12 Reacties

één jaar geleden

Goh wat lastig na 1,5 jaar. Gaat hij wel in de buggy of auto als iemand anders dit met hem doet? Dat jij als moeder zijnde op steeds meer momenten wat afstand kunt nemen en oefenen naar die zelfstandigheid voor je kleine?

één jaar geleden

Waarom wil je geen goedbedoelde adviezen over borstvoeding? Onze dochter wilde ook een periode niet in de buggy maar steeds wel doorgezet en nu gaat het gelukkig weer goed. Gewoon doen!

één jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Waarom wil je geen goedbedoelde adviezen over borstvoeding? Onze dochter w ...
Ze zegt adviezen over het stoppen van de borstvoeding 😉 Hoi Michelle, hier ook een koala baby. Is nu iets makkelijker, omdat hij veel loopt rent en springt! Maar heb maandenlang met hem in mn armen (niet)geslapen. Wij proberen nu altijd met een snackje hem in de wagen te krijgen, en dan nog met een muziekje. Eten aan tafel gaat in een stokke zonder tray, gewoon aanschuiven. Als ik thuis ben, gaan we samen alles doen. Van koken, naar de wc, naar boven. Hij laat mij niet uit zijn zicht. Het is soms erg zwaar, vooral na een lange werkdag. Maar het is niet anders, hij knuffelt mega veel en dat vind ik dan wel altijd erg fijn! Ik heb veel gegoogled over high need baby’s en nu snap ik het allemaal net iets beter! Succes 🍀❤️

één jaar geleden

Mijn zoontje is net zo oud en net zo aanhankelijk. Hij kan zich niet heel goed zelf vermaken. Wilt de hele tijd bij mij zitten. Ik kan amper naar de wc gaan. Alleen zijn kan hij niet. Wij hebben geen open keuken, maar een aparte ruimte zeg maar. En als ik dan even in de keuken moet zijn loopt hij me al jammerend achterna. Het is best wel vervelend en vermoeiend. En driftbuien, niet normaal! Als hij zijn zin niet krijgt is het schreeuwen, krijsen en heel hard huilen. En hij gaat dan met dingen gooien uit frustratie. Ik krijg hem dan ook maar heel moeilijk stil. Maar het zal ook nog wel een hele tijd zo blijven. Ik heb verder ook geen tips. We moeten het er maar mee doen.

één jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Waarom wil je geen goedbedoelde adviezen over borstvoeding? Onze dochter w ...
Ik bedoel inderdaad advies over dat ik daarmee zou moeten stoppen, daar zijn we beide namelijk nig niet aan toe :) Ik probeer het zeker vol te houden met de buggy, maar hij blijft rustig een half uur schreeuwen en dat vind ik het niet waard..

één jaar geleden

Ze zegt adviezen over het stoppen van de borstvoeding 😉 Hoi Michelle, h ...
Hoi! Nou fijn om te horen dat ik niet alleen ben haha. Heel herkenbaar alles.. gelukkig helpt hier gewoon eten terwijl hij speelt want anders eet hij echt bijna niks. Maar fijn dat zo met de trip trapp goed werkt voor jullie!! Ik merk dat stilzitten hier nu ook steeds iéts makkelijker gaat. Maar pittig he :( heeft je kindje het ook bij jou meer als bij anderen?

één jaar geleden

Reactie op Shirin1988

Mijn zoontje is net zo oud en net zo aanhankelijk. Hij kan zich niet heel g ...
Aaagh allemaal mega herkenbaar.. we hebben het er maar zwaar mee he.. voor onzelf eten maken of wat te drinken is al gewoon een opgave toch? :( Merk jij ook dat je dit om je heen minder in deze mate ziet?

één jaar geleden

Ik herken het op het moment heel erg en ik kan je zeggen dat het erbij hoort. Je geeft wel andere voorbeelden dan bij ons, maar ons zoontje is ook erg aanhankelijk naar zowel mijn partner als mij (en oma als ze er is). Het in slaap vallen gaat savonds bij ons niet meer vanzelf en als ik de kamer uitloop dan escaleert dat in een heftige huilbui. Zelfs naar de wc gaan is voor ons soms behoorlijk lastig aangezien onze zoon dan het liefste mee wilt. Ik kan er maar 1 verklaring voor vinden en dat is gewoon verlatingsangst. Dus wij geven er gewoon lekker aan toe en hier wordt er gewoon op los geknuffeld en dat resulteert er wel in dat ons zoontje het meeste van de tijd bij ons in bed slaapt. En het middagdutje vaak nog maar een half uurtje is. Maar dit schijnt toch echt een fase te zijn, eentje waar ik van probeer te genieten want ik besef mij heel erg dat hij op een dag 14 is en helemaal geen knuffel van mama wilt.

één jaar geleden

Reactie op 2501202204012024

Ik herken het op het moment heel erg en ik kan je zeggen dat het erbij hoor ...
Nou heeel mooi gezegd, zo sta ik er ook absoluut in! Geef hem alle aandacht en hij slaapt altijd bij ons in bed, lastige is namelijk ook dat hij alleen aan de borst in slaap valt.. of in de auto of kinderwagen bij papa of oma. Maar inderdaad, ooit zijn ze oud genoeg en kunnen ze alles zelf. Voor nu bied ik hem alle genegenheid die hij nodig heeft ondanks het heeeel veel energie en geduld kost haha.

één jaar geleden

Ja heel erg, als ik binnenkom van het werk laat hij mij niet meer los! Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar ook veel van geniet gezien mn oudste erg zelfstandig is! Maar af en toe pittig joh, met koken en poetsen! Mrs Rachel op youtube ff aanzetten en het lukt! Heel gek , hij blijft erg makkelijk op de opvang haha ! Succes ermee, zal ook wel goedkomen allemaal!

één jaar geleden

Ja heel erg, als ik binnenkom van het werk laat hij mij niet meer los! Ik m ...
Was bedoeld als reactie op je antwoord btw!

één jaar geleden

Ja heel erg, als ik binnenkom van het werk laat hij mij niet meer los! Ik m ...
Haha heeeel herkenbaar ja.. en inderdaad ook super lekker dat kroelen, maar een uitdaging met ook nog je huis een beetje aan kant houden 😂 loslaten loslaten loslaten en inderdaad mrs Rachel is hier ook vaak favoriet!!