20 Reacties
één jaar geleden
Zolang je zoontje het accepteerd in de box gezet te worden. Zou ik het er zeker van nemen hahaha. Ik heb hier net zo een ondeugend jongetje maar de box is sinds hij kan staan echt not done meer (gillen, proberen eruit te klimmen, huilen tot ademstops aan toe) Dus hij gaat er niet meer in, maar soms zou ik het even zo lekker vinden 🙈😂
één jaar geleden
Hier is de box na 6mnd al weg gehaald. En ik mis het geen seconde. Ondernemend en onderzoekend jongetje. Maar gaat allemaal prima. We leren hem wat wel mag en alles zodat hij het zelf kan. (bank op en af, met 10mnd de trap op en af enz.) Zodat de risico's minimaal zijn. En ja soms vind ik de pannen uit de keukenlade terug op de grond en klautert hij erin. Ik vind dat geen probleem. En als ik ga douchen, neem ik hem mee naar boven. Of ik zet even 'bing' aan om op te passen.
één jaar geleden
Hier staat de box ook nog, zoontje is 17 maanden. Is ook om even hem veilig te hebben als ik iets moet doen. Maar hij haat het echt en gilt het uit maar zolang hij er niet uit klimt laat ik het staan 😅
één jaar geleden
Ik vind het ook nog eng hoor, maar ze zit er echt minimaal in. Ik probeer dingetjes te doen zonder dat ik haar in de box hoeft te doen. Maar als ik echt even naar boven moet ookal is dat voor 1 minuut dan doe ik haar in de box! Verder krijgen we binnenkort nog een kleintje erbij dus ik houd het nog in de woonkamer. Opzich vind ik dat er geen maximum leeftijd aanzit totdat ze eruit kunnen klimmen etc dan kan het ook weer gevaarlijk zijn. Je houdt hem tenslotte ook niet de heledag in de box, alleen als je echt even iets moet doen zoals vaat wegwerken of stofzuigen etc. Dus dan is er ook niets ergs aaan toch?
één jaar geleden
Hier staat hij al niet meer sinds hij kan zitten/kruipen ongeveer rond de 6-8 maanden. Hij vond dat echt niks sindsdien, veel te nieuwsgierig. Hij luistert redelijk goed en weet wat niet mag. Wel een zeer ondernemend type. Hij heeft al geleerd dat hij naar sommige dingen alleen mag kijken met de ogen. En als ik dan zeg nee daar mag je niet aan zitten wijst hij naar zijn ogen, dus dat heeft hij wel door! Een speelhoek heeft hij ook niet echt, ligt meer door het hele huis.
één jaar geleden
Mijn dochter was 7 maanden ging ie al weg🫣
Nu zwanger van de 2de en doe geen box
één jaar geleden
De box is hier al weg sinds ze 9/10 maanden is, ze vond het vreselijk om in de box te 'moeten' dus direct geleerd wat wel en niet mag. Keukenkastjes kan ze zelf open maken maar ze weet dat het niet mag en doet het dan ook zelden. Ik kan rustig even naar boven, naar de wc of naar de schuur lopen zonder dat er iets gebeurt, altijd zo gedaan. Douchen doe ik wanneer zij op bed ligt. Ze is ondernemend en nieuwsgierig maar weet ook heel goed de regels. Ze kan zelf de trap op, benenden hebben we geen traphekje maar ze gaat alleen de trap op als ik zeg dat we naar boven of bed gaan.
Ik ben wel blij dat ze vrij gehoorzaam is want ik ben alleenstaand dus het is wel prettig dat ik soms even iets kan doen terwijl zij lekker rommelt. Zodra het mooi weer is wil ze naar buiten, ook hier gaat ze prima haar gang als ik bijvoorbeeld sta te koken.
één jaar geleden
Haha, heel herkenbaar... Hier nog zo een! Wij hebben de box nog steeds staan al zit hij er eigenlijk alleen nog in als ik bijv. even de was in de machine moet doen die op zolder staat o.i.d. Toevallig vandaag nog tegen mijn partner gezegd dat hij weg gaat als de kerstboom in huis komt, dat staat de box echt gruwelijk in de weg... 😁
één jaar geleden
Hier ook al geen box meer vanaf ongeveer 9 maanden, vanaf dat die kon staan. Ons zoontje kan wel even alleen blijven in de kamer als ik snel naar de wc moet of naar boven ren om iets te pakken. In de woonkamer kan hij verder niks opentrekken en in de keuken weet hij dat de kastjes niet open mogen. Alleen de papierbak ligt regelmatig overhoop maar dat vinden we niet zo erg.
Het aldoor in de box zetten ipv leren dat dingen niet mogen oid werkt wellicht averechts?
één jaar geleden
Ik heb m met 14 maanden opgeruimd, maar ook omdat we de zolder aan t verbouwen zijn dus stond hij daar in de weg. Ik doe de dingen die jij opnoemt alleen als hij slaapt. Wanneer hij wakker is probeer ik ook veel met hem te doen. Van winkelen tot spelen in de tuin, dus is er genoeg controle. Als ik naar het toilet moet gaat hij zelfs mee omdat ook mijn zoontje een echt duiveltje🙈 is.
één jaar geleden
Hier staat hij ook nog! Dochtertje is bijna 17 maanden en ze vindt de box heel fijn, en ik ook 🤣 ik zet haar er in als ik iets moet doen waarbij ik haar niet kan hebben rondlopen en het is de plek waar ze rustig gaat zitten lezen en spelen. Soms wil ze er uiteraard uit maar ze vindt het nog steeds een fijne plek, dus ik laat m nog zolang staan als mogelijk is!
één jaar geleden
Hier met zo druktemaker. De box hebben we weg gedaan.
We zijn al makkelijker geworden met sommige dingen. Boem is ho 🙈 aangezien we het 100000 x kunnen zeggen.
Maar als we indd echt even de vaatwasser moeten doen. Wat echt niet gaat. Hij ligt er of in. Of gaat met alles wat erin zit ervandoor. Dan gaat ie in ze eetstoel en mag hij een filmpje kijken met een cracker. Niet dat hij het daarmee eens is, maar het kan dan even niet anders. En meestal is hij binnen 2 min toch wel tevreden in ze stoel
één jaar geleden
Wij hebben hem ook al een hele tijd niet meer staan. Ik wou dat ik hem wel nog had en dat hij er uberhaubt in wilde haha, maar nooit gebruikt.. de kleine rent gewoon rond of hij hangt aan mijn benen haha.
één jaar geleden
Ik heb de box al weg gehaald met 14 maanden. Heb hierna zo'n grondbox gehaald. Kroop hier alleen heel snel uit/wilde klimmen enz. Laat hem sindsdien ontdekken op z'n eigen tempo.
Ik stofzuig het huis gewoon als hij wakker is en kijkt/'helpt' dan mee. Alles kind proof gemaakt voor zover je kan en voor de rest leren wat hij wel en niet mag 😊
één jaar geleden
Wij hebben ‘m met 12 maanden weggedaan. In principe houdt ik hem altijd in het zicht, en als ik echt even iets moet doen uit zicht zet ik hem in z’n eetstoel met een filmpje ofzo of in de wagen. Maar moet zeggen dat hij al heel goed weet wat wel en niet mag en tot nu toe daarin nog uitprobeert of grenzen opzoekt. En we wonen gelijkvloers, dat scheelt misschien ook