33 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op rarawiebenik
Bedankt voor alle reacties! Ik kan het dus gewoon pureren ondanks dat hij n ...
Maar waarom niet wachten? Is toch niet lekker als die nog niet rijp is. Zou ik zonde vinden van de meloen.
Maar pureren kan dus gewoon. Of anders in grote schijven geven volgens Rapley dus. Zie foto.
2 jaar geleden
Reactie op Manon515
Ik vind dat er een beetje lacherig wordt gedaan over de opmerking stikken.. ...
Nee, er word niet lacherig over gedaan maar het zijn verschillende eetmogelijkheden. Met de Rapley geef je stukken.
Stikken en verslikken zit ook een verschil in, bij beide schiet het in je keel. Alleen stikken krijgen ze geen lucht meer ( dus kunnen ze ook niet meer hoesten.) Verslikken moeten ze het eruit hoesten is vervelend maar kan minder kwaad.
Als je de Rapley volgt weet je waar op te letten. Maar net als dat een volwassene zich kan verslikken, of kan stikken. Kan een kind dat ook. Bij een volwassene haal je dan ook niet dat voedingsmiddel weg.
Mijn zoontje heeft zich ook goed verslikt in watermeloen en ja wij hebben er dus ook voor gekozen dit even niet te geven omdat het tot 2x toe lastig ging. Dus vind hij de structuur nog lastig. Betekend niet dat niemand dat meer mag geven aan zijn baby. Overigens proberen wij het over een paar weken als hij wat meer gewend is te eten het zelfs gewoon weer.
Waar lacherig over gedaan word is dus dat je zegt. Zou ik niet doen want mijn kind is er bijna in gestikt. En als ze dan vraagt hoe dan. Dat je doet alsof iemand achtelijk is met 'dan schiet het in je keel he'
Vervelend dat je kindje er bijna in is gestikt (of zich heeft verslikt) maar betekend niet dat een andere ouder het niet als een stuk mag aanbieden🙃
2 jaar geleden
Reactie op Manon515
Mijn kind stikte bijna zoals je uitlegt kon niet meer hoesten en werd paars ...
De enige moeder maffia reactie die ik hier zie is de.
'dat zou ik niet doen'
Reactie.
Moeder maffia zegt namelijk vooral tegen andere dat ze iets niet mogen doen ;) en zoals ik in mijn reactie aangeef kan je prima aangeven dat je kindje er bijna in stikte (wat dus oprecht heel naar is) maar hoef je daarmee niet andermans manier af te schrijven.
Net als dat er niet lacherig gedaan word over stikken. Maar wel over het feit dat na een oprechte interesse vraag 'hoe dat gebeurd is' je mijns inziens niet echt een fatsoenlijk antwoord geeft maar doet alsof die andere moeder achtelijk is.
Van mij mag je het pureren als je dat fijn vind. Mag je ook aangeven dat er stikkingsgevaar is (wat overigens elk voedsel heeft) je mag zeggen dat je zelf grote stukken spannend vind, je mag ook zeggen dat je grote stukken geeft maar geen meloen. Je mag je eigen ervaring delen op het gebied van meloen.
Maar noem me geen moeder maffia als je zelf degene bent die zegt dat mensen iets niet op een bepaalde manier moeten doen. ;)
2 jaar geleden
Ik zal nooit lacherig doen over een kind wat bijna stikt. Dat je dat denkt over een andere moeder valt ook wat over te zeggen maar die energie heb ik nu niet.
De rapley methode houdt in dat je de stukken in de hand geeft, op een zo veilig mogelijke manier! Elke keer zit mn hart in mijn keel als ze zich iets verslikt! Maar verslikken is geen stikken. Ik was idd oprecht benieuwd hoe het was gegaan bij jouw kindje omdat mijn kindje ook meloen heeft gegeten en dat prima ging. Ik wilde vandaag weer meloen doen maar merkte dat ik bang was door de reacties hoor van; mijn kind stikte bijna.
En je reageert nu aangevallen en alsof je niet serieus genomen wordt, dat is helemaal niet het geval! En ik ben zeker geen moeder maffia 😂 ik ben 1 van de grootste klungel moeders die er rond lopen en misschien ben ik daar zelfs wel een beetje trots op 😉
2 jaar geleden
Reactie op madelontbdv
Ik zal nooit lacherig doen over een kind wat bijna stikt. Dat je dat denkt ...
Mijn dochtertje had ook meloen in haar hand pakte een groter hapje dat schoor in haar keel en ze liep helemaal paars aan duidelijk in ademnood.
Dit is mijn eerste kindje en ik ben hier zo van geschrokken dat ik andere moeders daar voor wil waarschuwen.
Ik wens het geen 1 kindje toe en als ouders slaat de paniek ook even toe als je kindje helemaal paars wordt.
2 jaar geleden
Reactie op Manon515
Mijn dochtertje had ook meloen in haar hand pakte een groter hapje dat scho ...
Dit is ook mijn eerste kindje en ik blijf het ook spannend vinden ondanks dat ik enorm fan ben van de methode. Dankjewel, ik snap heel goed dat je andere moeders hier voor wilt waarschuwen, het is vast heel eng geweest!😔
2 jaar geleden
Reactie op madelontbdv
Ik zal nooit lacherig doen over een kind wat bijna stikt. Dat je dat denkt ...
Wat naar wat zulke reacties doen met je he, want ik denk dan ook van hmm blijven opletten voor het geval dat. Aan de andere kant zijn er super veel baby's groot geworden met deze methode en de kans op stikken is denk ik kleiner dan het percentage wat wel goed eet. 🤷♀️
2 jaar geleden
Heb gewoon een stukje met schil gesneden en daar heeft hij op zitten sabbelen. Vond ie heerlijk 😋