6 Reacties

één jaar geleden

Als ik het vergelijk met kinderen van vriendinnen die bij kdv of gastouder zijn, merk ik eigenlijk geen verschil helaas. Het wisselt ook per kind enorm heb ik het idee, zelfs als ze naar hetzelfde kdv gaan. Of er echt onderzoek is gedaan naar verschil gastouder/kdv durf ik niet te zeggen, maar dit is dus mijn ervaring. Veel beterschap voor je zoontje!

één jaar geleden

Heel veel beterschap gewenst! Ik durf niet te zeggen dat het zo is, maar ik heb natuurlijk mijn eigen ervaring. Mijn dochtertje ging vanaf 4 maanden naar een kinderdagverblijf, daar werd ze iedere week opnieuw ziek en dan ook gelijk heftig. Na een tijd voelde het kinderdagverblijf niet meer goed en ben ik daarna overgestapt naar een gastouder. Daar word ze ook wel eens ziek als er iets heerst, maar ze is duidelijk minder vaak ziek en ontwikkeld zich super leuk. Hopelijk heb je hier iets aan 🤗

één jaar geleden

Kan ik niet perse over oordelen. maar mijn zoontje gaat naar een gastouder met 4 kindjes. Is eigelijk nooit ziek. Moet wel zeggen dat hij een sterk immuumsysteem heeft. Veel sterkte met je zoontje😘

één jaar geleden

Ik zie ook niet echt verschil. Mijn dochter zit bij een gastouder en is bijvoorbeeld van December tm maart con-ti-nu ziek geweest. Van buikgriep, naar zesde ziekte, naar snotverkouden, naar volgende rond buikgriep, er kwam geen einde aan....

één jaar geleden

dank voor jullie reacties! Als het zo weinig/geen verschil maakt, dan gaat hij gewoon naar het kinderdagverblijf waar hij al gewend was..

één jaar geleden

Reactie op anne_b

dank voor jullie reacties! Als het zo weinig/geen verschil maakt, dan gaat ...
Heel veel beterschap voor jullie Kleintje. Ik heb nog even nagedacht en zelf zou ik in jouw situatie denk ik toch voor een gastouder kiezen. Niet zo zeer vanwege kans op minder ziektes, maar vanwege de huiselijke sfeer en iets meer rust. Ik vind het op dagverblijven vaak toch iets hectischer. Het lijkt mij heerlijk dat mijn kindje zich iets meer terug zou kunnen trekken op de bank bijvoorbeeld. Maar dat is slechts een gevoel. Ik weet natuurlijk niet hoe dat is bij jullie opvang.