9 Reacties

één jaar geleden

mijn dochter heeft nooit bij ons in bed gewild. Tot 6 maand heeft ze geslapen in de co sleeper, dat dan weer wel ;). Aan de ene kant vind ik dat heel jammer maar het is ook wel fijn dat ze behoefte heeft aan haar eigen bedje. Ze krijgt hier rond 19:00 nog een flesje melk, naar boven pyjama aan, dan zingen we slaapliedjes op de arm en dan leggen we haar wakker weg, heel soms is ze tijdens het zingen al in slaap gevallen.

één jaar geleden

Beide kindjes hebben we zelfstandig in slaap laten leren vallen. We leggen ze wakker weg en dan gaan ze slapen. Denk dat het even iets is waar je doorheen moet. Maak er een ritueeltje van. Bij ons dochtertje (21mnd)is het douchen, boven aankleden, flesje drinken en in bed. Zoontje(3) douchen, aankleden, tandjes, bekertje melk, boekje lezen en naar bed. Maar ze weten het allebei precies. Vinden ze fijn.

één jaar geleden

Dochter 21 maanden rommelt eigenlijk met alle slaapjes ju gaan de nachten goed maar de middag is een hel . Maar iedergeval avond ritueel is altijd hetzelfde Tandenpoetsen Omkleden + schone luier Slaapzak aan Flesje melk En dan naar bed En we zitten dan in het donker te wachten tot ze slaapt vaak is dat wel binnen 10 a 15 minuten Net uitzonderinge hier en daar

één jaar geleden

Ik geef nog altijd bv voor de nacht en mijn zoontje is dan zo weg. Wij slapen samen. Nu in verwachting van nr 2 dus heek benieuwd hoe we alles dan gaan doen, haha.

één jaar geleden

Een ritueel hebben we inderdaad ook, maar daar zit dus ook het samen in slaap vallen bij. Ik denk dat het inderdaad iets is waar we doorheen moeten.

één jaar geleden

Ons zoontje heeft tot 7 maanden bij ons op de kamer gelegen in de co sleeper. Sindsdien op zijn eigen kamer, leg hem wakker in bed en valt vamzelf in slaap. soms 'zingt' hij, of vertelt nog wat en knuffelt met zn knuffelbeertje maar slaapt meestal binnen 10-15 min 😊

één jaar geleden

Tot 6 maand in de wieg naast ons bed. Ledikant wou nog niet, dus toen bij ons in bed tot 9 maand. Toen eigen kamer weer geprobeerd even doorzetten, om de paar minuten naar boven om te troosten, veel geduld en veel traplopen, maar heel snel heel succesvol. Zelfs de ochtend en middagdutjes in eigen bed. Nu naast dochter van 21 maand een zoontje van 1 maand en die slaapt in de wieg naast ons bed 😊

één jaar geleden

Reactie op Januari2023

Tot 6 maand in de wieg naast ons bed. Ledikant wou nog niet, dus toen bij o ...
Oja , ter aanvulling, smiddags leggen we haar erin en is ze meteen vertrokken. Savonds vaak nog aan dollen, Kletsen etc, en valt dan binnen een half uurtje in slaap.

één jaar geleden

Dochter 21 mnd: avondeten (17:00), lekker lang in bad, met flesje de iPad kijken, en met het resterende halve flesje in bed valt ze zelf binnen 10 min in slaap rond 18:00/18:30.