16 Reacties
10 maanden geleden
Wat lijkt me moeilijk voor jou als mama om dit mee te maken. Een kind, hier, een 100% alles ander eet 80% niet. Ook frustrerend maar krijg toch een en anddr binnen. In jouw situatie kan ik me niet 100% vinden 馃ズIk zou naar een kinderarts stappen en snel. Wellicht is er iets, mensen op dit forum kunnen het ook niet weten! Succes ermee!
10 maanden geleden
is het een idee om haar af te leiden tijdens het eten, dan moet jij wel het eten geven.. dus een speelgoed geven en dan haar voeden of dat ze zelf eet maar dan wel met een speelgoed erbij.. Het is misschien niet een super goed manier maar wel beter dan dat ze helemaaal niets eet.
Is ze heel erg ziek geweest sindskort? dat kan ook een reden zijn dat ze dan heel slecht eet nu.. misschien komen haar kiezen door, mijn dochtertje heeft daar ook altijd zo last van gehad. Dus bij de komst van elk tand of kies had ze wel een periode dat ze bijna helemaal niet wilde eten maar ik ben altijd zo'n stresskip dus probeerde echt van alles om het erin te krijgen馃檮 vgm is dat ook niet heel goed maar ja.. drinkt ze verder goed? want dat is ook enorm belangrijk. Als ze tussendoor goed drinkt is dat al heel wat.
Probeer haar eens te voeden als ze niet zit op haar stoel, wil ze dan wel eten? eet ze haar snacks op de bank en hoe gaat dat dan?
Sorry ik stel misschien veel vragen maar zo kan de situatie duidelijker worden voor jezelf en voor ons zodat we je beter kunnen helpen...
10 maanden geleden
Ik herken het wel een beetje maar niet zo extreem als bij jou. Wat ik wel heb begrepen is dat je bij een peuter meer moet kijken wat ze per week eten en niet per dag.
Groeit ze goed? Misschien een keer wegen en meten bij het consultatiebureau?
Mijn zoon eet vanaf het begin af aan geen warme maaltijd. Hij krijgt wat fruit en yoghurt waar hij soms niets eet. Hij eet matig boterhammen. En soms heeft hij een bunkerdag.
Probeer het vooral gezellig aan tafel te houden want stressen werkt echt averechts. Ze kunnen eten als machtsmiddel gaan gebruiken.
10 maanden geleden
Reactie op ynskje
Ik herken het wel een beetje maar niet zo extreem als bij jou. Wat ik wel h ...
We hebben er daarom ook echt vanaf het begin geen druk achter gezet omdat we er geen negatief moment van wilde maken inderdaad. eet je iets dan is het mooi mee genomen eet je niets dan is het jammer. maar alles mocht in die zin van voelen en proeven. maar ze wil nu niet eens in haar stoel of aan tafel zitten. eigenlijk alleen bij mama zitten maar ook dan eet ze niets. fruit is het enige wat voor nu nog naar binnen gaat. en chocola馃檲馃ぃ
10 maanden geleden
Reactie op Shyla_
is het een idee om haar af te leiden tijdens het eten, dan moet jij wel het ...
echt al heel veel geprobeerd. en zelfs de tv waar ik echt niet aan wilde maar die helpt ook niet.
drinken is minder dan voorheen maar wel gewoon genoeg.
ik vind het heel lastig het is onze eerste kindje en wil haar ook geen verkeerde gewoontes aan leren maar er ook geen druk op leggen. Maar het allerliefste wil ik natuurlijk wel dat ze aan tafel eet en niet op de bank馃檲
ze moet nog een aantal tanden maar ze is echt al weken dat ze daar last van lijkt te hebben.
met het avond eten had ik nog zoiets van Naja ze heeft al 3 boterhammen op en straks nog een flesje maar nu ze ook geen brood meer eet vind ik het steeds lastiger worden en merk ik ook wel dat mijn geduld langzaam opraakt. iedere keer een groot drama als ik haar aan tafel wil zetten zonder resultaat.
10 maanden geleden
Hier wel herkenbaar. Ons zoontje heeft ook amper avond eten gehad in zijn leventje. Hij eet gelukkig wel veel brood (soms 8 per dag), krentenbollen en fruit. Ander eten krijg ik er niet in. Zelfs geen chips, koek of snoep.
Ik merk wel dat het hier ook steeds minder wordt wat hij eet. Eerder at hij met de avondmaaltijd wel wat vlees bijvoorbeeld, maar ondertussen ook niet meer. Ook qua beleg wordt hij kieskeuriger.
Laatst naar het consultatiebureau geweest en qua groei/gewicht perfect gemiddeld en op zijn eigen lijn. Dus ik heb het iets los kunnen laten. Mogelijk dat jij toch eens kunt kijken hoe dat nu bij jouw dochter gaat? Of overleggen met het CB? Misschien kan een kinderdietist meekijken?
Maar je bent dus niet alleen!! Ik heb gewoon geluk dat ie wel brood eet..
10 maanden geleden
Helpt het misschien om een bordje (of twee) met een boterham en warm eten op de salontafel te zetten zodat hij tijdens het spelen zelf af en toe een hapje kan nemen? Zo doen wij dit smorgens vaak wel bij ons zoontje omdat ontbijt er anders amper in gaat.
Denk helaas wel dat je met dit eetpatroon misschien om hulp moet vragen bij de huisarts/consultatiebureau. Is jouw kindje ook veel afgevallen sinds er zo weinig wordt gegeten? Als het echt een cracker en een flesje melk is kan dat niet voldoende zijn om op gewicht te blijven/groeien etc 鈽癸笍.
10 maanden geleden
zou naar de kinderarts gaan.en niet laten afschepen door de huisarts. gewoon om even een goede check te hebben van iemand die enkel met kinderen bezig is. als die niets vindt zou ik zeker de accounts van rolinde opdegroei en kinderdietist daphne volgen op Instagram. die geven je vertrouwen!
10 maanden geleden
Reactie op Maris Baby 1
echt al heel veel geprobeerd. en zelfs de tv waar ik echt niet aan wilde ma ...
ohhh ik snap je zo goed!!! tuurlijk wil je geen verkeerde gewoontes aanleren maar het is beter dan dat ze niets eet bedoelde ik. Je doet je best lieve mama, ik zou het echt even verder bespreken met de kinderarts. Het komt echt goed
10 maanden geleden
vandaag het ontbijt en de lunch gewoon op haar speelplaats aangeboden. Bij elkaar heeft ze zo 1 boterham op! en als avond eten een banaan. Nog steeds niet geweldig maar gelukkig wel al beter.
ik had sowieso gisteren het cb benaderd en we mogen donderdag langskomen om haar groei te bekijken. ze is altijd al flink geweest dus ze is niet echt mager maargoed ik heb het dan toch liever even gecheckt!
10 maanden geleden
Wij zitten in dezelfde situatie. Ze is altijd al een slechte eter geweest. Sinds de geboorte ging het al slecht met bv en flesvoeding. En nu strugglen we nog met haar eten. Wij hopen donderdag dat de cb iets goeds zal doen en ons door zal verwijzen naar de kinderarts. Ons dochter eet letterlijk niks.. twee hapjes van haar brood en dan is ze klaar, fruit eet ze niet, lunch maken we soms wel een soepje of tosti maar ook dat is twee hapjes letterlijk. Tussendoortjes is het echt niets en avondeten eet ze soms alles soms niets. Pasta en patat gaat er zo in, maar groente vlees kip etc totaal niet. Laat je echt naar de kinderarts verwijzen, want dat is ook wat ik ga laten doen donderdag! Succes, en heel veel geduld ook! Ik weet hoe moeilijk het is en hoe frusterend je kan zijn als moeder..馃
10 maanden geleden
Reactie op ynskje
Wat zeiden ze bij het CB?
Wat lief dat je het vraagt!
Ze zeiden dat het opzich nog niet heel erg was. Haar gewicht lijn buigt wel iets af maat ze is nog niet af gevallen ten opzichte van de vorige keer en ze zit nog wel in het groene.
Voor de zekerheid hebben we eind maart een afspraak bij de arts van het cb om te kijken of het niet iets fysiek is maar ze zag ook dat ze met ontwikkelen dingen doet die ze pas met 4 jaar hoef te doen zegmaar. Ze is nu 2 jaar en 1 maand. Dus omdat het met die ontwikkeling voorop loopt had ze het ook over een stukje gedrag/uit proberen.