11 Reacties

10 maanden geleden

Het kan denk ik hoor. Onze dochter slaapt nog steeds een uurtje ‘s middags en vraagt er soms ook expliciet naar.

10 maanden geleden

een slaapcoach zei ooit eens tegen mij dat als ze een dutje minder aan zouden kunnen, dat ik dat dutje eerst nog zeker een week of 2 a 3 moest aanbieden. (even volhouden) en als het kindje dan gedurende de 2 a 3 weken echt niet wou slapen dat ze er dan wel eens klaar voor kon zijn, maar dat zou betekenen dat ze in de avond eerder naar bed moeten. mijn dochtertje slaapt soms ook een keertje niet in de middag (soms zelfs 2 middagen). maar over het algemeen nog standaard een goeie 2 uur in de middag. ik zou het zelf nog even volhouden, eventueel kijken of je kleine iets nodig heeft (eerder naar bed, of juist later, misschien even een warme beker melk oid) ik ken kindjes die met 2 jaar geen middag dutje meer deden en anderen die met 3 jaar leeftijd nog steeds een uurtje slapen in de middag. vooral kijken naar de behoefte van je kleine denk ik dan. als hij aangeeft dat hij moe is... zou ik inderdaad in ieder geval een dutje aanbieden. veel succes 🍀

10 maanden geleden

Hier zijn we sinds half januari gestopt met 'standaard' aanbieden. Zoontje is van eind december. We kijken wel elke dag goed naar hem en de omstandigheden (bijvoorbeeld slechte nacht gehad). We zijn nu een maand verder en gaat prima😁

10 maanden geleden

jup sinds ze de 21 maanden is gepasseerd doet ze dit thuis heel sporadisch slaapt ze op de bank, vaak een powernap in de auto maar op het kdv slaapt ze nog wel dik een uur. langer dan een uur gaat ze in de nacht spoken. maar thuis slapen Ho maar

10 maanden geleden

Hier dacht ik dat ze er klaar voor was..ze werd dan wel altijd boos rond etenstijd..en ging na 2 dagen overslaan..plots spoken in de nacht..ze werd dan wakker rond 4u..en bleef wakker tot 7u..dus toch maar weer gwn iedere x aangeboden..tot ze na 2 a 3 dagen weer gewoon haar dutjes deed van bijna 2u.. en ze sliep na eerste dag dutje.. weer de nacht door.. haha

10 maanden geleden

Hier kiest hij zelf. Ik vraag of hij naar boven wil slapen. Ene dag is het ja en gaat dan ook echt slapen. Andere dag is het nee en slaapt ook echt niet op zo een dag als hij nee zegt. Is s'avonds wel iets meer moe maar wil absoluut niet eerder als normaal naar bed. Voor nu blijf ik het gewoon vragen dus. Hij is in januari 2 geworden.

10 maanden geleden

Eind januari 2 geworden hier en slaat het af en toe ook over, met geen mogelijkheid gaat hij dan slapen, alleen maar kletsen en druk doen in bed (ik laat hem wel lekker boven, vaak is hij ruim 1,5 a 2 uur dus aan het spelen en heb ik ook mijn rust 🤪) maar de andere dag kan hij zo weer 2,5 a 3 uur slapen. Geen touw aan vast te knopen! Nachten blijven wel gewoon net zo goed gelukkig

10 maanden geleden

oh hou op, ik heb dezelfde struggle. soms dagen niet en soms dagen wel 🤣 . Terwijl hij gewoon moe is, maar niks wilt missen 🤭

10 maanden geleden

Reactie op MasKev17

Hier zijn we sinds half januari gestopt met 'standaard' aanbieden. Zoontje ...
Hoe laat gaat ie dan naar bed en wordt ie ‘s ochtends ongeveer wakker?

10 maanden geleden

Hier sinds een week ongeveer ook af en toe een dutje die wordt geweigerd. Slaapt ook vaak pas rond 13.45u als hij er om 13.00u in ligt. Moet er sowieso voor zorgen dat hij heeft gepoept voor die tijd want anders doet ie dat in bed en slaapt ie sowieso niet… Vind het wel lastig! Slaapt met dutje vaak om 21.00u, nu zonder dutje om 19.00u erin en binnen 10 minuten vertrokken 😴

10 maanden geleden

Reactie op Meisje91

Hier sinds een week ongeveer ook af en toe een dutje die wordt geweigerd. S ...
Hier precies hetzelfde..zonder dutje om 19u vertrokken.. maar omdat ze toch een dutje nodig heeft.. wordt ze plots wakker rond voor 5u.. en slaapt dan rond 7u weer.. Overdag is ze niet te genieten na 16u.. maar een dutje ho maar.. als ze slaapt.. bent ze pas om 14u inslaap.. al ligt er al rond 1245u in.. ze is dan dus al vanaf 715u wakker.. Zijn kan nog niet zonder dutjes..miss 1x in de week.. maar het brengt heel haar ritme in de war..