4 Reacties

één jaar geleden

Wij zeggen dat hij er niet mee mag gooien en dat hij zachtjes moet doen. We hebben hem geleerd dat hij papa of mama moet zeggen als hij hulp nodig heeft of klaar zeggen/gebaren als hij genoeg heeft. Soms moet je nog snel zijn hoor, want dan roept hij mama en kiepert het alsnog bijna op de grond 😂 daar zeg ik niet heel veel van want hij deed dan wel zijn best haha (soms zeg ik alleen even wachten maar dat lukt nog niet) Speelgoed waar niet gegooid mag worden is 1 waarschuwing, gooit hij dan nog dan pakken we het af. Evt iets anders geven waar hij wel mee mag gooien.

één jaar geleden

Wij hebben vanaf het moment dat ze aan tafel kon zitten (8 maanden ofzo?) geleerd dat ze het op de grote tafel zet (dus niet had eigen blad van de kinderstoel) als ze klaar is. Dat doet ze al die tijd al prima en hier belandt er eigenlijk nooit iets op de grond. In de fase dat er nog wel eens iets op de grond ging, was dat heel simpel. Niet oprapen, weg is weg. Dat leren ze snel genoeg, als jij maar consequent bent. Dus: wil je nog eten? Dan laten staan. Klaar? Op het grote tafelblad zetten. Op de grond? Helaas pindakaas, dat rapen we niet op. Inmiddels rapen we wel wat op hoor, want als het nu op de grond belandt weten we zeker dat dit per ongeluk is omdat ze het altijd precies doet zoals aangeleerd. Je ziet dan ook echt dat ze het per ongeluk laat vallen. Maar dat is dus alleen iets van eten dat ze vast had, nooit een heel bord ofzo.

één jaar geleden

Hier ook de gooi fase. We hadden hem geleerd dat hij niet iets bijvoorbeeld vanuit zijn eetstoel op de grond mag gooien en dat ging heel goed. Maar hij kijkt je nu aan met een boevenkop en smijt het zo weg. Ik denk echt dat het een fase is. Overigens geef ik dan wel aan dat dat niet mag (zeg nee en probeer het uit te leggen). Ik denk dat je veel meer nog niet kunt doen op deze leeftijd.. voor jou wel vervelend inderdaad met je zwangerschap!

één jaar geleden

Reactie op anne_b

Hier ook de gooi fase. We hadden hem geleerd dat hij niet iets bijvoorbeeld ...
Precies, want ik zeg er ook echt wel wat van hoor maar ze doet het alsnog🥲 dus ik kijk haar aan en zeg bijvoorbeeld nee en zoals een ander mama dat zegt soms raap ik het ook niet op zodat ze weet dat ze het niet makkelijk terug kan krijgen wanneer ze met iets gooit. Maar goed ik hoop dat deze fase gauw voorbij is.