19 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Bb2122
Vervelend, hoe lang is het al gaande? Wij hebben hier ook die fases maar ui ...
Ongeveer een kleine maand. Op een gegeven moment kon mijn man haar wel aan het eten krijgen, dus gaf hij haar haar eten voor dat wij gingen eten. Daarvoor aten we altijd samen, maar dat ging echt niet meer...
Nu ze ziek is weigert ze opnieuw en mag zelfs mijn man haar niet meer voeren wat eerst wel werkte. Ze wil ook niet zelf eten. Dan duwt ze het weg. We zouden al blij zijn als ze een beetje wil eten, het hoeft echt niet allemaal op...
Hoe lang duurde die fases bij jou? En wat zorgde ervoor dat het over ging?
één jaar geleden
Heel herkenbaar, soms is het zo zoeken. Vooral als ze ziek zijn, die van ons is het regelmatig. Ik laat het tegenwoordig meer ‘los’ hoe lastig ook. Dan maar geen warm eten en iets eten wat er wel in gaat zoals brood.
Om toch de groenten binnen te krijgen maak ik zelf knijpzakje met fruit en groenten. Ik doe er wortel of spinazie in. En geef als tussendoortje een plak kipfilet of zoiets voor de eiwitten.
één jaar geleden
Ik zou het eten gewoon even loslaten. Mijn zoontje eet echt al vanaf z'n eerstje jaar bijna geen avondeten. Wat we ook proberen, maar echt iedereen zegt me dat dit ooit goed komt.. pushen maakt het vaak nog erger. Knijpzakjes maken helpt hier in ieder geval wel om wat groente naar binnen te krijgen. Of een smoothie (interessant met rietje uit een groot glas). Zolang je kindje groeit, vrolijk is.. buiten het ziek zijn om dan
één jaar geleden
Het kan best dat de temperatuur ook niet fijn is bij haar kiezen.
Ik zou haar gewoon brood of iets anders aanbieden, voordat ze normaal avondeten krijgt. Dan is dat gewoon het eten die dag. Hoef je niet toe te geven aan het niet willen eten, maar heeft ze wel iets binnen.
Hier eet ze graag avocado op brood, zo heb je toch ook nog groenten.
één jaar geleden
Ik zou me er vooral niet druk over maken. Ze merkt dan dat het jullie triggert en wordt het wellicht een langdurig probleem. Ze kunnen echt wel een poosje zonder groente.
De mijne al zijn hele 5 jarige leven 😅
Ik zou haar iets van fruit of een boterham geven voor het eten en tijdens de maaltijd gewoon laten.
één jaar geleden
https://www.amazon.nl/ChooMee-herbruikbare-knijpzakjes-babyvoeding-inhoud/dp/B01GH7ZOSM/ref=asc_df_B01GH7ZOSM/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430515752337&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=12243914367790477286&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010508&hvtargid=pla-499604229754&psc=1&mcid=dbefd9b8b00636338395823a08610281 ik maak ook zelf zakjes, deze heb ik. Werkt heel goed!
één jaar geleden
En ik verwerk in het ontbijt en de lunch al groentes. Denk aan: gezonde pannenkoekjes met pompoen, courgette, rode biet etc. Is echt heerlijk, gewoon even googlen naar recepten. En je kan een batch maken voor in de vriezer, scheelt op een andere dag weer tijd;) Lust ze graag komkommer? Als je een soort sticks maakt is dat ook fijn voor haar kiezen.
Maar eerlijk haha, gisteren zat de ei ook bij ons tegen de muur;) ik zucht, houd mezelf in haha en probeer het luchtig te houden. Boos worden werkt echt averechts. Als ze meehelpt met koken eet ze vaak al een boontje, stronkjes brocolli of kidneyboontjes zonder dat ze het doorheeft. Als het echt moeilijk gaat, probeer ik op die manier de druk van de maaltijden af te halen. Superveel succes, en veel beterschap voor jullie!!
één jaar geleden
Reactie op Pluis88
Hoe maken jullie die knijpzakjes? Cq welke verpakking gebruik je dan?
Je kan even kijken of instagram bij nomnomkids die hebben veel leuke recepten. Ik gebruik ook hun zakjes.
één jaar geleden
Thanks voor jullie tips.
Net zoals TS is avondeten wel een dingetje. Al weken trouwens.
Macaroni, bami, nasi eet ze goed. Maar als t om gekookte groente gaat is het drama. Met prakken krijgen we nog een paar hapjes naar binnen.
Soep gaat wel aardig goed. Misschien is het maken van gepureerde verse soepen een idee? Groentebouillon, 2 courgettes pureren en je bent er 😁.
één jaar geleden
Reactie op Knorretje1997
Heel herkenbaar, soms is het zo zoeken. Vooral als ze ziek zijn, die van on ...
Die knijpzakjes zelf maken ga ik proberen 😁 vanavond wou ze niks eten, normaal vind ze bietjes erg lekker, dus bietjes aangeboden en de gemaakte courgette pannenkoekjes met stroop, ze wou er wel mee spelen en doen, maar niet gegeten. Ik heb haar lekker laten spelen en zodoende zaten we wel weer lekker ontspannen en gezellig aan tafel als van ouds 🥰 nu nog gaan eten.. 🙈
één jaar geleden
Vandaag heeft ze 3 wortelpannekoekjes gegeten (als avond eten) terwijl wij gewoon pannenkoeken aten. En de herbruikbare knijpzakjes zijn binnengekomen 🥳 die ga ik morgen met iets proberen.
Ik vind het heel lastig... Die pannekoeken zijn een goed idee, maar ik kan haar moeilijk iedere dag pannekoeken geven 🤷🏼♀️ we knappen nu eindelijk een beetje op... Ze is met het ziek zijn ook erg boos en dwars... Dus ik hoop dat als ik er nu niet te veel druk achter zet dat het ziek zijn samen met het dwarse en niet eten een beetje wil bedaren. Volgende week even naar het consultatiebureau.. even vragen of zij nog iets weten waardoor ze gewoon haar avond maaltijd weer wil eten 🤞