9 Reacties

één jaar geleden

Geen echte tips of adviezen, maar mss helpt het al een eventuele man of partner het doet? Soms ontstaat er bij bepaalde dingen ineens een voorkeur voor een vd ouders?! Sterkte!!

één jaar geleden

Ik heb hier het zelfde... mn dochter is ook 22 maanden. Al een aantal weken is het drama met baderen en deed ik het super snel ook v haar zodat ze sneller ervan af zou zijn maar dat heeft juist aferechts effect gehad... wat ik afgelopen zaterdag heb gedaan is eerst dr haar gewassen in de wasbak en daarna badje dat ging iets makkelijker maar nog steeds hysterisch ( ik was dr billen, handjes en gezicht dagelijks paar x op een dag onder de wasbak en zij wast dr gezicht ook zelf dus watervrees is het niet..) ik denk dat ze op deze leeftijd de zelfstandigheid missen tijdens het baderen vandaar dat het zo dramatisch gaat/is...

één jaar geleden

Hier was het ook ineens sinds enkele weken drama. Maar de laatste week escaleerde het echt. Hij ging beneden al huilen als we zeiden dat we naar boven gingen om in bad te gaan. Eenmaal boven ging het over in gillen, krijsen, uit uit uit en nee roepen. Was echt heel naar, dat wilde ik echt ook niet meer. Uiteindelijk hebben we hem gewoon in de badkamer gezet terwijl mijn man douchte en heb ik met hem gekletst en gespeeld. Mijn man ging wat gekke bekken trekken in de douche en op de beslagen deur tekenen en voordoen hoe hij zijn haren wast. Daarna ben ik een keer gaan douchen met de deur van de douche cabine open en alleen zijn kleren uitgetrokken. Ik heb hem niet in de cabine gezet oid. Uiteindelijk kwam hij zelf even kijken en vroeg ik of hij ook even wilde sproeien met de douchekop. Dat was toch wel heel interessant. Mijn benen inzepen was ook heel leuk en spelen met de douchekop en sindsdien is het weer leuk en wil hij de douche nu niet meer uit 😅 misschien zoiets proberen, rustig opbouwen? Evt even geen haren wassen als daar vnl het drama zit? (Dat was bij ons de boosdoener)

één jaar geleden

Zelfde probleem hier. Ten einde raad. Kan hem ook bijna niet meer houden in de douche. Mijn partner en ik hebben elkaar echt nodig als we hem willen douchen.

één jaar geleden

In bad met speelgoed is ook niet meer leuk? Ik laat mijn zoon altijd gewoon in het bad spelen, daar doe ik dan wat sop in zodat ik hem niet hoef te wassen. Haren wassen met zeep/Shampoo is hier ook nooit leuk geweest..dat vindt hij ook echt niet fijn. Maar als hij aan het spelen is onder de douche, dan kan er wel gewoon water over zijn hoofd heen lopen. In bad geef ik hem soms ook de douchekop, dan maakt hij zijn eigen haren ook wel eens nat. Zolang ik het maar niet zelf doe, dan is het wel oke Ik was het haar van mijn zoon vrijwel nooit, lang haar maar daarvoor is alleen water al wel voldoende. Ik zou net als BB_DB inderdaad dan proberen om het weer ongedwongen en leuk te maken. Frequentie ook even tijdelijk naar beneden indien mogelijk. 1 of 2x in de week is prima om in bad te gaan toch?

één jaar geleden

Onze zoon heeft zulke periodes. Prima dan wast hij zichzelf maar 🤷‍♀️. We gaan in de douche samen. Krijgt hij de handdouche in zijn handen die ik zacht aanzet. Ik maak hem nat en doe zijn haren. Zelf wast hij zich verder met zo een spons waar veel zeep uit komt. Ik help hem met zijn prive onderdelen. En daarna is het 1 zwembad in de douche omdat hij zichzelf gaat afspoelen. Wat dus echt helpt hier is hem die handdouche geven en zeggen red je maar. Helemaal trots na tijd en geen drama tijdens het douchen zelf want die handdouche waar water uit komt is ook mega interessant.

één jaar geleden

Mijn zus deed haar kleine altijd in een ikea eetstoel

één jaar geleden

Hier gaat ze in de gootsteen van de keuken, vind ze geweldig 🤣

één jaar geleden

Reactie op Januari2023

Hier gaat ze in de gootsteen van de keuken, vind ze geweldig 🤣
Doe het trouwens altijd samen met mijn man, niet omdat het moet, maar gewoon gezellig. Na het eten en dan pyjama in en naar bed.