echt meer het gevoel dat hij mee kan doen me de volwassenen zeg maar. Alles eet hij nog niet, maar wij komen eeecht van ver 😅
één jaar geleden
Reactie op Vrhgn
Ik weet niet of deze tip voor jou van toepassing zal zijn. Maar mijn zoontj ...
ja dat heeft hier ook een heel stuk geholpen al eet ze soms gewoon nog steeds niet.
maar een stoelverhoger heeft hier enorm geholpen
één jaar geleden
Reactie op Femia007
Wel heel fijn om te lezen dat anderen dit ook meemaken. Dat stelt me inderd ...
Geregeld geen echt warm avondeten hier (de hoeveelheid hapjes die hij dan heeft geprobeerd is te verwaarlozen), maar dan geven we geregeld wat yoghurt aangedikt met pap, of dikke pap. Dat scheelt vaak ook met extreem vroeg of normaal wakker worden (qua tijd), maar dat is ook geen zekerheid hoor 😂
één jaar geleden
Reactie op Femia007
Wel heel fijn om te lezen dat anderen dit ook meemaken. Dat stelt me inderd ...
Wij bieden (op aanraden van meerdere artikelen etc) altijd 1 alternatief aan, namelijk brood (dit wil ze meestal wel) en na het eten krijgt ze altijd nog een banaan en een papfles, dus uiteindelijk zit ze dan wel vol tot de ochtend. Het belangrijkste is om niet meer vanalles uit de kast te gaan trekken tot ze wel iets lust want dan krijg je dus kieskeurige eters. Verder eet mijn dochter alleen als ze tv kijkt of met speelgoed aan de gang is en ze afgeleid is. Zodra de focus op het eten ligt, krijg ik er geen hap in. Ik heb dit voor nu geaccepteerd, het is zo voor haar een rustmoment, en zij eet dan redelijk. Het liefst had ik natuurlijk geen schermpjes op tafel maar dat komt in een later stadium wel als we gewoon aan tafel kunnen gaan kletsen.
één jaar geleden
Hier heel herkenbaar. Ze wilt niet eten omdat het gewoon een fase is en ze in de peuterpubertijd zit. Wij geven haar straf als ze niet wilt eten. Dus op de trap zitten en of in de hoek. Daarna mag ze terugkomen als ze gaat eten. Werkt hier top!