6 Reacties

één jaar geleden

Dit is heel normaal gedrag hoor, elke nieuwe ontwikkeling moeten ze eerst automatiseren. Het lukt, en dan is het een kwestie van heeel veel oefenen. Dit doen ze wanneer ze dat zelf willen, en tuurlijk kan je het proberen uit te lokken dat is alleen maar goed. Maar de ene dag zullen ze het meer dan de andere doen en voor dat de voorkeur van kruipen naar lopen gaat duurt dus wel even. Kruipen is hij al zo gewend, zo is die overal sneller dan met lopen (nu nog) dat is al geautomatiseerd in zn hersenen. Dus geef het de tijd. Bied hem mogelijkheden aan te oefenen en dan komt het echt vanzelf :)

één jaar geleden

Herkenbaar, hier stagneert het ook. Blijven oefenen en prijzen, gaat vanzelf

één jaar geleden

Blijfen oefenen deed mijn dochter ook in het begin en nu af en toe ook want ja kruipen gaat sneller dichter bij de grond etcetera.

één jaar geleden

Hier ook! Mijn dochtertje kon met 15 maanden lopen (ervoor nooit gekropen, dat kon ze twee weken later ineens), maar drie dagen lang veel gelopen en toen stopte ze er mee en ging over op kruipen, na drie weken liep ze weer een paar dagen en dat stopte toen weer, nu drie maanden later loopt ze in huis constant los, maar buitenshuis wil ze nog steeds mijn hand vasthouden. Het zal met vertrouwen opbouwen hebben te maken en steeds meer oefenen. Ik denk, zolang ze het kán weet ik dat er niks mis is met haar fysiek en heeft ze gewoon wat meer tijd nodig 🙏🏼

één jaar geleden

Wij nemen onze zoon elke avond zonder kinderwagen mee naar buiten. Kruipen op steen vindt hij niet fijn, dus hij moet dan wel lopen. We houden vaak wel een handje vast, maar hij wil steeds vaker los. Als hij het zat is tillen we hem uiteraard naar huis. Op die manier oefent hij toch extra en krijgt hij ook nog lekker frisse lucht voor het slapen. :)

één jaar geleden

Mijn zoontje van 17 maanden hetzelfde. Kan gewoon lopen, maar kruipt liever?🤣 Ik oefen elke dag met 'm. ook buiten aan 1 handje lopen gaat super goed. Komt denk ik vanzelf wel als hij zelfverzekerd genoeg is!