16 Reacties
één jaar geleden
Lust ze geen water in de nacht? Want mijn dochtertje wilt ook wat drinken maar ook erg begrijpelijk door de hitte enz. Ook als het niet warm is drinkt ze water in de nacht. We hebben een keer ontdekt dat ze ging opstaan en haar flesje zelf ging pakken in de nacht (stond op der commode kast) sindsdien doe ik een flesje water in der bed als ze wakker wordt en ze heeft er behoefte aan dan drinkt ze het gewoon en slaapt ze verder.
Dus dit doen wij al echt heeeeeelllang.
één jaar geleden
Ja ze is weer gewend nu denk ik. En als je na 3 kwartier toch toegeeft dan blijft dat ook zo. Ik denk kwestie van volhouden. Tenzij je het oké vindt natuurlijk.
één jaar geleden
Hier geven we wel gewoon toe en de afgelopen tijd hebben we gemerkt dat het dan na een poosje weer over ging. Het werd dus geen gewenning. Bij ons werkt dat het beste! Ik zou gewoon doen wat ze zelf denkt dat t beste is!😉
één jaar geleden
Reactie op Simone4321
Hier geven we wel gewoon toe en de afgelopen tijd hebben we gemerkt dat het ...
Hier precies zo! We geven er ook maar aan toe, zo is ze snel weer in slaap. Een van de weinige manieren om zelf nog een beetje slaap te krijgen.
Er zitten ook nachten tussen dat ze door slaapt. Dus hopelijk wordt het geen gewoonte en slaapt ze gewoon door als er niks aan de hand is. Maar we zijn er ook bang voor.
Ach ja.... je moet wat he. 🫣
één jaar geleden
Reactie op Bvanm
Mijn dochter gaat altijd rommelen met haar Drinkbekers met rietje en krijgt ...
Hihi ik doe geen rietjesbeker😅 ik doe gewoon die philips avent en verder lijkt me die van nuby ook heel stevig, die heeft wel een rietje en is niet makkelijk open te krijgen en ook via het rietje komt het er niet makkelijk uit.
één jaar geleden
Hier krijgt ze ook gewoon een flesje als ze in de nacht wakker wordt daar worden we allemaal het gelukkigste van. Anders zijn we inderdaad 30-60 min bezig en water wil ze ook niet.
Als ik melk geef slaapt iedereen na 10 min weer.
Ze slaapt dan vanzelf weer door, dit gaat echt op en af. Dus paar weken doorslapen en dan weer eventjes melk in de nacht. Ik heb niet het idee dat ze hieraan ‘went’.
één jaar geleden
Inmiddels overgegaan op lauw warm water, gaat stukken beter! Afgelopen 3 nachten niet meer geweest.
één jaar geleden
Onze dochter heeft vorige maand last gehad van een slaap regressie,2 weken lang niet meer goed eten, moeite met inslapen en wakker ‘s nachts.
Ik heb gewoon een flesje gegeven omdat ik weet dat ze door kan slapen dus dan zal er wel wat zijn als ze even elke keer wakker is.
Inmiddels zit ze weer in haar normale ritme en slaapt ze weer door, zonder flesjes.
één jaar geleden
Reactie op Bvanm
Accepteerde ze dat ook gewoon? Of was het even doorzetten?
Eigenlijk 1 nacht dat de even wat teven stribbelde, maar daarna geen probleem meer 😊
één jaar geleden
Ik heb hetzelfde. Soms slaapt ze weken door en dan ineens komt ze weer voor een fles. Ik geef snachts maar een halve papfles. Dus 90ml. Meestal helpt dit en slaapt ze dan door. Vannacht bleef ze maar gillen en heb ik uiteindelijk toch 200ml moeten geven, maar dan merk ik dus gelijk dat ze sochtends minder eet. Ze wilde geen boterham meer eten na haar ochtendfles. Hierdoor hou je dat ritme dan wel weer in stand, omdat ze dan overdag eigenlijk te weinig eet. Het geruststellen en/of water aanbieden helpt hier niet. Als ik het idee heb dat het weer een gewoonte is geworden na een aantal nachten, dan wacht ik wel langer met toegeven (bijvoorbeeld half uur/drie kwartier), dat lijkt te werken, want de nacht erna slaapt ze dan vaak wel weer door (kennelijk vond ze het dan toch teveel 'gedoe' en gaat ze liever doorslapen). Maar het blijft een patroon wat ik nog niet 100% doorbroken krijg helaas. Het heeft wellicht ook te maken met groeispurten etc.
één jaar geleden
Zou voor de makkelijkste oplossing gaan doe ij ook en 1 flesje is niet zo erg op deze leeftijd mijn dochter krijgt het ook maar er zitten hier ook avonden tussen dst ze er niet naar kraait.
één jaar geleden
Reactie op E0603
Ik heb hetzelfde. Soms slaapt ze weken door en dan ineens komt ze weer voor ...
Nog even een update: na 1 jaar en 9 maanden slaapt onze dochter eindelijk door! Tegenwoordig heb ik ook niet meer het idee dat ik haar overdag helemaal moet volproppen om te zorgen dat ze doorslaapt, dat is alleen even nodig geweest om de cyclus te doorbreken denk ik. Ik dacht dat er nooit een einde zou komen aan die nachtfles maar er is hoop;)